ایران به آمریکا از طریق سفارت سوئیس هشدار داد/ با پاسخ سخت ایران مواجه خواهید شد

کدخبر: ۶۷۶۵۳۵
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه امروز گفت که شب گذشته از طریق سفارت سوئیس در تهران هشداری به آمریکا داده شد که خودشان را کنار بکشند و دخالت نداشته باشند وگرنه با پاسخ سخت ایران مواجه خواهند شد.
ایران به آمریکا از طریق سفارت سوئیس هشدار داد/ با پاسخ سخت ایران مواجه خواهید شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه صبح امروز (چهارشنبه) ۱۱ مهرماه در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد: هر اقدام جدیدی توسط رژیم صهیونیستی یا حامیان این رژیم با پاسخ سخت‌تر جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد این هسداری است که از دیشب در گفت‌وگوهای تلفنی بنده چه بیانیه رسمی به همه طرف‌ها داده شده است.وی درباره اینکه گفته شده ایران قبل از حمله به آمریکا اطلاع داده است؟ افزود: خیر، تأیید نمی‌کنم. اولا تبادل پیام به معنی هماهنگی نیست. هیچ تبادل پیامی صورت نگرفته ولی به صورت منطقی بعد از حمله لازم است هشدارهای خود را به همه طرف‌ها از جمله آمریکایی‌ها بدهیم و این کار انجام شده است.

خبر مرتبط
تاکید عراقچی به وزرای 3 کشور اروپایی: عملیات خاتمه یافته است اما اگر رژیم صهیونیستی در صدد اقدام تلافی‌جویانه بر آید، پاسخ ما شدیدتر خواهد بود

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده است.

وزیر خارجه اضافه کرد: هشداری که عرض کردم دیشب به صورت صحیح و دقیق به سفارت سوئیس داده شد که به آمریکایی‌ها منتقل کنند و محور اصلی آن این بود که این اقدام دفاعی ما بوده که براساس ماده ۵۱ منشور انجام شده است و حق دفاعی ما بوده و عملیات ما انجام شده و قصد ادامه نداریم مگر اینکه طرف‌های مقابل پاسخ دهند. عراقچی افزود: همچنین هشدار به نیروهای آمریکایی که خودشان را کنار بکشند و دخالت نداشته باشند وگرنه با پاسخ سخت ما مواجه خواهند شد..

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید