رقابت برای تولید بازی های کامپیوتری

کدخبر: ۲۱۱۷۵۹
دیجیاتو:به یاد دارید زمانی را که نینتندو صنعت بازی‌های ویدیویی را با دو کنسول Wii و DS تصرف کرده بود و از عدم علاقه‌اش به عناوین موبایل می‌گفت؟ خوب، شرایط تغییر کرده. در سال گذشته ژاپنی‌ها سه تا از معروف‌ترین بازی‌های خود را به تلفن‌های هوشمند آوردند و با توجه به گفته‌های شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، مدیر عامل بعدی نینتندو، آن‌ها چشم‌انداز بزرگی برای این کسب و کار دارند.
رقابت برای تولید بازی های کامپیوتری

کسب و کار بازی‌های موبایل نینتندو هم اکنون 39.3 میلیارد ین که معادل 358 میلیون دلار آمریکاست، ارزش دارد و این رقم تنها چهار درصد از درآمد کل نینتندو را در بر می‌گیرد. با این حال فوروکاوا امیدوار است تا آن‌ها ارزش این کسب و کار خود را به رقم 100 میلیارد ین، 910 میلیون دلار، برسانند.

با توجه به گفته فوروکاوا، نینتندو باید به دنبال بازی‌هایی برود که بتوانند موفقیت‌های پوکمون گو را تکرار کنند. به اعتقاد او پوکمون گو عنوانی بود که از لحاظ گیم‌پلی، داستان و تجربه کلی توانست به فرمت اسمارت‌فون‌ها نزدیک باشد و از پتانسیل‌های این پلتفرم استفاده کند.

 

بازی موبایل نینتندو
 

اگرچه نینتندو نقش مستقیمی در ساخت پوکمون گو نداشت ولی بازی تاثیر مثبتی روی افزایش فروش کنسول‌های نینتندو گذاشت. به نظر می‌رسد که یکی از برنامه‌های فوروکاوا برای افزایش توجه به عناوین موبایل هم همین باشد: در کنار سودآوری از کسب و کار بازی‌های موبایل، از آن به عنوان محرکی برای عملکرد بهتر کنسول خانگی‌اش استفاده کند.

نینتندو امسال دو بازی موبایل را معرفی کرده است؛ ابتدا ماریو کارت تور که عنوانی ماشین‌سواری بوده و سپس Dragalia Lost که یک اکشن نقش آفرینی به حساب می‌آید و ژاپنی‌ها برنامه دارند تا بازی را تابستان امسال عرضه کنند. بد نیست بدانید پردرآمدترین بازی موبایل سال گذشته نینتندوFire Emblem Heroes بود که بیش از 300 میلیون دلار درآمدزایی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید