گزارش تازه واشنگتن‌پست درباره عملیات موشکی ایران/ اصابت 20 موشک به «نواتیم»

کدخبر: ۶۷۷۰۳۳
اقتصادنیوز: روزنامه واشنگتن پست تحلیلی درباره عملیات موشکی ایران منتشر کرد.
گزارش تازه واشنگتن‌پست درباره عملیات موشکی ایران/ اصابت 20 موشک به «نواتیم»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  در گزارش روزنامه واشنگتن پست آمده است: ویدئوهای تائید شده توسط کارشناسان ما نشان می‌دهد که ۲۰ موشک به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب صحرای نقب و سه موشک به پایگاه تل نوف در مرکز (رژیم) اسرائیل اصابت کرده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، تحلیلگران تائید کرده‌اند که آثاری که از برخورد موشک‌های ایرانی در تصاویر ماهواره‌ای مشاهده می‌شود با آثار ناشی از اصابت کلاهک جنگی این موشک‌ها و نه با آثار ناشی از فرود بقایای موشک‌های رهگیری شده، مطابقت دارند.

گزارش روزنامه واشنگتن پست می‌افزاید: ویدئوهای دیگری نیز وجود دارند که نشان می‌دهند حداقل ۲ کلاهک جنگی موشک‌های ایرانی در نزدیکی مقر سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) فرود آمده و بر اثر برخورد آنها ۲ گودال بزرگ به وجود آمده است.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، این یافته‌ها پرسش‌هایی را در مورد دامنه کامل آسیب ناشی از عملیات دوم موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که موشک‌های ایرانی در این عملیات در عبور از پدافند هوایی این رژیم موفق‌تر عمل کرده‌اند.

در گزارش روزنامه واشنگتن پست با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تائید کرده است که سامانه‌های پدافند هوایی این رژیم ۱۸۰ موشک شلیک شده از سوی ایران را شناسایی کرده‌اند، آمده است: اما مقام‌های اسرائیلی تاکنون به پرسش‌ها درباره تعداد مکان‌هایی که مورد اصابت این موشک‌ها قرار گرفته و آسیب دیده‌اند، پاسخی نداده‌اند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اظهار نظر در مورد یافته‌های این روزنامه خودداری کرده و مقام‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز به درخواست این روزنامه برای اظهارنظر درباره این یافته‌ها پاسخی نداده‌اند.

موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یا رسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران سه‌شنبه شب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی سه‌شنبه شب خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید