زلزله نسبتا شدید در مشهد + جزئیات

کدخبر: ۱۶۷۲۰۰
برخی منابع دقایقی پیش از وقوع زلزله نسبتا شدیدی در مشهد خبر دادند.
زلزله نسبتا شدید در مشهد + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز ، دقایقی پیش و در ساعت ۱:۴۲ دقیقه زلزله ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر و در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داد. این زلزله در مشهد نیز احساس شد.

این در حالی است که دستگاه های لرزه نگاری، هفت دقیقه پس از وقوع زلزله، پس لرزه ای با بزرگی 3.3 ریشتر  ثبت کرده‌اند که پدیده ای طبیعی است و انتظار تکرار مکرر آن در ساعات پیش رو می‌رود. پس لرزه هایی که شمارشان تا یک ساعت پس از وقوع زلزله، به 9 عدد رسید.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به جزئیات زلزله ۵،۳ ریشتری در خراسان رضوی پرداخت.

مرتضی سلیمی با اعلام وقوع زلزله 5،3 ریشتری در عمق 7 کیلومتری زمین که ساعت 1:42 دقیقه بامداد امروز منطقه سفید سنگ؛ بخش قلندرآباد شهرستان فریمان خراسان رضوی را تحت‌تاثیر قرار داده است، افزود: این زمین لرزه تا ساعت 7 صبح ، 25 پس‌لرزه داشته و تاکنون 18 تیم ارزیاب و پشتیبان در حال مناطق متاثر از زلزله هستند.

وی با اشاره به به‌کارگیری 79 نیروی عملیاتی و 10 دستگاه خودروی کمک دار برای رسیدگی و ارزیابی شرایط مناطق متاثر از زلزله، عنوان کرد: هم‌اکنون 2 دستگاه خودروی فرماندهی و ارتباطات مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان (EOC) خراسان رضوی در حالت آماده‌باش است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام ارزیابی 42 روستا در مناطق زلزله‌زده، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های فریمان، سرخس، تربت جام و مشهد؛ متاثر از این زلزله بوده است و خوشبختانه تا این لحظه گزارشی مبنی بر خسارات جانی ومالی ارائه نشده و ارزیابی‌ها همچنان ادامه دارد.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه از سوی مرکز زلزله‌نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران:

 بزرگی: ۵.۳ ریشتر

 محل وقوع: استان خراسان رضوی - حوالی سفید سنگ

 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۶/۰۲/۱۳ ۰۱:۴۲:۰۷

طول جغرافیایی: ۶۰.۴۸

عرض جغرافیایی: ۳۵.۷۵

عمق زمین‌لرزه: ۷ کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:

۳۶ کیلومتری سفید سنگ (خراسان رضوی)

۳۹ کیلومتری نصراباد (خراسان رضوی)

۴۵ کیلومتری مزدآوند (خراسان رضوی)     

 نزدیکترین مراکز استان:

۱۰۲ کیلومتری مشهد

۳۴۰ کیلومتری بجنورد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید