امکان خرید با کالابرگ الکترونیکی از اسنپ مارکت فراهم شد

کدخبر: ۶۰۳۰۸۹
طرح کالابرگ الکترونیک با هدف افزایش قدرت خرید مردم و ثبات قیمت‌ها برای یک سال، از خرداد ماه ۱۴۰۲ اجرا شده است. بر اساس طرح کالابرگ الکترونیکی، ۱۱ قلم کالای اساسی برای خرید سبد تغذیه‌ای خانوارهایی تعریف شده‌اند که در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه دریافت می‌کنند.
امکان خرید با کالابرگ الکترونیکی از اسنپ مارکت فراهم شد

رپرتاژ آگهی: اقلام تعریف شده در این طرح شامل شیر و ماست کم‌چرب، پنیر سفید، گوشت سفید (مرغ)، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج می‌شوند، که خانوارها می‌توانند تمام این خوراکی‌ها را با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیک، خریداری و از اعتبار یارانه‌ی خود استفاده کنند.

طبق مقاله منتشرشده در بلاگ اسنپ مارکت، در حال حاضر امکان خرید آنلاین در طرح کالابرگ الکترونیک از فروشگاه اینترنتی «اسنپ‌مارکت» فراهم شده است و تمام ۴۱ میلیون نفری که امکان بهره‌مندی از مزایای طرح کالابرگ الکترونیک را دارند، می‌توانند خرید خود را از این فروشگاه و به‌صورت آنلاین انجام دهند.

طبق این طرح، دهک یک تا پنج درآمدی در زمان خرید از اسنپ مارکت، ۲ امتیاز تشویقی دارند. ابتدا اینکه سه دهکی که یارانه آنها ۴۰۰ هزار تومان است، می‌توانند ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی در زمان خرید آنلاین و استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی دریافت می‌کنند. اگر این افراد حداقل ۲۰۰ هزار تومان با استفاده از کالابرگ الکترونیکی خرید کنند، ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافه برای آنها واریز می‌شود و رقم کل یارانه آنها به ۵۲۰ هزار تومان در ماه می‌رسد. علاوه بر این، برای استفاده از این ۱۲۰ هزار تومان تا واریز یارانه ماه بعد نیز فرصت دارند.

امتیاز دوم یارانه‌بگیران در استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی، این است که قیمت ۱۱ قلم کالای اساسیِ تعریف‌شده در طرح تا پایان سال ۱۴۰۲ ثابت باقی خواهد ماند و دولت مابه‌التفاوت آن را پوشش می‌دهد. این مزیت باعث می‌شود که تمام یارانه‌بگیران بتوانند تمام کالاهای اساسی موجود در طرح را تا پایان امسال، بدون تغییر قیمت خریداری کنند.

نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی در خرید آنلاین از اسنپ مارکت

در حال حاضر تنها فروشگاه اینترنتی در ایران که به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده، اسنپ مارکت است. بنابراین برای خرید آنلاین با استفاده از کالابرگ الکترونیکی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا باید اپلیکیشن اسنپ مارکت را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

  2. پس از ورود به اپلیکیشن، کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب کرده و به سبد خرید اضافه کنید.

  3.  بعد از اتمام خرید، در مرحله واریز وجه باید گزینه «استفاده از کالابرگ» را انتخاب کنید.

  4. در این مرحله، رمز یکبار مصرف ۸ رقمی را باید دریافت کنید که خرید خود را تکمیل کنید. برای دریافت این رمز می‌توانید اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) را نیز روی گوشی خود نصب کنید یا کد پیامکی USSD ارسال شده توسط شماره #۱۴۶۳*۵۰۰* را وارد کنید.

در حال حاضر امکان استفاده از اعتبار مهرماه در طرح کالابرگ الکترونیک برای خرید آنلاین فراهم است. علاوه بر این، خرید با کالابرگ الکترونیک برای ۹ دهک درآمدی فعال است، اما تنها ۵ دهک اول شامل طرح تشویقی می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنید اما از دهک خود خبر ندارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت و یا اپلیکیشن «شما»، برای استعلام دهک خود اقدام کنید. در این اپلیکیشن علاوه بر استعلام دهک، می‌توانید از میزان اعتبار و خریدهای انجام شده خود باخبر شوید و رمز یکبار مصرفِ مورد نیاز برای خرید از اسنپ مارکت را نیز دریافت کنید.

امکان استفاده از کالابرگ یک ماه زودتر از واریز یارانه، برای خانوارها فراهم است و این افراد می‌توانند از اعتبار خود برای خرید از اسنپ مارکت استفاده کنند. علاوه بر این، امکان استفاده در چند مرحله از اعتبار کالابرگ نیز وجود دارد.

منبع: اسنپ مارکت

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید