اوباما به کارزار انتخاباتی هریس پیوست

کدخبر: ۶۷۷۰۳۶
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد کارزار انتخاباتی کامالا هریس اعلام کرد که اوباما به کارزار انتخاباتی هریس پیوسته است.
اوباما به کارزار انتخاباتی هریس پیوست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک مقام ارشد کارزار انتخاباتی کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: باراک اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در ماه منتهی به انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور به کارزار انتخاباتی نامزد حزب دموکرات در این انتخابات پیوسته و تلاش‌های خود در این زمینه را از روز پنجشنبه با سفر به شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا آغاز کرده است.  اریک شولتز مشاور ارشد اوباما نیز در رابطه با پیوستن رئیس جمهور پیشین آمریکا به کارزار انتخاباتی هریس در یک بیانیه خبری اعلام کرد که اوباما هر کاری که بتواند در سراسر ایالات متحده برای کمک به انتخاب شدن معاون رئیس جمهور آمریکا انجام خواهد داد.

مشاور ارشد رئیس جمهور پیشین آمریکا با اشاره به آغاز رأی‌گیری غیرحضوری (پستی) ریاست جمهوری در بعضی از ایالت‌های این کشور، گفت: اکنون که رای گیری آغاز شده، تمرکز ما بر متقاعد کردن و بسیج کسانی که دارای حق رأی هستند، برای مشارکت در انتخابات و دادن رأی است.

به گزارش ایرنا، اوباما پیش تر درباره تبعات پیروزی احتمالی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ و بازگشت رئیس جمهور سابق آمریکا به کاخ سفید هشدار داده و گفته بود: «آمریکایی‌ها آماده گشودن فصل تازه‌ای هستند» و کامالا هریس مهیای عهده‌دار شدن چنین مسئولیتی است.

وی از نامزدی هریس در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا حمایت کرد و با انتقاد از ترامپ، گفت که وی به دنبال منافع خود است و کشور را به خطر می‌اندازد.

اوباما گفت: ترامپ قدرت را فقط وسیله‌ای در جهت اهداف خود می‌داند. ما این فیلم را در گذشته هم دیده‌ایم و همه می‌دانیم که تکرار آن به طور معمول بدتر است.

رئیس جمهور دموکرات سابق آمریکا به رای دهندگان درباره رقابت تنگاتنگ بین هریس و ترامپ در کشوری که دچار تفرقه شده است، هشدار داد.

اوباما، ترامپ را رئیس جمهوری خطرناک توصیف کرد و گفت ما به چهار سال دیگر هیاهو و آشوب و هرج و مرج نیاز نداریم.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید