مروری بر گذشته و حال یک رویداد؛

3 شگفتی انتخابات آمریکا در یک روز

کدخبر: ۶۷۱۴۰۰
اقتصادنیوز: روزنامه دنیای اقتصاد در هفدهم شهریور ماه 94 طی گزارشی از ترامپ به‌عنوان محبوب‌ترین جمهوری‌خواه آمریکا و در عین حال از سه شگفتی انتخابات خبر داد.
3 شگفتی انتخابات آمریکا در یک روز

به گزارش اقتصادنیوز، تازه‌ترین نظرسنجی از انتخابات آمریکا که این روزها بسیار داغ است و در صدر اخبار قرار دارد، از محبوبیت یکسان دونالد ترامپ و کامالا هریس خبر می‌دهد. این نظرسنجی که به صورت مشترک توسط نیویورک‌تایمز و سیه‌نا کالج انجام شده، نشان می‎‌‌دهد با وجود پرونده‌های قضائی متعددی که علیه ترامپ در جریان است، این مدارک تاثیری بر میزان محبوبیت او نداشته است.

9 سال قبل هم دنیای اقتصاد از ترامپ به‌عنوان محبوب‌ترین جمهوری‌خواه آمریکا خبر داده بود. دنیای اقتصاد در هفدهم شهریور ماه 1394، طی گزارشی نوشت که «کاندیدای جنجالی جمهوری‌خواهان رکورد محبوبیت در میان سیاهان و لاتین‌تبارها را هم شکست.»

در بخشی از این گزارش آمده است: «دونالد ترامپ در حال خلق شگفتی‌های مداوم است. شگفتی اول زمانی رقم خورد که او در نظرسنجی «SurveyUSA توانست از هیلاری کلینتون پیشی بگیرد و حالا وی شگفتی دوم را رقم زده است. در حالی که دونالد ترامپ به داشتن دیدگاه‌های نژادپرستانه متهم است در تازه‌ترین نظرسنجی وی توانسته آرای ۲۵ درصد از سیاهپوستان آمریکا را برای خود به دست آورد سیاهپوستانی که در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند گفته‌اند بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، این مرد جنجالی را انتخاب خواهند کرد. در سال ۲۰۱۲ زمانی که باراک اوباما برای دور دوم خود را نامزد انتخابات کرد به جنگ میت رامنی رفت اقتصاد آمریکا در بدترین شکل خود بود و سیاهپوستان آمریکایی نیز اصلا اوضاع و احوال مناسبی نداشتند. به‌رغم این مشکل، میت رامنی با شعارهای رشد اقتصادی این تنها توانسته بود در نظرسنجی دانشگاه کالینیکت، ۶ درصد آرای جامعه سیاهان را از آن خود کند.».

ترامپ

 

ترامپ 2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید