نزدیکی روسیه به فلسطین/ آمادگی مسکو برای توقف سریع جنگ غزه

کدخبر: ۶۷۱۰۹۴
اقتصادنیوز: «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با سفیر فلسطین در مسکو بر آمادگی کشورش برای ادامه تلاش های سیاسی و دیپلماتیک و توقف هرچه سریعتر جنگ و خونریزی تاکید کرد.
نزدیکی روسیه به فلسطین/ آمادگی مسکو برای توقف سریع جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فرستاده رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی، پس از دیدار با عبدالحافظ نوفل سفیر فلسطین در روسیه بار دیگر بر آمادگی کشورش برای ادامه تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک با هدف توقف هر چه سریع‌تر جنگ و خونریزی تاکید کرد».

وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای در همین خصوص افزود: در دیدار بوگدانوف با سفیر فلسطین، تمرکز ویژه بر جنگ در غزه همزمان با تداوم درگیری ها و وضعیت وخیم انسانی در غزه بود. طرف روسی بار دیگر بر آمادگی خود برای ادامه تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای توقف خونریزی و همچنین اهمیت کمک فوری به مردم رنج دیده این منطقه تاکید کردند.

علاوه بر این، طرف روس و فلسطینی بر حمایت از حل و فصل عادلانه مناقشه فلسطین و اسرائیل بر اساس قوانین بین الملل و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی براساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی بیت‌المقدس شرقی و زندگی در صلح و امنیت با اسرائیل تاکید کردند.

خبر مرتبط
شرط ایران برای احداث کریدور زنگزور/ روسیه چه در سر دارد؟

آذربایجان می‌‌گوید ادعای سرزمینی بر منطقه ندارد و فقط می‌‌خواهد با نخجوان اتصال زمینی برقرار کند. ولی مساله این است که روس‌‌ها می‌‌خواهند کنترل زنگزور از نظر بازرسی و تامین امنیت در اختیار نیروهای مرزی خودشان باشد.

در بیانیه وزارت امورخارجه روسیه در مورد نشست یاد شده آمده است: «دو دیپلمات همچنین در مورد مسائل جاری همکاری دوجانبه گفتگو کردند و تعهد متقابل را برای تقویت بیشتر روابط سنتی دوستانه روسیه و فلسطین و تداوم تماس‌های فعال از جمله سیاسی اعلام کردند».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید