باندبازی و لابی سینما را نابود کرده است
وی درباره بازگشت خود به تئاتر پس از سالها اضافه کرد: مسئله من در تئاتر وجود نمایشنامه خوب است، همواره منتظر این هستم که یک متن خوب در تئاتر به من پیشنهاد شود زیرا اگر قرار به بازگشتم به تئاتر بعد از سالها باشد ترجیح میدهم با یک اثر با کیفیت روی صحنه حاضر شوم.
بازیگر سریال " سه دونگ سه دونگ " در مورد دلیل بازگشتش به عرصه تئاتر افزود: دغدغه تئاتر همواره با من بوده است، منتها تئاتر درآمد خوبی ندارد و زندگی شوخی نیست، در تئاتر باید دلی کار کرد و زیاد به درآمدش فکر نکرد، اما حالا اگر به تئاتر برگردم میخواهم سالها نبودنم در این عرصه را جبران کنم.
وی در همین راستا ادامه داد: علاوه بر نبود نمایشنامه خوب پیشنهادی، یکی دیگر از دلایلم درباره دوری از تئاتر این است که معمولاً بازی در سریال های تلویزیونی وقت زیادی از من میگرفت و نمیتوانستم سر تمرینات حاضر شوم.
گلچین درباره دلیل فاصله گرفتنش از سینما تاکید کرد: من ترجیح میدهم یا به سینما برنگردم و یا اگر بر می گردم کاری باشد که خودم دوستش داشته باشم، من همیشه سعی میکنم وسواسم در انتخاب نقش را برای تئاتر و سینما و کلاً عرصه بازیگری حفظ کنم.
بازیگر سریال "زوج یا فرد" با اشاره به وجود باندبازی در سینمای امروز تصریح کرد: متاسفانه این مسئله باندبازی در سینما اینقدر تکرار شده که مسئله لوسی شده است. واقعاً ورود به میان آدمهایی که امروز سینما را در دست گرفتند سخت شده است، بارها هم بازیگران از باندبازی و لابی بازی گلایه کرده اند اما هیچ وقت راه به جایی نبرده است و خودمان هم از تکرار آن خسته شده ایم.
گلچین وضعیت سینمای امروز را تاسفبار دانست و خاطرنشان کرد: متاسفم برای سینمایی که با وجود تولیدات بالای سالانه و پخشهای فراوان در آن تعداد کثیری از بازیگران قدیمی و خوب جایی ندارند. سینما دست یک عده خاص افتاده که نمیگذارند هیچکس غیر از خودشان وارد این عرصه شود. بدون شک ترجیح میدهم در چنین سینمایی که تمام معادلاتش بر اساس رابطه است کم کار باشم.