سازمان ملل:

امیدواریم شرایط کنونی به آتش بس فوری در غزه منجر شود

کدخبر: ۶۸۰۰۹۹
اقتصادنیوز: معاون گوترش در سازمان ملل در پی ترور رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس از سوی رژیم اسرائیل اظهار امیدواری کرد که شرایط کنونی، به آتش بس فوری در غزه منجر شود.
امیدواریم شرایط کنونی به آتش بس فوری در غزه منجر شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرنگاری از «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل پرسید که آیا دبیرکل سازمان ملل پس از ترور یحیی سنوار تماس هایی با مقامات برقرار کرده و شهادت رهبر حماس چه تاثیری بر پایان جنگ در غزه خواهد داشت؟

فرحان حق در پاسخ گفت: در مورد تماس‌ها باید بگویم که دبیرکل گفتگوهای گسترده با مقامات از جمله تور ونسلند (نماینده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه) داشته است. اما در مورد گفتگوی با رهبران توضیحی ندارم.

خبر مرتبط
واکنش روسیه به ترور یحیی السنوار

اقتصادنیوز: سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسشی درباره اقدام رژیم اسرائیل در به شهادت رساندن یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: روسیه، نگران پیامدهای این اقدام برای منطقه خاورمیانه است.

این سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل امیدوار است که این شرایط اکنون به آتش بس فوری، آزادی فوری اسرا و دسترسی نامحدود بشردوستانه به غزه منجر شود و تعدادی از مقامات سازمان ملل از جمله تور ونسلند در این زمینه فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

حملات رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت های نظامی و امنیتی واشنگتن، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت ۴۲هزار و ۵۰۰ نفر و شمار مجروحان به ۹۹هزار و ۵۴۶ نفر منجر شده است.

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد «یحیی السنوار» رئیس دفتر جدید سیاسی جنبش حماس در نوار غزه را ترور کرده است.

یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که پس از شهادت اسماعیل هنیه در ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ در تهران، جانشین وی شده بود، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ اکتبر ۲۰۲۴ توسط رژیم اسرائیل در نوار غزه به شهادت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید