نخست وزیر موقت لبنان ادعا کرد: حزب الله با قطعنامه 1701 موافقت کرد

کدخبر: ۶۸۰۶۲۱
اقتصادنیوز: نخست وزیر موقت لبنان تأکید کرد این کشور به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت پایبند است.
نخست وزیر موقت لبنان ادعا کرد: حزب الله با قطعنامه 1701 موافقت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «نجیب میقاتی» نخست وزیر موقت لبنان یکشنبه گفت: هیچ راه‌حلی به جز راهکار دیپلماتیک وجود ندارد. راهکار دیپلماتیک همچنان روی میز است.

وی در مصاحبه با العربیه گفت: ارتش لبنان باید وارد جنوب رود لیتانی شود. ما باید قطعنامه ۱۷۰۱ را اجرا کنیم. ما به این قطعنامه پایبند هستیم چراکه ثبات را به ما می‌دهد. حزب الله با قطعنامه ۱۷۰۱ موافقت کرده است. ارتباطاتی با حزب‌الله لبنان از اواسط ماه میلادی گذشته وجود ندارد.

براساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت جنگ بین ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در تابستان ۲۰۰۶ به پایان رسید.

این قطعنامه برپایه عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از لبنان و تقویت استقرار نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان(یونیفل) است.

خبر مرتبط
حزب الله لبنان بیانیه داد/ سرنگونی پهپاد هرمس 900 اسرائیل

اقتصادنیوز: مقاومت اسلامی بامداد روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از هدف قرار دادن مواضع و تجمعات دشمن در تعدادی از مقرها و شهرک‌های صهیونیست نشین خبر داد و افزود یگان‌های پدافند هوایی آن یک فروند پهپاد «هرمس ۹۰۰ » را سرنگون کردند.

از سپتامبر گذشته رژیم صهیونیستی بمباران مناطقی در لبنان به بهانه هدف قرار دادن پایگاه‌های حزب‌الله را تشدید کرده است.

حملات رژیم صهیونیستی شامل ضاحیه جنوبی بیروت، جنوب، البقاع، مناطقی در جبل لبنان و شمال و حتی مرکز بیروت بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین عملیات زمینی را در جنوب لبنان انجام داده است اما در سایه مقاومت شدید نیروهای حزب‌الله نتوانسته به هیچ پیشروی دست یابد.

این رژیم به دنبال عقب راندن نیروهای حزب‌الله به شمال رود لیتانی برای ایجاد یک منطقه حائل در مرزها خالی از افراد مسلح برای بازگرداندن شهرک‌نشینان صهیونیست به شمال فلسطین اشغالی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید