تنیس بازارن ثروتمند جهان + رقم دارایی

کدخبر: ۱۸۶۳۱۳
برخی از ورزشکاران از کنار این حرفه به درآمد های نجومی دست یافته اند. در این میان به نظر می رسد تنیس بازان مشهور نیز زندگی لوکسی را تجربه می کنند.
تنیس بازارن ثروتمند جهان + رقم دارایی

اگرچه رقابت‌های تنیس در فصل جاری هنوز ادامه دارد ولی با به اتمام رسیدن آخرین گرنداسلم فصل در آمریکا، دیگر هیچ مسابقه ماژوری در این فصل برگزار نخواهد شد. طبیعتاً هرقدر هم که مسابقه کوچک‌تر باشد جایزه و پاداشی که به نفرات برگزیده داده می‌شود هم کمتر است. این موضوع مقدمه‌ای کوتاه شد بر فهرست تازه منتشر شده پردرآمدترین تنیس‌بازان دنیا در همین فصل جدید میلادی که به تازگی نشریه «فوربس» منتشر کرده است. امسال برخلاف سال‌های پیش با توجه به محرومیت ماریا شاراپووا، نام او در میان فهرست برگزیدگان دیده نمی‌شود. در مطلب زیر اعدادی که به عنوان درآمد بازیکنان آمده همگی مربوط به همین سال 2017 است.

10- ونوس ویلیامز

10/5 میلیون دلار (3/5 میلیون پاداش عناوین در تنیس، 7 میلیون اسپانسرینگ)

درست است خواهر بزرگ خانواده ویلیامز امسال دستش به هیچ گرنداسلمی نرسید ولی با درخششی که داشت توانست خودش را در دو گرنداسلم به فینال برساند‌؛ اولی اوپن استرالیا و دومی هم ویمبلدون. فارغ از ناکامی در این دو فینال فصل خوبی داشت و خودش را تا جایگاه پنجم برترین تنیس‌بازان زن دنیا هم بالا کشید. علاوه بر پولی که حاصل پاداش در زمین مسابقه بود، ونوس به واسطه همکاری‌‌اش با برندهای مختلف تجاری هم درآمدزایی داشت‌؛ او با راکت برند ویلیامز قرارداد دارد و لباس‌هایش را هم نایکی تأمین می‌کند.

9- میلوس رائونیک

11/8 میلیون دلار (4/8 میلیون پاداش عناوین در تنیس، 7 میلیون اسپانسرینگ)

شاید اگر این کانادایی جوان از آخرین گرنداسلم سال انصراف نمی‌داد پول بیشتری به جیب می‌زد ولی تا همین جا هم برای میلوس بد نبوده‌؛ او در دو تورنمنت مهم اوپن استرالیا و ویمبلدون خودش را به مرحله یک چهارم نهایی رساند و در بقیه تورنمنت‌ها هم معمولاً حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. درخشش تازه‌‌اش در این فصل سیر صعودی خوبی هم به رنکینگ او در جدول رده‌بندی داد و در نهایت به عنوان مرد یازدهم تنیس دنیا خودش را معرفی کرد. میلوس حرف‌های بیشتری در سال 2018 خواهد داشت.

8- آنجلیک کربر

12/6 میلیون دلار (7/6 میلیون پاداش عناوین در تنیس، 5 میلیون اسپانسرینگ)

شاید اگر به جای جروبحث کردن با تورنمنت‌های مختلف به این دلیل که چرا به ماریا شاراپووا وایلدکارت می‌دهند تا به مسابقات برگردد، تمرکزش را بیشتر روی تنیس گذاشته بود می‌توانست وضع بهتری هم داشته باشد، با این حال این تنیس‌باز آلمانی که دو قرار اسپانسری با آدیداس و کمپانی یونکس دارد در مجموع پول بدی هم به دست نیاورد‌؛ هرچند عدم تمرکز لازم برای او که روزی زن شماره یک تنیس دنیا بود دردسرساز شد و با 8 پله سقوط باعث شد تا جایگاه شماره 14 تنیس‌بازان زن دنیا سقوط کند.

7- استن واورینکا

19/2 میلیون دلار (7/2 میلیون پاداش عناوین در تنیس، 12 میلیون اسپانسرینگ)

سال 2015 که گرنداسلم رولان گروس را برد می‌گفتند قرار است به اعتبارش در دنیای تنیس بیفزاید‌؛ یکی، دو تلاش نصف و نیمه دیگر در گرنداسلم‌ها داشت و در نهایت از خواسته‌‌اش که ثبات در سطح عالی بود باز ماند. استانیسلاس واورینکا امسال هم توانست خودش را به فینال رولان گروس برساند ولی دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند. او دست‌آخر، آخرین گرنداسلم سال در نیویورک را هم از دست داد تا نتواند به میزان امتیازاتش بیفزاید. مرد شماره 3 سابق تنیس دنیا تا رتبه هشتم جدول رده‌بندی سقوط کرد.

6- سرنا ویلیامز

27 میلیون دلار (8 میلیون پاداش عناوین در تنیس، 19 میلیون اسپانسرینگ)

درست است تا رده 22 تنیس‌بازان زن دنیا سقوط کرد ولی باز هم بیشتر از خواهرش در سال 2017 عایدی داشته است. دلیلش هم کاملاً واضح است‌؛ سرنا پرافتخارترین تنیس‌باز زن دنیاست و همین امسال فاتح اوپن استرالیا در ماه ژانویه شد. با این حال بعداً که موضوع حاملگی‌‌اش پیش آمد دیگر قید حضور در تورنمنت‌های تنیس را زد و رفت تا در کمال آرامش بچه‌‌اش را به دنیا بیاورد. نوع درآمدهای سرنا نشان می‌دهد او بیش از آنکه دل‌بسته به پاداش‌های قهرمانی باشد، درآمدش را از اسپانسرهای مختلف به دست ‌آورده است.

5- اندی ماری

28/8 میلیون دلار (14/8 میلیون پاداش عناوین در تنیس، 14 میلیون اسپانسرینگ)

این تنیس‌باز بریتانیایی یکی از همان تنیس‌بازان مطرحی است که نوسان زیادی را در زندگی حرفه‌ای‌‌اش در این دو فصل تجربه کرده‌؛ مرد شماره یک انتهای سال گذشته دنیای تنیس حالا در رده پنجم ایستاده است. جالب اینکه بهترین عملکرد این فصلش حضور در نیمه‌نهایی رقابت‌های گرنداسلم رولان گروس بود که با شکست مقابل واورینکا به پایان رسید. ماری با این حال 14 میلیون دلار عایدی از اسپانسر ویژه‌‌اش یعنی اندرارمور دارد که جهش بزرگی به او در رده‌بندی تنیس‌بازانی داده که بیشترین درآمد را داشته‌اند.

4- رافائل نادال

رافائل نادال

31/5 میلیون دلار (5/5 میلیون پاداش عناوین در تنیس، 26 میلیون اسپانسرینگ)

امسال برای این تنیس‌باز مایورکایی سال دسیما بود‌؛ مهم‌ترینش هم رسیدن به دهمین قهرمانی‌‌اش در رولان گروس، زمین‌های خاکی فرانسه بود. نادال علاوه بر رولان گروس توانست فاتح آخرین گرنداسلم فصل هم شود تا کارنامه این فصلش درخشان شود. علاوه بر همه این موارد او عنوان مرد شماره یک تنیس دنیا را هم یدک می‌کشد. از پول‌هایی که امسال به دست‌ آورده 26 میلیونش حاصل همکاری با دو برند نایکی و بابولات است.

3- کی نیشیکوری

33/9 میلیون دلار (3/9 میلیون پاداش عناوین در تنیس، 30 میلیون اسپانسرینگ)

طبیعتاً غافلگیرکننده‌ترین حضور در بین ثروتمندها مربوط به همین تنیس‌باز ژاپنی است. نیشیکوری اگرچه بهترین رنکینگ دوران حرفه‌ای‌‌اش را سال 2015 به دست آورد که تا رده چهارم هم بالا آمد با این حال امسال با افت فاحشی روبه‌رو شد و تا رده چهاردهم جدول رده‌بندی سقوط کرد. البته این نتایج دلیل نشده که اسپانسرها بی‌خیالش شوند چون او سفیر اصلی برند یونیکلو است و با برند ویلسون هم همکاری می‌کند. یونیکلو بعد از قطع همکاری با جوکوویچ، بیشترین سرمایه‌‌اش را به پای نیشیکوری می‌ریزد.

2- نواک جوکوویچ

37/6 میلیون دلار (9/6 میلیون پاداش عناوین در تنیس، 28 میلیون اسپانسرینگ)

سال پیش بعد از اینکه برای اولین بار در دوران حرفه‌ای‌‌اش فاتح رولان گروس شد، دیگر در دنیای تنیس محو و محوتر شد‌؛ مرد شماره یک سابق تنیس دنیا در این فصل به عملکردی بهتر از رسیدن به یک چهارم نهایی رقابت‌های گرنداسلم دست پیدا نکرد و تا رتبه ششم جدول رده‌بندی هم سقوط کرد. درست در روزهایی که مهیای بازگشت مهیج می‌شد دستش آسیب دید و تا آخر فصل رقابت‌ها را از دست داد. با این حال به لطف سه برند لاگوست، آدیداس و هد فعلاً در این رده‌بندی در رده دوم ایستاده است.

1- راجر فدرر

راجرفدرر

64 میلیون دلار (6 میلیون پاداش عناوین در تنیس، 58 میلیون اسپانسرینگ)

راجر فدرر هم دیگر تنیس‌بازی است که در این فصل بازگشت باشکوهی داشت‌؛ او اوپن استرالیا و ویمبلدون را برد و توانست رقم قابل توجهی پاداش حاصل از عناوین قهرمانی‌‌اش به دست بیاورد. مهم‌ترین دستاوردش هم طبیعتاً رسیدن به رتبه دومین تنیس‌بازان برتر دنیا بود ولی او باز هم پردرآمدترین تنیس‌باز دنیا شد تا نشان دهد در عرصه اسپانسر رقیب ندارد‌؛ نایکی و ویلسون تنها دو تا از اسپانسرهای بی‌شمار این تنیس‌باز سوئیسی هستند. کافی است به رقم قراردادهای تجاری او با بنز و ساعت رولکس نگاهی دقیق‌تر انداخته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید