تاکید وزیر خارجه لبنان بر ضرورت اجرای قطعنامه ۱۷۰۱

کدخبر: ۶۷۶۱۷۵
اقتصادنیوز: وزیر خارجه لبنان یکی از اولویت‌های مهم این کشور در وضعیت کنونی را اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل برشمرد.
تاکید وزیر خارجه لبنان بر ضرورت اجرای قطعنامه ۱۷۰۱
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزیر خارجه لبنان یکی از اولویت‌های مهم این کشور در وضعیت کنونی را اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل برشمرد.

رسانه‌های لبنان گزارش دادند، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور این کشور بر ضرورت اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل تأکید کرد.

بوحبیب گفت: در حال حاضر یکی مهم‌ترین اولویت‌های لبنان اجرای کامل قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل متحد است. وی افزود: برقراری آتش‌بس (در لبنان) برای باز کردن راهی به روی راه‌حل‌های دیپلماتیک، مهم است.

خبر مرتبط
تخلیه شهرک‌‌های صهیونیست‌نشین شمال فلسطین اشغالی ازسوی ارتش اسرائیل

اقتصادنیوز: برخی منابع محلی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی در حال تخلیه شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی است.

پیشتر نیز «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان گفت که این کشور همچنان به توافق به دست آمده با «آموس هوکشتاین» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا درباره روند آتش بس با رژیم صهیونیستی و اجرای فوری قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند است.

وی در گفتگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» گفت: من قبلا توافقی را درباره آتش بس با «سید حسن نصرالله» دبیرکل شهید حزب الله، مطرح کردم که درباره آن به توافق رسیدیم و توافق مذکور، همچنان به قوت خود باقی است.

اظهارات مقامات لبنانی درباره اجرای این قطعنامه در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم اشغالگر تا این لحظه صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش ایرنا، قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۰۶ برای توقف کامل عملیات‌ جنگی میان لبنان و رژیم صهیونیستی صادر شد. با این حال، بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به مفاد قطعنامه همواره محل اعتراض مقامات مختلف لبنان بوده و گفته می‌شود که تاکنون بیش از ۱۱ هزار بار از سال ۲۰۰۶ نقض شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید