اوکراین با گلوله توپ به نیروگاه اتمی ژاپوریژیا حمله کرد

کدخبر: ۶۷۵۹۲۱
اقتصادنیوز: مدیریت نیروگاه اتمی زاپوریژیا گفته است که اوکراین پست برق در مجاورت این نیروگاه را با خمپاره‌ هدف قرار داده است.
اوکراین با گلوله توپ به نیروگاه اتمی ژاپوریژیا حمله کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مدیریت نیروگاه اتمی زاپوریژیا در روسیه امروز (یکشنبه) گفت که نیروهای اوکراینی حمله جدیدی را به یک پست برق در مجاورت این نیروگاه انجام داده و یک ترانسفورماتور را منهدم کردند.

نیروگاه زاپوریژیا بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا با شش راکتور، در روزهای اول جنگ اوکراین تحت کنترل نیروهای ارتش روسیه درآمد. مسکو در طی این سالها بارها اوکراین را متهم به گلوله‌باران این نیروگاه کرده است.

مدیریت این نیروگاه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت که ارتش اوکراین با گلوله توپ به ترانسفورماتور پست «رادوگا» در شهر انرودار در جنوب شرقی اوکراین حمله کرده است.

مدیریت نیروگاه زاپوریژیا این حمله را تروریستی عنوان کرد و گفت که منبع تغذیه برق قطع نشده است.

پیشتر یک هواپیمای بدون سرنشین به جاده نزدیک این نیروگاه برخورد کرد و مدت کوتاهی بعد از آن، دولت روسیه، اوکراین را به دست داشتن در این حمله متهم کرد.

به گفته آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) وضعیت ایمنی در نیروگاه زاپوریژیا بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا رو به وخامت است.

خبر مرتبط
روسیه ترور سید حسن نصرالله را محکوم کرد

اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را «قویا» محکوم کرده و از رژیم صهیونیستی خواست فورا، به خصومت‌ها پایان دهد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چندی پیش در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس روسیه تایید کرد که کارشناسان این آژانس در محل از انفجار مطلع شده و بلافاصله از منطقه بازدید کرده‌اند.

وی در سخنانی نسبت به امنیت و خطرات هسته‌ای نیروگاه اظهار نگرانی کرد.

گروسی گفت: «من به شدت نگران هستم و درخواست خود را برای حداکثر خویشتن داری از همه طرف و برای رعایت دقیق پنج اصل مشخص تعیین شده برای حفاظت از نیروگاه تکرار می‌کنم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید