محور اصلی رایزنی «السودانی» و «میقاتی» در نیویورک

کدخبر: ۶۷۵۱۱۱
اقتصادنیوز: نخست‌وزیران عراق و لبنان در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.
محور اصلی رایزنی «السودانی» و «میقاتی» در نیویورک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

المنار گزارش داد، در این دیدار نخست‌وزیر عراق شهادت و زخمی‌شدن صدها تَن از شهروندان لبنانی در پی تجاوز مداوم رژیم صهیونیستی را به دولت و ملت لبنان تسلیت گفت.

همچنین السودانی در دیدار با میقاتی تاکید کرد که پشتیبانی دولت عراق از ایستادگی در کنار لبنان بیانگر موضع تمامی مردم عراق و در پیشاپیش آنان مرجعیت دینی و سایر توده‌ها و طیف‌های اجتماعی این کشور است.

خبر مرتبط
دیدار رئیس جمهور بلغارستان و نخست‌وزیر پاکستان با پزشکیان

اقتصادنیوز: رئیس جمهور بلغارستان و همچنین نخست وزیر پاکستان با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت وگو کردند.

نخست‌وزیر عراق افزود: ما بر آمادگی عراق برای حمایت از لبنان در زمینه‌های مختلف جهت عبور از این بحران از طریق روند سیاسی یا اقدامات بشردوستانه تاکید می‌کنیم.

السودانی ادامه داد: با توجه به شکست نظام بین‌الملل در دفاع از حقوق بشر در لبنان و فلسطین و ناکامی آن در حمایت از جان این دو ملت، عراق خواستار برگزاری نشست سران کشورهای عربی و اسلامی برای حل‌وفصل این بحران و اتخاذ مواضع قوی در برابر این تجاوز شده است.

همچنین نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که دولت این کشور در تهیه تمامی امکانات مورد نیاز برای حمایت از مردم لبنان درنگ نخواهد کرد.

خبر مرتبط
ابراز علاقه پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با رئیس مجلس ترکیه، اشتیاق خود نسبت به دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در نشست بریکس در کازان را ابراز کرد.

از سوی دیگر نخست‌وزیر لبنان نیز از اقدامات حمایتی عراق تقدیر و تشکر و از حمایت عراق از لبنان طی سال‌های گذشته قدردانی کرد.

میقاتی همچنین درخواست عراق برای برگزاری نشست سران کشورهای عربی و اسلامی جهت پایان‌دادن به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه را مورد ستایش قرار داد.

پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید