دستگیری سارق و زورگیر حرفه‌ای تهران با شلیک تیر هوایی

کدخبر: ۳۷۹۵۶۵
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: ماموران کلانتری تجریش با شلیک تیر هوایی موفق به دستگیری زورگیر حرفه‌ای و کشف ٧٠ تلفن همراه سرقتی از وی شدند.
دستگیری سارق و زورگیر حرفه‌ای تهران با شلیک تیر هوایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای» روز چهارشنبه افزود: روز گذشته ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۰۱ در حال گشتزنی در محدوده خیابان «خزر» متوجه فریادهای شهروندی  مبنی بر سرقت تلفن همراهش شدند که  بلافاصله برای بررسی موضوع به شهروند مراجعه و مشخص شد موتورسواری تلفن همراهش را سرقت کرده است.

وی با بیان اینکه موتورسوار پس از سرقت به سرعت از  محل گریخته بود، ادامه داد:  بلافاصله طرح مهار سارق اجرا و ماموران به تعقیب متهم پرداختند و موفق شدند پس از مدتی تعقیب موتورسوار را مشاهده کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بیان کرد: ماموران گشت کلانتری دستور توقف موتورسیکلت را اعلام ولی متهم بدون توجه به فرمان‌های پلیس به فرار خود ادامه و به ناچار ماموران برای جلوگیری از خسارت به سایر خودروها چند تیر هوائی شلیک و موفق به توقیف موتورسیکلت شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در کلانتری به ۷۰ فقره زورگیری با استفاده از سلاح سرد و موبایل قاپی اعتراف کرد، افزود: متهم اظهار داشت با پرسه زنی در خیابان‌های خلوت از غفلت شهروندان که در حال مکالمه تلفنی بودند سوءاستفاده و موبایل آنها را سرقت کرده و در صورت مقاومت با تهدید سلاح سرد از آنان زورگیری می‌کرده.

این مقام پلیسی اظهار کرد: تا کنون تعدادی از مال باختگان شناسایی و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده  ادامه دارد.

اعتراف به ۴۵ فقره موبایل قاپی در تهران

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲ موبایل قاپ و کشف ۴۵ فقره سرقت در شمال تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا سرهنگ «بهزاد اختیاری» روز چهارشنبه  افزود: با وقوع چند فقره موبایل قاپی در محدوده پایگاه دوم پلیس آگاهی بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص این پایگاه  قرار گرفت.

وی گفت: با تجمیع پرونده‌های مشابه و حضور در محل‌های سرقت، مشخص شد که سرقت‌ها توسط دو سارق حرفه‌ای به نام‌های «غفور و سیروس» انجام شده است.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی با بیان اینکه مخفیگاه جدید این سارقان در حوالی خیابان مختاری شناسایی شد، افزود: با هماهنگی های قضائی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه سارقان اعزام و موفق شدند در یک عملیات منسجم هر دو متهم را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی به ۴۵ فقره سرقت اعتراف و اظهار داشتند، با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت تلفن همراه سرنشینان خودروها و رهگذرانی که مشغول مکالمه بودند را قاپیده و از محل می‌گریختیم و سپس با فروش آنها  به تعدادی مالخر، هزینه‌های زندگی‌مان را تامین می‌کردیم.

سرهنگ اختیاری با اشاره به اینکه متهمان پس از تحقیقات اولیه به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار تامین کیفری مناسب مجددا برای شناسایی مال باختگان در اختیار این پایگاه قرار گرفتند، اضافه کرد:  تا کنون کلیه مال باختگان شناسایی و متهمان را سارق گوشی‌های خود معرفی کرده‌اند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی خاطر نشان کرد: تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری مالخران کماکان ادامه دارد.

دستگیری سارق منازل غرب تهران

رئیس کلانتری جنت آباد از شناسایی و دستگیری سارقی که با تهدید مال باخته اموال منازلشان را در غرب تهران سرقت می کرد، خبر داد و گفت: متهم به چهار فقره سرقت منزل اعتراف کرده است.

سرهنگ «رضا قاسمی» در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در منطقه جنت آباد و ضرب و جرح مال باخته با تهدید سلاح سرد توسط سارق، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۳۸ قرار گرفت.

وی بیان کرد: تیم عملیات کلانتری جنت آباد موفق شد هویت سارق منزل را شناسایی و مشخص شد، متهم یکی از مجرمان سابقه دار بوده و قبلا روانه زندان شده است.

رئیس کلانتری جنت آباد عنوان کرد: ماموران کلانتری در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم را در محدوده کلانتری شناسایی و با هماهنگی های قضائی موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ قاسمی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه پژو پارس مورد استفاده در سرقت‌ها و تعدادی اموال مسروقه از جمله یک دستگاه لپ تاپ، ۲ دستگاه تلفن همراه، کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در کلانتری به جرم ارتکابی اعتراف کرد، ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی متهم به سه فقره سرقت منزل دیگر نیز در غرب تهران اعتراف کرد.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه مال باختگان شناسایی و صحنه‌های سرقت بازسازی شد، خاطرنشان کرد: با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

۲۰۶ کیلوگرم تریاک در تهران کشف شد

در عملیاتی مشترک توسط ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر تهران و کرمان یک سوداگر مرگ دستگیر و بیش از ۲۰۶ کیلوگرم تریاک کشف شد.

پلیس تهران خبری مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر قصد دارد با استفاده از خودروی وانت مقادیری تریاک از قاچاقچیان شرق کشور تهیه و به شهر تهران انتقال دهد دریافت کرد.

بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران عملیات ویژه  پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران قرار گرفت و در تحقیقات  مشخص شد که  متهم قصد دارد قبل از انتقال محموله به تهران آن را  در مخفیگاهش واقع در استان «کرمان»  پنهان کرده تا در فرصت مناسب دیگری به شهر تهران انتقال دهد.

با تکمیل رصدهای اطلاعاتی نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران  به استان  کرمان اعزام و با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان موفق شدند مخفیگاه متهم را  در آن استان شناسایی و تردد متهم را تحت مراقبت های ویژه قرار  دهند.

مراقبت های ویژه پلیسی از مخفیگاه متهم ادامه داشت تا اینکه روز گذشته در یک عملیات منسجم و مشترک وی را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از خودروی آن که در مخفیگاه مستقر بود ۲۰۶ کیلوگرم تریاک کشف شد.

متهم پس از دستگیری به مقر پلیس در استان کرمان منتقل و پس از تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

 کشف ۱۸۸ کیلوگرم غذای حیوانات قاچاق در تهران

فرمانده یگان امداد پلیس تهران از کشف ۱۸۸ کیلوگرم غذای حیوانات قاچاق در یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ «دلاور القاصی مهر» گفت: روز گذشته با کنترل تردد خودروهای عبوری در سطح شهر تهران، ماموران گشت انتظامی یگان امداد پایتخت موفق شدند یک  دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ حمل بار کالای قاچاق را در محدوده خیابان «بهار» شناسایی و در یک عملیات پلیسی خودرو را توقیف کنند.

وی با اشاره به دستگیری راننده این خودرو، افزود: در بازرسی‌های انجام شده ۱۸۸ کیلوگرم غذای حیوانات از داخل این خودرو که فاقد فاکتور و برگه گمرکی بودند، کشف شد.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران با اشاره به اعتراف راننده خودرو مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی این کالاها را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ القاصی مهر در پایان خاطر نشان کرد: متهم برای تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس پیشگیری تهران شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید