حضور زاکانی در صحن شورا منتفی شد/ ابهام درباره سرنوشت چهارمین سوال ازشهردار

کدخبر: ۶۷۱۵۵۵
اقتصادنیوز: در لیست دستورجلسات فردای صحن شورا خبری از حضور شهردار تهران نیست، با این وجود شهرداری تهران برای خبرنگاران تور بازدید از اقدامات قرارگاه مسکن گذاشته است .
حضور زاکانی در صحن شورا منتفی شد/ ابهام درباره سرنوشت چهارمین سوال ازشهردار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قرار بود شهردار تهران پس از مهلت 10 روزه درصحن شورای شهر حاضر شود تا به سوال سوده نجفی درخصوص آدرس ۲۰۰هزار واحد مسکونی شهر تهران که در تاریخ ۹ خرداد ۱۴۰۳ با حضور مخبر سرپرست وقت ریاست جمهوری،  چمران رئیس شورای شهر تهران و زاکانی شهردار تهران و سایر مدیران شهرداری در منطقه ۲۱ کلنگ اش به زمین زده شده بود پاسخ دهد . 

 

به گفته سوده نجفی در این طرح بنا به گفته شهردار تهران ۲۶ شهرک الگو قرار است ساخته شود که ساخت ۶ شهرک به صورت همزمان در منطقه ۲۱ شروع به کار کرد.متاسفانه امروز با گذشت بیش از ۳ ماه هنوز هیچ اقدامی در سطح شهر تهران نسبت به ساخت این شهرک‌ها دیده نمی‌شود و اصلا محلی که قرار است این شهرک‌ها ساخته شود مشخص نیست.

سوده نجفی یاد آور شد: مشکل مسکن یکی از مشکلات مهم شهر تهران است که در سال‌های اخیر به دلیل افزایش اجاره بها این مسئله تشدید شده و به نظر می‌رسد شهردار تهران که در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز ثبت نام و حضور داشت و ۳ روز قبل از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام به آغاز عملیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کرده است، از مشکل مسکن برای پیشبرد اهداف انتخاباتی استفاده و بعد از ناکامی و انصراف از انتخابات به فراموشی سپرده شده است که این امر مصداق بارز وعده خلاف واقع به شهروندان بوده و قطعا سبب بی اعتمادی مردم به مدیریت شهری خواهد شد. برخی از همکاران و رسانه‌ها به این موضوع اشاره داشتند، اما شهرداری تاکنون به آن پاسخ روشنی نداده لذا بنده برای شفاف سازی این مورد و موارد دیگر به عنوان عضو شورای اسلامی شهر تهران در راستای ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، سئوال خود را از شهردار تهران در خصوص ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی در ۲۶ شهرک الگو به ریاست شورای شهر تهران تقدیم می‌کنم که بر اساس قانون حداکثر بعد از ۱۰ روز از ابلاغ این سئوال، شهردار موظف به حضور در جلسه شورا و پاسخ به سئوالات است . 

گفته می شود شهردار ی به دلیل این که این که این عضو پیش از این درخصوص این موضوع تذکر نداده معتقد است روند طرح سوال طی نشده و این سوال تذکر است . اما موضوع ساخت 200 هزار واحد مسکونی از سوی مهدی اقرارایان و ناصرامانی درصحن شورای شهر به عنوان تذکر به شهردار مطرح شده بود . 

نجفی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت شهردار روز سه شنبه به شورا می آید تا پاسخ سوال وی را بدهد ،اما امروز سخنگوی شورا که معمولا یک روز زودتر دستورجلسات صحن را اطلاع رسانی می کند از حضور رئیس کانون سر دفتران و دفتریاران قوه‌ قضائیه به منظور ارائه‌ گزارش در خصوص قانون الزام به به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول‌ در جلسه آتی شورا خبر داد.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورا با اشاره به برگزاری دویست و شصت و یکمین جلسه از ششمین دوره شورای شهر تهران از ساعت ۸ الی ۱۱ روز سه‌شنبه بیستم شهریور ماه سال ۱۴۰۳ در تالار رسمی ساختمان شورا خبر داد و گفت: در ابتدای جلسه علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه گزارش در خصوص «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول» ارائه گزارش خواهد داشت. حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو، شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، شرکت ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهر تهران، برای سال مالی ۱۴۰۲ ارائه گزارش خواهد داشت. تعداد چهارده پلاک ثبتی از حیث باغ یا غیر باغ بودن بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد.

در لیست دستورجلسات فردای صحن شورا خبری از حضور شهردار تهران نیست ، با این وجود شهرداری تهران برای خبرنگاران تور بازدید از اقدامات قرارگاه مسکن گذاشته است . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید