«پوتین» شروط استفاده از سلاح هسته‌ای را ابلاغ کرد

کدخبر: ۶۷۵۱۰۳
اقتصادنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز در نشست شورای امنیت کشورش، شروط استفاده از تسلیحات هسته‌ای را ابلاغ کرد.
«پوتین» شروط استفاده از سلاح هسته‌ای را ابلاغ کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ولادیمیر پوتین امروز چهارشنبه در نشست شورای امنیت کشورش در خصوص بازدارندگی هسته ای تصریح کرد: حق استفاده از سلاح هسته‌ای را در صورت تجاوز به خاک روسیه یا بلاروس برای خود محفوظ می‌دانیم.

خبرگزاری ریانوستی گزارش داد، رئیس جمهور روسیه در ادامه از شورای امنیت کشورش خواست تا سیاست بازدارندگی هسته ای مسکو را با متغیرهای جدید تطبیق دهند.

وی در این باره گفت: روسیه باید تغییرات در وضعیت نظامی و سیاسی را در نظر بگیرد. تطبیق اصول سیاست کشور در حوزه بازدارندگی هسته‌ای با واقعیت‌های کنونی ضروری است.

خبر مرتبط
ابراز علاقه پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با رئیس مجلس ترکیه، اشتیاق خود نسبت به دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در نشست بریکس در کازان را ابراز کرد.

پوتین گفت: پیشنهاد شد توضیحاتی در خصوص تعیین شرایط استفاده از سلاح هسته ای توسط روسیه ارائه شود. وضعیت نظامی- سیاسی جدید به طور پویایی در حال تغییر است؛ لذا فدراسیون روسیه موظف است این موضوع را در نظر بگیرد، از جمله ظهور منابع جدید تهدیدات نظامی.

وی افزود: روسیه همواره به دنبال جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای بوده است. مسکو ممکن است پس از دست یابی به داده هایی مبنی بر پرتاب گسترده موشک ها و پهپادها از مرز، استفاده از سلاح هسته ای خود را در نظر بگیرد.

ولادیمیر پوتین افزود: تجاوز یک کشور غیرهسته ای با مشارکت یک کشور هسته ای به عنوان حمله مشترک به روسیه پیشنهاد شد. روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌داند که در صورت تجاوز به خاک خود از جمله در صورتی که دشمن با استفاده از سلاح‌های متعارف، تهدیدی حیاتی ایجاد کند، از سلاح هسته‌ای استفاده کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید