ادعای عجیب بلینکن درباره حمله اسرائیل به بیروت

کدخبر: ۶۷۵۴۸۰
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا بعد از حمله اسرائیل به بیروت مدعی شد که اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند.
ادعای عجیب بلینکن درباره حمله اسرائیل به بیروت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه جمعه و بعد از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیروت، با ادبیاتی حاکی از دفاع از اقدام تروریستی این رژیم، گفت که اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند. بلینکن در کنفرانسی خبری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بدون محکوم کردن اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، به منافع آمریکا در خاورمیانه اشاره کرد و هشدار داد درصورتی که به هر نحوی منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه هدف قرار گیرد، واشنگتن حق هرگونه واکنش را برای خود محفوظ می داند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین بدون توجه به بی اعتنایی های رژیم صهیونیستی به خواسته های مکرر جامعه جهانی برای پایان دادن به جنگ از طریق گفت و گو، گفت که راه پایان دادن به تنش ها در خاورمیانه، دیپلماسی است نه درگیری. بلینکن جمعه شب اظهار کرد، انتخابی که همه طرف‌ها در خاورمیانه در روزهای آینده خواهند داشت مسیر منطقه را مشخص خواهد کرد و پیامدهای عمیقی برای مردم در حال حاضر و احتمالا سال‌های آینده خواهد داشت.

، یکی از این انتخاب‌ها «مسیر دیپلماسی» است و واشنگتن تصریح کرده است که «مسیر پیش رو از طریق دیپلماسی عبور می‌کند، نه مناقشه.»

بلینکن گفت: در حال حاضر، مسیر دیپلماسی دشوار به نظر می‌رسد اما این مسیر وجود دارد و به باور ما، این مسیری لازم و ضروری است. ما به همکاری فشرده با همه طرف‌ها برای انتخاب این مسیر ادامه می‌دهیم.

بلینکن ادعا کرد که اسرائیل «حق دارد در مقابل تروریسم از خود دفاع کند» اما «مهم است که با چه روشی این کار را می‌کند.» وزیر خارجه آمریکا افزود، تحولاتی که در ساعات گذشته شاهد آن بودیم نشان‌دهنده جدیت اوضاع در خاورمیانه و دنیاست.

وی با بیان اینکه آمریکا خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و اسرائیل گفت که مناقشه منجر به خشونت، رنج و بی‌ثباتی بیشتر می‌شود. بلینکن با اشاره به جنایت روز جمعه اسرائیل در لبنان گفت: ما در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم تا بدانیم که چه رخ داده است.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی منطقه حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد، هدف این حملات، مرکز فرماندهی اصلی حزب الله بوده است. در نتیجه این حمله ۲ تن شهید و ۷۶ تن دیگر زخمی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید