چطور دو هتل را با هم مقایسه کنیم

کدخبر: ۶۳۲۳۳۹
اگر شما قصد داشته باشید که به هر یک از شهرهای ایران سفر کنید، هتل‌های زیادی برای رزرو وجود دارند. به همین دلیل احتمالا پیش از سفر برای شما هم سوال پیش می‌آید که کدام هتل را رزرو کنم؟ پیشنهاد ما این است که ابتدا اطلاعات دقیقی درباره تمامی هتل‌های آن شهر به دست آورید و سپس با مقایسه دو یا چند هتل، بهترین مجموعه اقامتی را انتخاب کنید.
چطور دو هتل را با هم مقایسه کنیم

رپرتاژ آگهی: اگر هنوز هم نمی‌دانید که چطور این کار را انجام دهید، در این مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم که چطور دو هتل را با هم مقایسه کنید.

بررسی تفاوت هتل‌ها در تعداد ستاره

  • یک ستاره: هتل‌های یک ستاره با این که خدمات کم‌تری ارائه می‌دهند؛ ولی ارزش بیش‌تری نسبت به مسافرخانه‌ها دارند.

  • دو ستاره: هتل‌های دو ستاره نیز مجموعه‌هایی کوچک هستند که خدمات خاصی ارائه نمی‌دهند. اغلب به دلیل ویژگی‌های خاصی مانند نزدیکی این هتل‌ها به یک مکان خاصی در شهر یا هزینه کم‌تر، آن را رزرو می‌کنند. برای مثال اصلی‌ترین دلیل رزرو هتل کارن مشهد نزدیکی به حرم امام رضا (ع) است.

  • سه ستاره: هتل‌های سه ستاره پارکینگ با ظرفیت محدود دارند یا اصلا خبری از پارکینگ در این هتل‌ها نیست. ولی مجموعه‌های اقامتی سه ستاره که در نزدیکی مراکز خرید و در مرکز شهر قرار دارند، توسط مسافران زیادی رزرو می‌شوند. زیرا امکانات بهتر و هزینه کم‌تری نسبت به هتل‌های یک و دو ستاره دارند.

  • چهار ستاره: هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره جزء هتل‌های درجه یک هر شهری هستند. لابی بزرگ، امکانات رفاهی مختلف و امکانات و خدمات ویژه‌ای برای مسافران جزء ویژگی‌های این هتل‌های لوکس هستند.

بررسی تفاوت هتل‌ها از نظر امکانات

  • پنج ستاره: هتل‌های لوکس و بی نظیر هر شهری، هتل‌های پنج ستاره آن هستند. بهترین امکانات، بهترین اتاق‌ها با بهترین طراحی داخلی را می‌توانید در هتل‌های پنج ستاره ببینید. با مشاهده عکس‌ها و رزرو هتل اسپیناس پالاس می‌توانید متوجه کیفیت هتل‌های پنج ستاره شوید.

بررسی تفاوت هتل‌ها در هزینه رزرو

هر یک از هتل‌ها در یک شهر و شهرهای مختلف قطعا قیمت متفاوتی برای رزرو دارند. قیمت پایه هتل‌ها بر اساس تعداد ستاره، امکانات هتل، موقعیت مکانی آن و عوامل دیگر متفاوت هستند. علاوه بر این موارد هزینه رزرو اتاق‌ها می‌توانند بر اساس مدت اقامت شما، ظرفیت مسافران و خدماتی که ارائه می‌شوند نیز تغییر کنند. شما می‌توانید با بررسی تفاوت قیمت هتل‌ها و مقایسه آن‌ها، رزرو هتل مورد نظرتان را انجام دهید. برای مثال قیمت اتاق‌های هتل اسپیناس پالاس تهران نسبت به رزرو هتل کارن مشهد گران‌تر است.

بررسی تفاوت هتل‌ها از نظر امکانات

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که بیش‌تر مسافران برای رزرو هتل در نظر دارند، امکانات آن است. در حقیقت با امکانات یک هتل شما به بیرون رفتن نیاز کم‌تری خواهید داشت. در این صورت زمان بیش‌تری را برای گردش و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن شهر اختصاص می‌دهید. برای مثال در هتل‌های تهران، هتل اسپیناس پالاس امکانات بیش‌تری از جمله استخر، پارکینگ، سالن‌های ورزشی و... دارد. به همین دلیل مسافران بیش‌تری این دسته از هتل‌ها را رزرو می‌کنند.

امکانات یک هتل شامل موارد مختلفی است. رستوران و کافی‌شاپ‌هایی که در یک هتل وجود دارند باعث می‌شوند شما بتوانید وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار، شام و حتی میان ‌وعده را در فضای هتل و حتی داخل اتاقتان میل کنید. دسته‌ای دیگر از این امکانات شامل امکانات تفریحی مانند زمین گلف، تنیس، میز بیلیارد، استخر، سونا، جکوزی، فضای بازی برای کودکان و... هستند. بعضی از امکانات هتل مانند خدمات خانه داری، خشکشویی، اتو لباس‌ها و... ویژه اتاق‌ها ارائه می‌شوند. تمام این امکانات، شرایط راحتی مسافران را فراهم می‌کنند.

بررسی تفاوت هتل‌ها در هزینه رزرو

بررسی تفاوت هتل‌ها از نظر موقعیت مکانی

احتمالا هدف بیش‌تر مسافران از رفتن به هر شهری، بازدید از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی آن است. پس هتلی را رزرو کنید که با جاهای دیدنی مقصد شما، فاصله زیادی ندارد. شما می‌توانید پیش از سفر، هتل‌ها را از نظر موقعیت مکانی و دسترسی آن‌ها به جاهای دیدنی مقایسه و سپس بهترین مجموعه اقامتی را رزرو کنید.

گاهی پیش می‌آید هدف یک مسافر از رفتن به سفر، شرکت در یک جلسه کاری یا بازدید از نمایشگاه باشد. پس هتل‌های مختلف را مقایسه کنید و ببینید تا مکان مورد نظر شما چقدر فاصله دارند. از طرفی موقعیت مکانی خوب هتل باعث می‌شود شما به مکان‌های خاصی از آن شهر راحت‌تر دسترسی داشته باشید. برای مثال در جزیره کیش بیش‌تر مسافران به دنبال هتل‌های نزدیک به ساحل یا اسکله تفریحی هستند. همچنین در مشهد بیش‌تر مردم ترجیح می‌دهند که هتل‌های نزدیک حرم را رزرو کنند. به همین دلیل آمار رزرو هتل کارن مشهد نسبت به هتل‌های دور از حرم این شهر، بیش‌تر است.

اطلاعات دقیق هتل‌ها در اینترنت برای مقایسه آن‌ها

احتمالا پیش از سفر از دوستان و آشنایان خود درباره بهترین هتل‌های آن شهر سوال کردید. اما آیا همه آن اطلاعات دقیق هستند؟ پس شما به منابع معتبرتری نیاز دارید. پیشنهاد ما این است که در اینترنت جستجو کنید و همه اطلاعات لازم درباره هتل‌های شهری که به آن سفر می‌روید، بخوانید. با این اطلاعات به راحتی می‌توانید دو یا چند هتل را مقایسه کنید.

اگر می‌خواهید جستجو شما کمی پیشرفته‌تر باشد، همه هتل‌های شهر مقصد را ببینید، اطلاعات درستی درباره آن مجموعه اقامتی بخوانید و بعد از انتخاب هتل به راحتی آن را رزرو کنید؛ پس به سایت اینترنتی علی بابا سری بزنید. در این سایت با جستجوی هتل‌های هر شهر، تمام مجموعه‌های اقامتی آن نمایش داده می‌شود. در صفحه هر شهر، لیستی از فیلترهای مختلف وجود دارد که حتی مقایسه هتل‌ها بر اساس معیار مورد نظرتان را امکان‌پذیر می‌کند. در نهایت می‌توانید رزرو هتل را انجام دهید.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه