هشدار روسیه نسبت به حمایت نظامی از کره شمالی/ توافقنامه راهبردی قبلا امضا شده است

کدخبر: ۶۷۹۴۷۹
اقتصادنیوز: معاون وزیر امور خارجه روسیه بر ارائه هر گونه کمک از جمله کمک نظامی به کره شمالی، در صورت تجاوز به این کشور تاکید کرد.
هشدار روسیه نسبت به حمایت نظامی از کره شمالی/ توافقنامه راهبردی قبلا امضا شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آندری رودنکو» در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی تاس، خاطرنشان کرد: در صورتی که کره شمالی مورد تجاوز نظامی قرار گیرد، براساس توافقنامه راهبردی بین مسکو و پیونگ‌یانگ به آن کمک نظامی ارائه خواهد کرد.

وی، ارائه هرگونه کمک از جمله کمک نظامی را بخشی از مفاد توافقنامه راهبردی امضا شده بین کره شمالی و روسیه اعلام کرد.

دولت روسیه، توافقنامه راهبردی مسکو-پیونگ‌یانگ را روز گذشته برای تصویب به دومای این کشور ارائه کرد.

کره شمالی نیز در ماه ژوئن سال جاری میلادی این توافقنامه را امضا کرد.

به خاطر دخالت قدرت های فرامنطقه ای از جمله آمریکا، تنش ها در شبه جزیره کره در ماه ها و هفته های اخیر تشدید شده است.

خبر مرتبط
جزئیات تجارت ایران و روسیه با روبل و ریال

اقتصادنیوز: عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه از تجارت دو کشور با روبل و ریال خبر داد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد: کره شمالی پس از وعده قطع ارتباط جاده‌ای و ریلی بین دو کشور، امروز (سه شنبه) بخش‌هایی از جاده‌های خود را که به کره جنوبی متصل است را منفجر کرد.

هفته گذشته ارتش کره شمالی از طرحی برای «جدایی کامل» خاک کره شمالی از کره جنوبی خبر داد و گفت: ارتش آمریکا را از این اقدام برای «جلوگیری از هرگونه قضاوت نادرست و درگیری تصادفی» مطلع کرده است.

تنش ها پس از آن تشدید شد که کره شمالی روز جمعه اعلام کرد که کره جنوبی در ماه جاری سه مرتبه هواپیماهای جاسوسی به این کشور فرستاده است.

«کیم یو جونگ»، خواهر رهبر کره شمالی، روز بعد نسبت به وقوع یک «فاجعه وحشتناک» در صورت پرواز دوباره پهپادهای کره جنوبی بر فراز پایتخت کره شمالی هشدار داد.

کره جنوبی این ادعا را نه تایید و نه رد کرده و هشدار داد که اگر به کره جنوبی آسیبی برساند، کره شمالی «پایان رژیم خود» را خواهد دید.

در سال ۲۰۲۰، کره شمالی دفتر ارتباط مشترک بین دو کره را در شهر مرزی خود، کائسونگ پس از انتقاد از کره جنوبی به دلیل ارسال اعلامیه های ضد پیونگ یانگ منفجر کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید