تهران 2/5 ریشتر لرزید

کدخبر: ۳۴۳۴۳۷
اقتصادنیوز: بر اساس داده‌های ثبت شده موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، امروز صبح زلزله‌ای با شدت 2.5 ریشتر تهران را لرزاند.
تهران 2/5 ریشتر لرزید

به گزارش اقتصادنیوز، گزارش اولیه حاکی از این است که زلزله در ساعت 10 و 42 دقیقه صبح در منطقه دماوند تهران رخ داد. عمق زلزله 12 کیلومتر گزارش شده است. 

همچنین در تاریخ 25 خرداد نیز زلزله‌ای با شدت 2.8 ریشتر در تهران گزارش شده بود. 

بزرگ‌ترین زلزله پایتخت در سال‌های اخیر مربوط به زمین‌لرزه 2/ 5 ریشتری تهران در تاریخ چهارشنبه 29 آذرماه 96 بود که در ساعت 23 و 27 دقیقه پایتخت را به لرزه درآورد.

بزرگترین زلزله ایام اخیر نیز زلزله 5/1 ریشتری ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۹ بود که پس از آن در تاریخ 7 خرداد نیز یک زلزله 4 ریشتری در پایتخت رخ داد. در این باره مهدی معتق صاحب نظر در حوزه زمین شناسی گفته بود: گسل مشاء یکی از گسل‌های اطراف تهران که مشاهدات لرزه‌نگاری نشان می‌دهد فعال است و اتفاق خاصی هم رخ نداد. حتی زلزله با قدرت ۵ ریشتر در ابعاد زمین‌شناسی مقدار بزرگی نیست.

استاد دانشگاه لایبنیتز هانوفر و مرکز علوم تحقیقات زمین آلمان، معتقد است تا زمانی که مطالعات دقیق روی یک سیستم محدود در تهران صورت نگیرد، کسی نمی‌تواند در این رابطه چیزی بگوید. بیشتر بحث ما در این رابطه آماری و احتمالاتی است و به قطعیت نمی‌توانیم چیزی بگوییم. وقتی در منطقه زلزله‌خیر زندگی می‌کنیم نه تنها بعد از یک زلزله، بلکه باید هر لحظه و هر دقیقه برای زلزله آماده باشیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • بررسی تازه‌ترین آمارهای بانک مرکزی از رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳

      اقتصادنیوز: آمارهای رشد اقتصادی به روش هزینه در بهار امسال نشان می‌دهد رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳ به سطح ۴.۲ درصد رسیده…

    کارگزاری مفید