فرمانده‌ارتش ونخست‌وزیرپاکستان به‌ریاض‌می‌روند

کدخبر: ۱۷۱۶۳۹
فرمانده ارتش پاکستان و نخست وزیر این کشور امروز در سفری فوری برای میانجی‌گری بین عربستان و قطر به ریاض می‌روند.

به گزارش فارس، «قمر‌ جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان و «نواز  شریف» نخست وزیر این کشور امروز دوشنبه در سفری فوری برای میانجی‌گری بین عربستان و قطر به ریاض می‌روند.

به گزارش دیلی پاکستان، سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر در این سفر یک روزه نواز شریف را همراهی خواهد کرد.

برخی رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که هیأت عالی رتبه سیاسی-نظامی پاکستان علاوه بر ریاض، به دوحه و کویت نیز سفر خواهد کرد.

سفر نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان به دوحه و کویت، بستگی به نتیجه سفر آنان به عربستان دارد.

نواز شریف پیش از ترک اسلام آباد به مقصد ریاض، قرار است در یک نشست ویژه با حضور سفرای پاکستان در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شرکت کند.

سفرای پاکستان در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به اسلام آباد فراخونده شده اند تا در جلسات مشترک، در مشورت های سیاسی و تصمیم گیری های دولت پاکستان در قبال تنش های اخیر در روابط عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی با قطر، حضور داشته باشند.

بعد از اینکه عربستان با همراهی برخی کشورهای عربی قطر را تحریم اقتصادی کرد اسلام‌آباد حاضر نشد در این زمینه از ریاض پیروی کند.

برخی رسانه‌ها خبر اعزام 20 هزار سرباز پاکستانی به قطر برای حمایت از این کشور را منتشر کردند که بعدها این خبر توسط سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تکذیب شد.

پاکستان با عربستان و قطر روابط بسیار نزدیک دارد و تعداد زیادی از شهروندان پاکستانی در این کشورها کار می‌کنند که بخش مهمی از بودجه دولت اسلام‌آباد را تأمین می‌نمایند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید