احداث باغ گردو پربار و خوشه ای با کاشت نهال گردو کانادایی

کدخبر: ۶۱۵۵۱۹
آیا درختان گردو شما نیز کم بار می باشد ؟ آیا داشتن درخت گردو پربار و خوشه ای برایتان رویا می باشد؟ شاید تصور کنید برای اینکه از یک باغ گردو بیشترین باردهی حاصل شو، باید کوددهی و آبیاری یا رسیدگی های دیگر به اندازه زیاد انجام شود، اما بهتر است بدانید برای اینکه یک باغ گردو بیشترین بهره وری را داشته باشد، باید بهترین و پربارترین ارقام را انتخاب کنید.
احداث باغ گردو پربار و خوشه ای با کاشت نهال گردو کانادایی

رپرتاژ آگهی: شناسایی ارقام اصلاح شده و خوشه ای گردو قطعا راحتی به دست نیامده و حاصل چندین سال تحقیق و آزمایش کارشناسان و مهندسین کشاورزی در نهالستان های بزرگی همچون رویال نهال است. پس قبل از احداث باغ گردو بهتر است با ارقام برتر نهال گردو بیشتر آشنا شوید. در ادامه درباره یکی از پربار ترین نهال های گردو، یعنی نهال گردو کانادایی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

درباره باردهی نهال گردو کانادایی چه می دانید؟

نهال گردو کانادایی یک نهالی با اصالت کانادایی بوده که پس از اصلاحات انجام شده توسط کارشناسان در نهالستان ها، با شرایط اقلیمی داخل کشور نیز سازگار شده است. این نهال گردو کاملا دیرگل بوده و قطعا برای باغدارانی که نگران سرمای بهاره در منطقه شان هستند، بهترین انتخاب است. نهال گردو کانادایی با حدود ۹۰ تا ۱۰۰ سال عمر مفید و ۸۰ سال عمر اقتصادی تقریبا نیاز هر باغداری را تا یک و حتی دو نسل از خرید نهال های جدید برطرف می کند. از مزایای کاشت و خرید نهال گردو کانادایی این است که این نهال نهایتا به ارتفاع ۶ تا ۸ متری می رسد که باعث سهولت در برداشت محصول می شود. گردوهایی با مغز چرب و درشت، رنگی سفید و روشن و وزن ۱۸ گرم که به راحتی از پوسته چوبی جدا می شوند، حاصل زحمات یکساله باغدار است که در اواخر تابستان و اوایل مهر قابل برداشت هستند. بازار فروش این گردو ها در بازار رونق زیادی دارد و باغدار می تواند در صورت دلخواه محصول را تا مدت ها بدون هزینه خاصی در انبار نگهداری کند.

هر نهال گردو از سال دوم بعد از کاشت باردهی اندک خود را شروع می کند. از سال پنجم بعد می توان از هر درخت بالغ، حدود ۵۰ کیلوگرم گردو خشک برداشت کرد‌. این رقم در صورتی محقق خواهد شد که باغداران با مراقبت های به موقع و به اندازه، نهال را از هر نیاز تامین کنند.

با چه ترفند هایی می توان از نهال گردو کانادایی بیشترین بهره وری را داشت؟

هر باغداری به دنبال روش و ترفندی است تا بتواند از باغ خود نهایت استفاده و بهره وری را داشته باشد. ترفند هایی که در این بخش مطالعه می کنید، به راحتی به دست نیامده و شاید ساده باشد، اما با به کارگیری آن ها شاهد باردهی حداکثری از هر نهال گردو کانادایی خواهید بود. این ترفند ها عبارتند از:

خرید نهال گردو کانادایی از نهالستانی معتبر

در وهله اول شما باید نهال سالم و بدون بیماری را که متناسب با شرایط اقلیمی منطقه تان است، خریداری کنید. برای مثال نهال های گردو را قبل از ۳ سالگی و با ارتفاع ۱ تا ۳ متر خریداری کرده و حتما از نهالستان تضمین اصالت نهال را بخواهید.

آماده سازی بستر تحت کشت نهال

آماده سازی بستر تحت کشت نهال

بهترین خاک برای کاشت نهال گردو، خاکی است که به خوبی زهکشی شده و ph آن بین ۶/۵ تا ۷ باشد. بدانید که خاک های شور و با درصد آهک بالا برای رشد نهال مناسب نیستند.

آبیاری به موقع و به اندازه

ترفند دیگر، روش آبیاری و میزان آن است. با وجود اینکه نهال گردو کانادایی در برابر کم آبی مقاومت است، اما نمی توان آن را به صورت دیم آبیاری کرد. با توجه به منطقه ای که نهال در آن کاشته شده است، مقدار آب لازم هر یک هفته تا ده روز و به میزان ۳۰ تا ۵۰ لیتر باید انجام شود. برای اینکه اطلاعات دقیقی در این باره به دست آورید، بهتر است از کارشناسان خبره در نهالستان های معتبر سوال کرده و کمک بگیرید.

تناسب زمان کاشت نهال گردو با آب و هوای منطقه

زمان کاشت نهال گردو کانادایی از مواردی است که باغدار باید درباره آن اطلاعات زیادی کسب کند. اینطور نیست که این نهال را بتوان در همه مناطق در اواخر پاییز کاشت تا باردهی آن یکسال جلوتر بیفتد؛ بلکه در مناطق سردسیر بهتر است این نهال را در اواخر اسفند بکارید.

سمپاشی اصولی و درست

سمپاشی اصولی و درست

به هرگونه تغییری در شکل ظاهری برگ درختان و ریزش آن ها حساس باشید، این شاید شروع یک بیماری در درخت گردو باشد. هیچ وقت سرخود درخت را سمپاشی نکنید و حتما برای انتخاب نوع سم و تشخیص بیماری از افراد خبره و با تجربه در این زمینه کپک بگیرید. قطعا درمان و برطرف کردن بیماری های مختلف مانند بلایت گردو، کرم خراط، کال گیاهی و غیره روش های متفاوتی دارد.

کوددهی به موقع و به اندازه

در نهایت این کوددهی است که تغذیه و نیاز درخت گردو را به مواد آلی و معدنی تامین می کند. بر اساس توصیه کارشناسان در رویال نهال، هر نهال گردو در سال اول کاشت به ۵۰ گرم کود NPK نیاز دارد. در سال های بعد باید به این مقدار کود، ده درصد اضافه شود، زیرا تنه درخت تنومند تر و ارتفاع آن بیشتر می شود. بهتر است کوددهی را در زمان آبیاری و در فواصل بهار تا پاییز انجام دهید.

خرید نهال گردو کانادایی چطور و از چه نهالستانی باید انجام شود؟

اگر قصد دارید نهال گردو کانادایی را بخرید، بهتر است از نهالستانی کمک بگیرید که تمهیدات لازم را برای انتقال و جابه جایی نهال، بدون آسیب به ریشه و تنه آن انجام دهد. نهالستان رویال نهال با سال ها سابقه در حوزه فروش نهال ها در داخل کشور و صادرات آن ها به کشور های خارجی، همواره از بهترین روش ها برای جابه جایی نهال گردو کانادایی و ارقام دیگر نهال استفاده می کند. بنابراین با خرید از این نهالستان خیالتان از بابت انتقال نهال ها راحت باشد. به علاوه نهال های با اصالت و شناسنامه دار که از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه بوده، همگی دارای گواهی سلامت هستند.قیمت نهال گردو کانادایی د ر مجموعه بزرگ رویال نهال با با توجه به سن و سایز نهال از ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان متغییر است.

خدمات رویال نهال

جالب است بدانید خدمات رویال نهال تنها به فروش نهال ختم نمی شود، بلکه مهندسین کشاورزی و کارشناسان با تجربه همواره آماده خدمت رسانی به باغداران جهت انجام اقداماتی مانند احداث باغ، کوددهی، هرس و حتی برداشت محصول هستند. برای خرید نهال گردو کانادایی یا تماس با مشاورین این مجموعه قدرتمند، می توانید به سایت royalnahal مراجعه کرده و با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

(جهت ورود به سایت رویال نهال کافیست در گوگل نام رویال نهال را جستجو نمایید)

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه