مزایای خرید نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده

کدخبر: ۶۱۳۵۷۷
تمامی نهال‌های تولیدشده در این نهالستان دارای شناسنامه و گواهی بهداشت هستند.
مزایای خرید نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده

رپرتاژ آگهی: کلمات کلیدی درختان و ژنوتیپ های اصلاح شده گردو امروزه در بیشتر مقالات علمی مرتبط با باغات گردو تکرار شده است، اکنون بیشتر نهالستان ها هدفشان فروش نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده و راه اندازی باغ است.

مهمترین ویژگی درختان گردو اصلاح شده چیست؟

  • باید گفت که درخت گردو ژنوتیپ و اصلاح شده در برابر آفات و بیماری ها بسیار مقاوم است.

  • تکثیر جوانه های پلاسمایی گردو بسیار پیشرفته و سریعتر است.

  • تنوع زیستی درختان ژنوتیپ و اصلاح شده بسیار زیاد است.

  • مهندسی ژنوتیپ درختان گردو به باغداران کمک می کند تا به راحتی تولید میوه گردو را مدیریت کنند.

  • برگ درختان گردو ژنوتیپ بسیار حساس به نور هستند و برای تولید میوه های گردو با کیفیت به حداقل 5-6 ساعت نور خورشید نیاز دارند.

مهم ترین اهداف برنامه اصلاح گردو در نهالستان های تولیدی تنها انتخاب و مهندسی ارقام جدید گردو و پایه گردو به منظور تکیه بر آنها برای رفع نیازهای صنعت گردو ایران، توسعه ارتقای دانش ژنومی فعال در تولید و پرورش نهال های عالی نهال گردو می باشد، که باعث شده تا انوع نهال گردو با صفات خاص و منحصر به فرد تولید کنند.

 ویژگی های نهال گردو بر پایه ژنوتیپ:

  • بهبود سیستم دفاعی درختان گردو در برابر ویروس رول برگ و افزایش مقاومت در برابر بیماری سوختگی

  • تسریع نتایج و افزایش زودرس و تاریخ برداشت زودتر

  • اصلاحات ریشه درختان گردو را برای عملیات ژنوتیپ آماده می کند و درختان گردو را در برابر پوسیدگی ریشه و طوقه Phytophthora، پوسته طوقه، نماتدها و ویروس برگ  مقاوم می کند.

  • مقاوم در برابر خشکسالی

  • مقاوم در برابر یخ زدگی

  • بهبود عملکرد و کیفیت میوه گردو

 همانطور که توضیح دادیم مهندسین کشاورزی برای تکثیر و تولید نهال گردو ژنوتیپ چندین هدف دارند، یکی ارتقای پایه درخت گردو و دیگری تولید ارقام جدید نهال گردو که یکی از آنها را می توان نهال گردو ژنوتیپ نامید. درخت ژنوتیپ تمام خصوصیاتی را که در مطالب فوق توضیح دادیم دارا می باشند و علاوه بر آن توانایی ریشه زایی قوی دارند، ویژگی که به درختان این ژنوتیپ اجازه می دهد تا مواد مغذی را از لایه های زیرین خاک جذب کرده و نیاز درختان را برای کودهای شیمیایی درخت کاهش دهد. زیرا عمر اقتصادی درختان گردو ژنوتیپ برای مدت طولانی حداقل 80 سال است و مطمئناً پس از مدتی مواد غذایی موجود در خاک تمام می شود و خاک فقیر می شود، بنابراین باغداران بهتر است باغ گردو را به طور مرتب و استاندارد کود دهند.

بهبود عملکرد و کیفیت میوه گردو

هدف مهم دیگر مهندسان کشاورزی برای تولید نهال گردو اصلاح شده و ژنوتیپ های بهبود یافته می توان به افزایش سازگاری درختان گردو با اکوسیستم محیطی اطراف اشاره کرد. امروزه درختان گردو ژنوتیپی در سه رقم زودگل، متوسط ​​گل و دیرگل تکثیر و به فروش می رسند. هر نوع گل دارای منطقه ای از گونه های گردو سازگار است که به باغداران اجازه می دهد باغ های گردو را حتی در مناطق ساحلی و شرجی احداث کنند.البته نباید فراموش کرد که یکی از ویژگی های بارز نهال گردو ژنوتیپ عدم محدودیت ارتفاع است. در گذشته درختان گردو سنتی در محدوده ارتفاعی خاصی کاشته می شد، اما امروزه این محدودیت وجود ندارد، کشاورزان می توانند باغات گردو ژنوتیپی با هر محدوده و ارتفاعی بسازند. درختان گردو ژنوتیپ تجاری سازی شده و دارای ویژگی های متمایزی هستند که باعث محبوبیت شده است.

ویژگی های بارز درخت گردو ژنوتیپ:

  • میوه گردو همگی به یک اندازه ساخته می شوند.

  • گردوهای ژنوتیپ دارای مغز سفیدتری هستند.

  • مغز گردو ژنوتیپ سنگین تر و پوسته آن نیمه کاغذی است.

  • مغز گردو به راحتی از پوست آن جدا می شود.

  • تناژ تولید این نوع گردو 30-40 درصد افزایش یافته است.

نحوه ی نگهداری نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده:

مراقبت و نگهداری درختان گردو اصلاح شده و ژنوتیپ کمی متفاوت است درختان سنتی نسبت به درختان گردو ژنوتیپ به آب بیشتری نیاز دارند باغداران فقط دو بار در ماه آبیاری عمیق انجام دهند برای آبیاری بهتر و اصولی باید از روش آبیاری نوین استفاده کرد.

ارتفاع درختان اصلاح شده تنها 5 تا 6 متر و فاصله ی کاشت درختان  تنها 6 متر است که این فاصله در زمین های شیبدار کاهش پیدا می کند.در هر هکتار حداقل 280 درخت نهال گردو کاشته می شود.بنابراین به منظور حفظ و نگهداری مانند هرس باردهی، نوع هرس درختان اصلاح شده نیز کمی متفاوت است.

ژنوتیپ ها و درختان اصلاح شده از نظر باروری جانبی میوه بیشتری تولید می کنند، بنابراین باغبان باید درخت را هرس و اسکلت بندی کند تا در ارتفاع ثابت 6 متری با تاج بادبزنی پهن باقی بماند.

تاج پهت درخت گردو باعث می‌شود تا این درخت از نور خورشید نهایت استفاده را ببرد، و درختان با پایه کوتاه به دلیل مصرف زیاد کودها، سموم و سایر نهاده ها به هزینه کمتری نسبت به درختان پایه بلند نیاز دارند. سطح آنها بسیار پایین است.

نتیجه گیری مزایای ارقام گردو ژنوتیپ و اصلاح شده:

تولید و تکثیر نهال گردو اصلاح شده و ژنوتیپ های آن و عرضه از نهالستان های معتبر به عنوان مثال نهالستان غرب نهال باعث می شود بسیاری از کشاورزانی که تجربه کافی در ساخت باغ های تجاری ندارند، یک باغ گردو تجاری و مدرن را آسان و بی دغدغه پیدا کنند. درختان گردو اصلاح شده دارای سیستم دفاعی قوی در برابر بیماری های مختلف هستند، بنابراین نگهداری و مراقبت از درختان گردو اصلاح شده بسیار راحت است و نیاز آبی کمی دارند و منابع آبی منطقه را دچار مشکل نمی کنند.

نحوه خرید بهترین نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده

نحوه خرید بهترین نهال گردو ژنوتیپ و اصلاح شده:

همانطور که میدانید برای خرید بهترین نهال گردو باید از نهالستان های معتبری که تحت نظر جهاد کشاورزی فعالیت میکنند اقدام به خرید نمایید؛ به جزء مطمن شدن از اصالت و نتیجه گیری نهال در بازه زمانی موردنظر، با خیالی آسوده تر اقدام به خرید و احداث باغ خواهی نمود.

«نهالستان غرب نهال » با سال‌ها تجربه در بخش تولید و فروش انواع نهال و همچنین همکاری با مهندسین جهاد کشاورزی و به‌کارگیری آخرین متدهای روز، آماده پاسخ‌گویی به شما مشتریان عزیز است. تمامی نهال‌های تولیدشده در این نهالستان دارای شناسنامه و گواهی بهداشت هستند. سلامت نهال‌های تولیدشده در غرب نهال، تضمین‌کننده سرمایه گذاری شما است. کافیست تنها با راه های ارتباطی قرار داده شده در زیر جهت خرید نهال گردو و یا مشاوره اقدام نمایید.

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص نهال گردو به وب سایت gharbnahal.ir  مراجعه نمایید یا از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید، جهت تسریع پاسخگویی میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام با ما در تماس باشید.

09026513209 / 09352571762 / 09352571768 / 09352571792

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید