هشدار شولتس نسبت به وقوع جنگ درخاورمیانه/ درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله نباید به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود

کدخبر: ۶۷۵۳۱۹
اقتصادنیوز: اولاف شولتس صدراعظم آلمان در اظهاراتی درباره احتمال گسترش جنگ میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله به سراسر منطقه خاورمیانه هشدار داد.
هشدار شولتس نسبت به وقوع جنگ درخاورمیانه/ درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله نباید به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، صدراعظم آلمان پس از دیدار و گفت وگو با بنی گانتس از سیاستمداران مخالف بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: درگیری بین (رژیم) اسرائیل و حزب‌الله نباید به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود.

شولتس در ادامه بی توجه به تجاوزهای رژیم صهیونیستی خواستار عقب‌نشینی حزب‌الله از منطقه مرزی لبنان شد و گفت: همه طرف‌ها برای یافتن راه‌ حل دیپلماتیک مسئولیت دارند.

به نوشته الجزیره، آلمان از جمله کشورهایی است که خواستار برقراری فوری آتش‌بس ۲۱ روزه بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله شده‌اند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که شواهدی از مذاکرات وجود دارد که ممکن است منجر به آتش بین لبنان و اسرائیل شود.

خبر مرتبط
مقر اصلی اطلاعات ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله موشک‌باران شد

اقتصادنیوز: حزب الله لبنان مقر اصلی اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه شمال را موشک باران کرد.

این روزنامه آمریکایی امروز (پنجشنبه) به نقل از مقام‌های آگاه، نوشت: نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اسرائیل و لبنان از مذاکراتی که ممکن است به زودی به آتش بس منجر شود، حمایت می‌کنند. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خواستار حمایت فوری از این پیشنهاد از سوی دو طرف شدند.

استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر پیشنهاد ارائه شده از سوی آمریکا و فرانسه را تائید کردند. همه این کشورها در بیانیه‌ای مشترک خواستار «آتش‌بس فوری ۲۱ روزه» در سراسر مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی شدند تا فضا برای مذاکرات بیشتر فراهم شود.

دو مقام آمریکایی آگاه ابراز امیدواری کردند که آتش‌بس سه هفته‌ای فرصت را برای توقف پایدار جنگ بین دو طرف فراهم کند. آنها اشاره کردند که اسرائیل و لبنان از مذاکرات آتش سریع در ۴۸ ساعت گذشته حمایت کرده‌اند و ممکن است به زودی با این پیشنهاد موافقت کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید