کناره گیری رئیس دفتر نخست وزیر انگلیس/ ماجرا چیست؟

کدخبر: ۶۷۷۴۹۰
اقتصادنیوز: رسانه‌ها از کناره گیری رئیس دفتر نخست وزیر جدید انگلیس که به عنوان دست راست وی محسوب می‌شد به دلیل افشای برخی رسوایی‌های مالی خبر دادند.
کناره گیری رئیس دفتر نخست وزیر انگلیس/ ماجرا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، "کایر استارمر"، نخست وزیر انگلیس کمتر از 100 روز است که روی کار آمده است و حالا یک تغییر مهم در پرسنل وی در خیابان داونینگ رخ داده است. سو گری، رئیس دفتر استارمر ، مورد این انتقاد قرار گرفته که بیشتر از نخست وزیر درآمد داشته است.

در سایه این افشاگری ها رئیس دفتر کایر استارمر، نخست وزیر بریتانیا استعفا داد. سو گری اخیرا در انگلیس به تیتر خبرها تبدیل شده است، زیرا طبق گزارش بی بی سی، درآمد او بیشتر از نخست وزیر بوده است. علاوه بر این، همانطور که خبرگزاری بریتانیایی پی ای گزارش داد، مدتی است که تنش هایی در داونینگ استریت بر سر برخی اقدامات وی وجود دارد.

بر اساس گزارش PA، گری در استدلال کناره گیری خود گفته است که در هفته های اخیر برای او مشخص شده است که نظرات فراوان در مورد یک پست او می تواند حواس را از کار مهم دولت منحرف کند.

گری قبلاً تحقیقات داخلی را در مورد ماجرای رسوایی «پارتی گیت» که شامل جشن‌هایی در مقر دولت در طول دوران قرنطینه همه‌گیری کرونا بود، انجام می‌داد. گزارش او در مورد شکست ها و رسوایی های رهبری وقت انگلیس منجر به سقوط بوریس جانسون، نخست وزیر وقت شد.

طبق گزارش های رسانه ها، در داونینگ استریت ادعاهایی وجود داشت مبنی بر اینکه گری خود را یک معاون بالفعل نخست وزیر جدید انگلیس می دید که باید در هر موضوعی دخالت داشته باشد. به گزارش "بی بی سی"، حقوق او نیز که به 170000 پوند (حدود 203000 یورو) افزایش یافته بود باعث دلسردی شد. "استارمر" سالانه 166786 پوند (199000 یورو) دریافت می کند. حالا قرار است گری در جایگاه دیگری قرار بگیرد. مورگان مک سوینی، مشاور استارمر، جای گری را خواهد گرفت.

خبر مرتبط
«هوگو شورتر» سفیر جدید انگلیس در ایران شد

اقتصادنیوز: هوگو شورتر به عنوان سفیر انگلیس در ایران انتخاب شده است.

به این ترتیب در پی رسوایی های پیرامون نخست وزیر جدید بریتانیا، حالا سو گری، رئیس قدرتمند ستاد نخست وزیر این کشور استعفا داده است.

سو گری در اوایل سال 2022 زمانی به شهرت رسید که در نقش خود به عنوان یک مقام ارشد تحقیقات مربوط به نقض بوریس جانسون از قوانین همه گیری کرونا موسوم به پارتی گیت را رهبری کرد که به از دست دادن مقام او پس از شش ماه کمک کرد. در مارس 2023، او از خدمات ملکی به دفتر رهبر اپوزیسیون حزب کارگر، کایر استارمر، به عنوان رئیس دفتر نقل مکان کرد.

زمانی که کایر استارمر در ژوئیه امسال به نخست وزیری رسید، گری رئیس دفتر باقی ماند - و هدف اتهاماتی قرار گرفت که تصمیمات خودسرانه گرفته، از دسترسی به استارمر جلوگیری کرده و حقوق بیشتری نسبت به نخست وزیر دریافت کرده است. منتقدان سو گری را با دومینیک کامینگز، اولین رئیس دفتر قدرتمند بوریس جانسون مقایسه می کنند.

قاتل شغلی "سو گری"، دوستی او با لرد الی، عضو مجلس نمایندگان حزب کارگر بود. وی کمک های مالی و نقدی قابل توجهی را برای استارمر گرد آورد و در طول مبارزات انتخاباتی یک آپارتمان مجلل در لندن برای او فراهم کرد، اما این تنها پس از مبارزات انتخاباتی مشخص شد.

گفته می‌شود که گری یک مجوز خانه بدون محدودیت برای داونینگ استریت 10 به آلی داده است. . همه این رسوایی ها باعث ناراحتی گسترده علیه استارمر شده است. این رسوایی پس از آن به وقوع پیوست که هفته گذشته، حزب کارگر در دو انتخابات میان‌دوره‌ای محلی به شدت شکست خورد - یکی به حزب راستگرای اصلاح‌طلب بریتانیا، و دیگری به سبزها.

خبر مرتبط
ابراز نگرانی انگلیس از حمله اسرائیل به بیمارستان‌های لبنان

اقتصادنیوز: وزیر خارجه انگلیس حمله اسرائیل به بیمارستان‌های لبنان را «عمیقا نگران‌کننده» خواند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید