نجیب میقاتی خواستار اقدام قاطع شورای امنیت شد+ جزئیات

کدخبر: ۶۷۱۵۹۲
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و وزیر خارجه این کشور با اشاره به تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان، خواستار اقدامات قاطع شورای امنیت برای جلوگیری از این تجاوزات شدند.
 نجیب میقاتی خواستار اقدام قاطع شورای امنیت شد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت که هدف قرار گرفتن غیرنظامیان توسط اسرائیل، نقض قانون بین‌المللی و تهدیدی برای سلامت و جان مردم لبنان است.

وی تصریح کرد: شورای امنیت بایستی تصمیمات قاطع‌تری برای رسیدگی به تجاوزات اسرائیل علیه غیرنظامیان لبنانی اتخاذ کند.

میقاتی همچنین گفت: پاسخ شورای امنیت برای حمایت از غیرنظامیان و تیم دفاع شهری بایستی سریع و محکم باشد.

در همین ارتباط «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان نیز گفت: ما خواهان برقراری آتش‌بس و توقف جنگ هستیم و آمادگی خود برای اجرای مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیلی‌ها در این خصوص را به طرف‌های مربوطه ابلاغ کرده‌ایم.

وی افزود: ما خواستار برگزاری نشست مشورتی شورای امنیت شدیم تا شاید به توقف جنگ و عدم هدف‌گیری غیرنظامیان منجر شود؛ اسرائیل با توقف جنگ مخالفت می‌کند؛ حزب‌الله هم ممکن است مخالفت کند، اما حزب‌الله دولت نیست که بگوید آری یا نه.

خبر مرتبط
بمباران مناطق جنوبی لبنان از سوی اسرائیل/ یک خانه هدف قرار گرفت

اقتصادنیوز: جنگنده‌های اسرائیلی مناطقی از جنوب لبنان را بمباران کردند.

منابع خبری روز شنبه گزارش دادند که یک پهپاد رژیم صهیونیستی، خودروی امدادی سازمان دفاع شهری در شهرک «فرون» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داد که در نتیجه آن سه لبنانی به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه نیز یک منزل مسکونی را در شهرک حانین واقع در جنوب لبنان هدف قراردادند.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد: طی ماه گذشته میلادی (اوت) یک هزار و ۳۰۷ موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده که بالاترین میزان از زمان شروع جنگ غزه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید