در حال به‌روزرسانی؛

واکنش‌ جهان به حمله اسرائیل؛ از بیانیه مهم حزب‌الله تا تحسین پدافند هوایی ایران

کدخبر: ۶۸۱۶۶۳
اقتصادنیوز: حمله تجاوزکارانه نیمه شب اسرائیل به برخی نقاط در ایران، حالا با واکنش تند برخی از کشورهای جهان روبرو شده است؛ از روس‌ها تا عربستان، امارات و عمان، در واکنش‌های جداگانه این اقدام تجاوزکارانه را محکوم کردند.
واکنش‌ جهان به حمله اسرائیل؛ از بیانیه مهم حزب‌الله تا تحسین پدافند هوایی ایران

به گزارش اقتصادنیوز، رژیم صهیونیستی بامداد شنبه (۵ آبان ۱۴۰۳) عملیات متجاوزانه‌ای را علیه ایران انجام داد. بر اساس اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور، «طی این عملیات مراکز نظامی ایران در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام هدف قرار گرفت؛ عملیاتی که با واکنش سامانه یکپارچه پدافند هوایی، رهگیری و مقابله شد.»

در این اطلاعیه آمده است: «به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است. در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست می‌شود اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال کرده و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه نکنند.»

این اقدام متجاوزانه اسرائیل با واکنش دولت ها و مقامات داخلی و خارجی همراه شده است و برخی کشورها اقدام تجاوزکارانه اسرائیل را محکوم کردند. اقتصادنیوز در این گزارش به مرور واکنش ها پرداخته است.

حزب الله بیانیه داد

حزب الله لبنان در بیانیه خود اعلام کرد: حزب الله، تجاوزات خائنانه رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران را قویا محکوم می‌کند و آن را تشدید خطرناک تنش در سطح کل منطقه می‌داند؛ اقدامی که ماهیت تجاوزگر رژیم اشغالگر را منعکس می‌کند.

اردوغان: برای دولت ایران آرزوی سلامتی دارم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران، اعلام کرد: برای دولت ایران آرزوی سلامتی دارم.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: اسرائیل در تلاش است تا جنگ منطقه‌ای را شعله ور کند. اسرائیل با این ذهنیت به جائی نمی‌رسد. لعنت خدا بر آنها باد.

السیسی و ماکرون بر لزوم خویشتن‌داری در منطقه تاکید کردند

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز (شنبه) در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران، بر لزوم خویشتن‌داری و توقف دامنه هدف‌گیری‌های متقابل تاکید کردند.

اردوغان: برای دولت ایران آرزوی سلامتی دارم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران، اعلام کرد: برای دولت ایران آرزوی سلامتی دارم.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: اسرائیل در تلاش است تا جنگ منطقه‌ای را شعله ور کند. اسرائیل با این ذهنیت به جائی نمی‌رسد. لعنت خدا بر آنها باد.

آلمان واکنش نشان داد

«اولاف شولتس» روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا کرد: اسرائیل امروز به ما اطلاع داد که در پاسخ به حمله موشکی گسترده ایران علیه اسرائیل (فلسطین اشغالی) که اخیراً انجام شد، حملات دقیق و هدفمندی را به تأسیسات نظامی ایران انجام داده است.

واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس

«جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما حمله نظامی اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران را محکوم و نسبت به آن ابراز تاسف می‌کنیم.

الجزایر: در کنار مردم ایران هستیم

وزارت امور خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای افزود: در پی این تجاوز شنیع که نقض آشکار حاکمیت ملی و منشور سازمان ملل متحد و مغایر با اصول حقوق بین الملل است، الجزایر، همبستگی خود را با مردم ایران اعلام می‌کند.

بحرین بیانیه داد

وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: عملیات نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم و نگرانی عمیق خود را درباره تداوم تشدید تنش‌ها و عملیات‌های نظامی در منطقه خاورمیانه، اعلام می‌کنیم.

اولین واکنش اتحادیه اروپا

نبیلا مسرلی در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد ادعا کرد:‌حمله تلافی جویانه اسرائیل به ایران، همانطور که توسط ارتش اسرائیل تایید شد، در بحبوحه تنش های شدید و فزاینده منطقه ای رخ داد.

وی با بیان اینکه «چرخه خطرناک حملات و اقدامات تلافی جویانه، باعث گسترش بیشتر درگیری‌های منطقه‌ای می‌شود» مدعی شد: اتحادیه اروپا ضمن اذعان به حق اسرائیل برای دفاع از خود، از همه طرف‌ها می‌خواهد که حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از تشدید تنش‌های غیرقابل کنترل، که به نفع هیچ‌کس نیست، اعمال کنند.

اطلاعیه ریاست اقلیم کردستان

ریاست اقلیم کردستان عراق، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «حمله هوایی که بامداد امروز، ایران را مورد هدف قرار داد، محکوم می‌کنیم. از همه درخواست می‌کنیم بر خود مسلط شده و همه تلاش و کوشش خود را به خرج دهند تا از حملات و برخوردهای بیشتر جلوگیری کنند».

واکنش هلند به تجاوز اسرائیل

«کاسپر ولدکمپ» وزیر امور خارجه هلند عصر روز شنبه در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «هلند از امنیت اسرائیل حمایت می‌کند. چرخه خشونت‌ها در خاورمیانه باید شکسته شود. در رایزنی‌های خود، هلند خواستار خویشتنداری همه طرفین شده است.»

یمن تجاوز اسرائیل را محکوم کرد

دولت تغییر و سازندگی یمن در بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم کرد.

بیانیه وزارت خارجه لبنان

وزارت خارجه لبنان امروز شنبه در بیانیه ای تاکید کرد که تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کند.

واکنش سوئیس به اقدام اسرائیل

دولت سوئیس اقدام تجاوزکارانه و تنش‌زای رژیم صهیونیستی در تعدی به خاک ایران را محکوم کرد و خواستار توقف خصومت‌ها شد.

ترکیه حمله اسرائیل را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای حمله بامداد امروز(شنبه) رژیم صهیونیستی علیه ایران را به «شدیدترین شکل ممکن»  محکوم کرد.

وزارت خارجه مصر بیانیه داد

وزارت خارجه مصر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با نگرانی شدید تشدید خطرناک تنش در خاورمیانه را دنبال می‌کنیم که آخرین آن حمله اسرائیل به ایران بود. ما همه اقداماتی را که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، محکوم می‌کنیم.

شهباز شریف: پاکستان در کنار ایران ایستاده است

شهباز شریف امروز در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما عمیقا نسبت به اقدام تجاوزکارانه اخیر اسرائیل به ایران نگرانیم. پاکستان با محکوم کردن شدید تجاوز رژیم صهیونیستی در کنار جمهوری اسلامی ایران و سایر همسایگانش برای صلح و امنیت ایستاده است.

شهباز شریف افزود: چنین اقداماتی نه تنها تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه ای است بلکه اصول حاکمیت و قوانین بین المللی را نیز نقض می‌کند.

اردن تجاوز رژیم اسرائیل به ایران را نقض حاکمیت دانست

وزارت خارجه اردن امروز شنبه در بیانیه ای تاکید کرد که تجاوز اسرائیل به ایران نقض حاکمیت این کشور و نقض قوانین بین المللی است.

در این بیانیه آمده است که این تجاوز یک اقدام خطرناک است که منجر به تنش های بیشتر در منطقه می شود.

فرانسه، ایران را به خویشتنداری دعوت کرد

وزارت امور خارجه فرانسه روز شنبه در پی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران، خواستار خویشتنداری تهران و کاهش تنش‌ها در منطقه شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه که یک نسخه آن در تارنمای این وزارت‌خانه منتشر شد آمده است: فرانسه از دو طرف می‌خواهد که از هرگونه تشدید تنش و اقدامی که می‌تواند زمینه افزایش تنش‌ها در منطقه را تشدید کند، خودداری کنند.

کویت: تجاوز اسرائیل به ایران نقض حاکمیت منطقه است

وزارت خارجه کویت امروز شنبه در بیانیه ای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم و تاکید کرد: این تجاوز نشان می دهد که اسرائیل با نقض حاکمیت کشورها سیاست ایجاد هرج و مرج را به کار گرفته است.

در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی با این تجاوزها امنیت منطقه را به خطر می اندازد و قوانین و عرف های بین المللی را نقض می کند.

عراق: تجاوز به ایران را به شدت محکوم می‌کنیم

باسم العوادی سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به سیاست‌های تجاوزکارانه خود در منطقه و گسترش دایره درگیری‌ها ادامه می‌دهد.

وی افزود: تجاوزات آشکار این رژیم بدون بازدارندگی صورت می‌گیرد و این بار، دست متجاوز رژیم صهیونیستی به سمت ایران دراز شده است.

واکنش مقتدی صدر به تجاوزگری اسرائیل

«مقتدی صدر» رئیس جریان صدر عراق به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد.

مقتدی صدر در پیامی تأکید کرد حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران اگر چه تجاوز علیه یک کشور دارای حاکمیت مستقل و نقض آشکار قوانین بین المللی از سوی رژیم تروریستی صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکا به شمار می رود، اما حقیرتر و کوچک‌تر از آن است که حتی محکوم شود و این با وجود حمایت تروریستی و نامحدود بین المللی از این رژیم منفور است.

محسن رضایی: تعدی اسرائیل حکایت از ترس دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به حمله اسرائیل به ایران، نوشت: تعدی رژیم صهیونیستی به ایران بیش از آنکه قدرت‌نمایی باشد، حکایت از ترس و فرار آنها داشت.

توییت محمدرضا عارف

محمدرضا عارف در واکنش به حوادث بامداد امروز شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ با انتشار تصویری از پرچم ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند.

بیانیه وزارت خارجه ایران 

به گزارش اقتصادنیوز، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه و در پی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی در ایران را به عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، به ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور علیه تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها، دانسته و به شدیدترین وجه محکوم می‌کند.

همان‌طور که بارها توسط مراجع صلاحیت‌دار جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است، جمهوری اسلامی ایران با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده ۵۱ منشور ملل متحد نیز منعکس شده است، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند. 

جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر استفاده از همه توانمندی‌های مادی و معنوی ملت ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و نیز با وقوف به وظایف خود در قبال صلح و امنیت منطقه ای، مسئولیت فردی و جمعی همه کشورهای منطقه برای حراست از صلح و ثبات منطقه را خاطرنشان می‌کند و از همه کشورهای صلح‌ دوست در منطقه و سایر کشورها که با درک شرایط خطیر موجود از اقدام تجاوزکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل ابراز انزجار نموده و آن را محکوم کرده‌اند، قدردانی می‌کند.

بی‌تردید استمرار اشغالگری، اقدامات غیرقانونی و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، به ویژه نسل کشی مردم فلسطین و تجاوزگری علیه لبنان - که در سایه حمایت همه جانبه تسلیحاتی و سیاسی آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی تداوم یافته است- عامل اصلی تنش و ناامنی در منطقه است.

جمهوری اسلامی ایران با یادآوری مسئولیت تک‌تک دولت‌های عضو سازمان ملل متحد، دولت‌های عضو کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی و دولت ‌های عضو 'کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو ۱۹۴۹، برای اقدام عاجل و جمعی در برابر نقض‌های فاحش حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد، کنوانسیون منع نسل کشی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی که همزمان به مثابه نقض جدی صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌آیند، بر ضرورت تحرک فوری و عاجل جامعه جهانی برای توقف نسل‌کشی، جنگ و تجاوز علیه غزه و لبنان و مهار جنگ‌ افروزی رژیم صهیونیستی تاکید می‌نماید.

بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش اقتصادنیوز، ارتش جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت دو تن از رزمندگان خود در حملات شب گذشته خبر داد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است: 

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً

ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از حریم امنیت ایران زمین و جلوگیری از آسیب به ملت و منافع ایران دو تن از رزمندگان خود را در شب گذشته حین مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی فدا نمود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد سرگرد جهان‌دیده و استوار شاهرخی‌فر در حمله اسرائیل به شهادت رسیدند.

واکنش سفارت روسیه در تهران 

به گزارش اقتصادنیوز، سفارت روسیه در تهران امروز بعد از حمله بامدادی ناموفق رژیم صهیونیستی به نقاطی از خاک ایران، اعلام کرد که این سفارت و سایر مراکز روسیه در تهران طبق روال معمول مشغول فعالیت هستند. سفارت روسیه همچنین به نقل از دیپلمات‌های این کشور اعلام کرد که اوضاع در پایتخت ایران و شهرهای بزرگ آن آرام است.

غرور ملی ایرانیان احیا شد

«فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت در واکنش به هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی و واکنش مقتدرانه نیروی پدافند هوایی کشورمان، گفت: مردم ایران از توان دفاعی کشور احساس غرور می‌کنند و نسبت به آن اطمینان دارند. 

مهاجرانی ضمن تقدیر از اقتدار و هوشیاری نیروی پدافند هوایی کشورمان، افزود: باید به قدرت و اقتدار جوانان این مرز و بوم آفرین گفت که با اقدامات خود غرور ملی ایرانیان را احیا کردند.

واکنش انگلیس به اقدام تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران

«کر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس به اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی در بامداد امروز (شنبه) که در آن تل‌آویو مدعی است نقاطی از مراکز نظامی در ایران را هدف قرار داده، واکنش نشان داد و گفت ایران نباید به حملات اسرائیل پاسخ دهد.

استارمر بدون اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه به‌ویژه در یک سال گذشته و کشتار مردم غزه، لبنان و ترور رهبر سیاسی حماس در تهران مدعی شد که اسرائیل «حق» آنچه او «دفاع از خود» در برابر ایران خواند، دارد.

عمان: قوانین بین المللی نقض شد

به گزارش اقتصادنیوز، وزارت خارجه عمان ساعتی بعد از اقدام تجاوزکارانه اسرائیل، این موضوع را محکوم و اعلام کرد: ما به شدت حمله هوایی امروز اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کنیم. این حمله نقض حاکمیت ایران و نقض واضح قوانین بین‌المللی و تنشی است که دایره خشونت را گسترش داده و تلاش‌ها برای آتش‌بس و کاهش تنش و مهار بحران‌ها از طریق ابزارهای مسالمت آمیز و دیپلماتیک را از بین می‌برد.

این وزارتخانه تأکید کرد: ما این اقدامات مستمر اسرائیل را که منطقه را به سمت تنش‌ها و بی‌ثباتی بیشتر می‌برد، محکوم می‌کنیم. ما بار دیگر از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای توقف تجاوز و پایان دادن به نقض‌های آشکار اراضی کشورهای همجوار منطقه‌ای اقدامی کارآمد اتخاذ کند.

درخواست عربستان از طرف‌های اثرگذار 

به گزارش اقتصادنیوز، وزارت امور خارجه عربستان سعودی، صبح امروز (شنبه)، اعلام کرد هدف قرار دادن اهداف نظامی در ایران را محکوم و تقبیح می‌کند و آن را نقض حاکمیت این کشور و نقض قوانین و پروتکل‌های بین‌المللی می‌داند.

ریاض در واکنش به این اقدام از همه طرف‌ها خواست که حداکثر خویشتنداری را داشته باشند و از شدت تنش‌ها بکاهند.

عربستان سعودی همچنین درباره پیامدهای تداوم درگیری‌های نظامی در منطقه هشدار داد و از جامعه بین‌المللی و طرف‌های بانفوذ و اثرگذار خواست در راستای کاهش تنش و پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه به وظایف و مسئولیت خود عمل کنند.

حماس: آمادگی پدافند هوایی ایران قابل تحسین است

به گزارش اقتصادنیوز، جنبش حماس همچنین در واکنش به اقدام تجاوزکارانه اسرائیل با انتشار بیانیه ای نوشت: تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران نقض آشکار حاکمیت ایران و اقدامی تنش‌زا است که امنیت منطقه و سلامت ملت‌ها را هدف قرار داد. آمادگی جمهوری اسلامی ایران، پدافند هوایی این کشور و مقابله پدافند ایران با حمله صهیونیستی را که موفق به خنثی‌سازی آن شد، تحسین می‌کنیم.

تعدی اسرائیل به ایران حکایت از ترس دارد

به گزارش اقتصادنیوز، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس به حمله رژیم صهیونیستی به کشورمان واکنش نشان داد. وی در این پست نوشت: «تعدی رژیم صهیونیستی به ایران بیش از آن که قدرت‌نمایی باشد، حکایت از ترس و فرار آ‌ن‌ها داشت‌.» 

واکنش امارات به اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز، دولت امارات اقدام تجاوزگرانه رژیم جعلی اسرائیل علیه ایران را محکوم و بر لزوم حل اختلافات از راههای دیپلماتیک تاکید کرد.

پاکستان: نقض صریح منشور سازمان ملل توسط اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز، وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای در واکنش به اقدام تجاوزکارانه اسرائیل، اعلام کرد: حملات نظامی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، نقض صریح منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است. این حملات مسیر صلح و ثبات منطقه ای را تضعیف و همچنین وضعیت خطرناکی را که از قبل باعث بی‌ثباتی در منطقه‌ شده تشدید می‌کند. 

در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است: دولت اسلام‌آباد، رژیم اسرائیل را مسوول کامل چرخه فعلی تشدید و گسترش درگیری‌ها در منطقه دانست و افزود: ما از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم که نقش خود را برای حفظ صلح و امنیت بین المللی ایفا کرده و گام های فوری برای پایان دادن به اقدامات بی پروای اسرائیل در منطقه و رفتار جنایتکارانه آن بردارد.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین افزود: جامعه بین المللی نیز باید نقش خود را برای بازگرداندن صلح و امنیت منطقه ای ایفا کند.

 وزارت امور خارجه پاکستان با محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران آن را نقض صریح قوانین بین المللی دانست و از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای پایان دادن به جنایات اسرائیل گام فوری بردارد.

واکنش عراق به سیاست تجاوزکارانه اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز، سخنگوی دولت عراق در واکنش به اقدام تنش زای اسرائیل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رژیم غاصب صهیونیستی به سیاست تجاوزکارانه و گسترش نزاع در منطقه و رویکرد تجاوزات آشکار بدون هرگونه بازدارندگی ادامه می دهدو این بار، دست تجاوزگرش، جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد که بامداد امروز به اهدافی در ایران تجاوز کرد.

محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران

به گزارش اقتصادنیوز، دولت یمن در صنعاء هم در بیانیه ای اعلام کرد: تجاوز رژیم اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرده و بر همبستگی خود با ملت و دولت ایران تاکید می‌کنیم. ملت و  دولت ایران به سبب پایبندی ثابت به دفاع از حقوق ملت های لبنان و فلسطین در معرض این تجاوز قرار گرفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید