گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا، سکه و دلار؛

صعود طلای جهانی؛ پیشروی قیمت سکه و طلا /آخرین قیمت دلار امروز ۸ فروردین

کدخبر: ۶۳۶۹۴۶
اقتصادنیوز: براساس نرخ‌های ثبت شده در سایت اتحادیه طلا و جواهر امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه صعودی شدند. با این حال نرخ دلار در مرکز مبادله و صرافی ملی ثابت ماند.
صعود طلای جهانی؛ پیشروی قیمت سکه و طلا /آخرین قیمت دلار  امروز ۸ فروردین

به گزارش اقتصادنیوز، هشتمین روز از سال 1403 در حالی رو به پایان است که بازار طلا و سکه شاهد روند صعودی قیمت‌ها در مقایسه با روز گذشته است و بازار ارز تهران هم فعالیت خود را به حالت نیمه تعطیل تداوم بخشیده است.

بررسی بازار ارز رسمی امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که قیمت‌ها همچنان در حالت سکون قرار دارند و موج ثبات بر بازار حاکم است و هر اسکناس دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز و طلا، ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان معامله شد؛ همچنین قیمت حواله دلار آمریکا ۴۰ هزار و ۵۵۲ تومان بود. هر اسکناس یورو هم امروز به قیمت ۴۷ هزار و ۶۸ تومان معامله شد و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۹۰۷ تومان رسید.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان و حواله آن هم ۱۱ هزار و ۴۲ تومان داد و ستد شد.

همچنین امروز در صرافی ملی قیمت خرید دلار ۴۳ هزار و ۳۷ تومان و قیمت فروش دلار ۴۳ هزارو ۴۷۲ تومان اعلام شد. صرافی بانک ملی همچنین اسکناس یورو را به ترتیب به نرخ ۴۶ هزارو ۵۹۸ تومان و ۴۷ هزارو ۶۸ تومان خرید و فروش کرد.

در سمت بازار طلا و سکه، قیمت طلای جهانی که روز گذشته تا سطح ۲۱۹۴ دلار بالا رفته بود امروز تا محدوده ۲۱۷۴ دلار پایین آمد، روندی که در زمان تدوین این گزارش تا حدودی صعود شد و در حدود ۲۱۸۷ دلار قرار گرفت.

در کنار اونس طلا، آن‌طور که سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده است، هر گرم طلا ۱۸ عیار با نرخ ۳ میلیون و ۲۵۸ هزارو ۵۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به روز پیش افزایش نسبی را تجربه کرده است؛ قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار روز گذشته در سایت اتحادیه، ۳ میلیون و ۲۳۷ هزارو ۷۰۰ تومان درج شده بود.

فارغ از طلا، سکه بازان امروز برخلاف روز گذشته بیشتر خریدار بودند تا فروشنده؛ گواه این اتفاق قیمت اعلام شده در سایت اتحادیه طلا و جواهر است که حکایت از رشد ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی نسبت به روز پیش دارد. به این ترتیب سکه امامی امروز ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید