روزنامه اطلاعات 39 سال قبل خبر داد:

بازرسی ایران از کشتی‌های مشکوک در خلیج فارس

کدخبر: ۶۷۳۳۷۹
اقتصادنیوز: در هیاهوی تنش در خاورمیانه، روزنامه اطلاعات در تاریخ 26 شهریورماه 1364 از بازرسی کشتی‌های مشکوک از سوی ایران در خلیج فارس خبر داده بود.
بازرسی ایران از کشتی‌های مشکوک در خلیج فارس

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه اطلاعات 39 سال قبل طی گزارشی از ادامه بازرسی کشتی‌های مشکوک از سوی ایران در خلیج فارس خبر داده بود.

در بخشی از این گزارش آمده است: «به گفته سخنگوی ستاد تبلیغات جنگ ایران با ادامه بازرسی کشتی‌های مشکوک به حمل کالا برای عراق در خلیج فارس اجازه نخواهد داد اقدامات خصمانه علیه انقلاب اسلامی ایران و کمک به رژیم بغداد از طریق این آبراه ادامه یابد. سخنگوی ستاد تبلیغات جنگ در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران نخواهد گذاشت عراق از طریق حمل کالا از خلیج فارس امکانات و تجهیزات مورد نظر خود در جنگ با ایران دست یابد.

وی پیرامون درخواست شیخ‌نشین کویت از پنج عضو دائمی شورای امنیت که طی آن از این کشورها درخواست شده است برای متوقف کردن ایران در توقیف کشتی‌های کویتی در خلیج فارس مسئولیت خود را به عهده گیرند، گفت با توجه به اینکه نقش کویت در پشتیبانی از رژیم جنگ‌افروز و متجاوز بغداد به صورت کمک‌های مالی و لجستیکی ادامه دارد و این شیخ‌نشین بنادر راه‌ها و دیگر امکانات خود را در اختیار رژیم بغداد قرار داده و تسلیحات نظامی و کالاهای مورد نیاز تحمیل‌کنندگان جنگ به ایران در بنادر کویت تخلیه و از آنجا برای عراق حمل می‌شوند و کویت در عمل حاضر نبوده است از این مشارکت در کمک به یک جنگ افروز دست بردارد. ایران راهی جز بازرسی کشتی‌های مشکوک به حمل کالا برای عراق که عمدتا کویتی هستند و یا به مقصدکویت بارگیری شده اند ندارد.».  

روزنامه اطلاعات در ادامه این گزارش آورده است: «سخنگوی ستاد تبلیغات جنگ تاکید کرد: کویت در عملکردی ناشی از سیاست خود ثبات و امنیت منطقه و خلیج فارس را بخطر انداخته و با مشارکت در جنایات جنگی رژیم بغداد جو تشنج را در این آبراه افزایش داده و رژیم عراق را در آتش افروزی در خلیج فارس و توسعه دامنه جنگ یاری رسانده است. وی گفت: ایران مطابق با مقررات و قوانین جنگی و با توجه به محاصره بنادر، عراق هرگز اجازه نخواهد داد رژیم صدام از راه خلیج فارس به امکانات و تجهیزات ارسالی از طریق کویت دسترسی یابد و با توجه به اینکه راهی برای تفکیک کشتی‌هائی که برای کویت کالا حمل می‌کنند با کشتی‌هائی که مقصد نهائی کالا هایشان عراق است وجود ندارد ناگزیر بازرسی کشتی‌های مشکوک از سوی جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد یافت.».

خلیج اصلی 1

خلیج اصلی 2

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید