مقایسه دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس tu5؛ خوب و بد از نگاه کاربران

کدخبر: ۶۴۸۰۵۹
مقایسه دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5 موجب می‌شود تا به مزایا و معایب دو تا از محبوب‌ترین خودروهای سدان ایرانی آشنا شوید و با بررسی ویژگی‌های فنی، رفاهی و ایمنی، به راحتی بتوانید تصمیم خود را برای خرید خودروی مد نظر بگیرید.
مقایسه دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس tu5؛ خوب و بد از نگاه کاربران

رپرتاژ آگهی: در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دنا پلاس توربو و پژو پارس، کافیست با کارشناسان کیان خودرو ارتباط بگیرید (58402-021) تا ضمن دریافت شرایط خرید اقساطی خودرو، اطلاعات خود را نیز تکمیل‌تر کنید. پژو پارس TU5 و دنا پلاس توربو اتوماتیک، دو خودروی پرآوازه تولید کمپانی بزرگ ایران خودرو هستند که سال‌هاست مورد اعتماد و محبوبیت بسیاری از ایرانیان قرار گرفته‌اند.

با مقایسه دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5، درمی‌یابیم که پژو پارس، به عنوان محصولی ریشه‌دار و باسابقه، از محبوبیت و اعتماد بی‌چون و چرایی در میان ایرانیان برخوردار است. در مقابل، دنا پلاس توربو اتوماتیک، به عنوان محصولی نوظهور و پرچمدار ایران خودرو، با ظاهری مدرن و امکانات به‌روز، گامی بلند در جهت رقابت با رقبای خارجی برداشته است.

قطعاً با افزایش قیمت‌ها، بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند تا این دو خودروی محبوب را به صورت اقساط تهیه کنند. برای این منظور، انتخاب بهترین سایت فروش خودرو، یعنی مجموعه کیان خودرو، راه حل مناسبی است چرا که شرایط اقساط متنوعی دارد.

مقایسه قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5

مهم‌ترین فاکتوری که در هنگام انتخاب بین دو خودرو وجود دارد، قیمت آنها و بودجه در نظر گرفته شده برای خرید است. به همین جهت، بهتر است قبل از اقدام به انتخاب نهایی، ابتدا به بررسی و مقایسه قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5 بپردازید و سپس به سایر جزئیات مانند مشخصات ایمنی، طراحی ظاهری و داخلی و مشخصات فنی بپردازید.

با بررسی بازار، می‌یابیم که پارس TU5 نسبت به خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک، قیمت مناسب‌تری دارد و این اختلاف قیمت به شکل قابل توجهی مشخص است. اگر قیمت برای شما مهم است و به دنبال نمایندگی‌های معتبر برای خرید اقساطی هستید، کافیست با مجموعه کیان خودرو در ارتباط باشید تا شرایط خرید اقساطی پارس TU5 را برای شما فراهم کنند.

مقایسه طراحی ظاهری دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5

در نگاه اول، خریداران ظاهر یک خودرو را مشاهده می‌کنند، پس می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نهایی آنها داشته باشد. در این بخش، به مقایسه طراحی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5 می‌پردازیم تا در بین این دو خودروی محبوب، بتوانید انتخاب متناسب با سلیقه و نیاز خود را انجام بدهید. خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک، دارای ظاهری مدرن و عضلانی بوده و با استفاده از المان‌های اسپرت و رینگ‌های آلومینیومی جدید، ظاهر آن جذاب‌تر شده است.

در مقابل، خودرو پارس TU5 با ظاهری ساده و قدیمی، دیگر جذابیت گذشته را ندارد و نمی‌تواند نظر مشتریان امروزی را جلب کند. پس از نظر ظاهر، دنا پلاس یک قدم جلوتر است. اغلب جوانانی که به دنبال یک خودروی شیک هستند، می‌توانند با خرید اقساطی دنا پلاس توربو اتوماتیک از مجموعه کیان خودرو، آن را تهیه کنند.

نمایی از داخل کابین خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک

مقایسه طراحی داخلی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5

طراحی داخلی، یک فاکتور مهم در انتخاب خودرو است، چرا که سرنشینان، ساعات زیادی را داخل کابین خودرو سپری می‌کنند و باید از نظر ارگونومی، زیبایی و رفاه، احساس رضایت داشته باشند.

در این قسمت، به مقایسه طراحی داخلی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5 می‌پردازیم. دنا پلاس توربو اتوماتیک، فضای جادار و مدرنی داشته و به دلیل طراحی ارگونومیک صندلی‌های آن، بسیار راحت است. همچنین، داشبورد مدرن و داشتن نمایشگر لمسی در کنار چیدمان منطقی دکمه‌ها و سایر ادوات، ظاهر جذاب‌تری را به داخل کابین داده است. در مقابل، خودروی پژو پارس TU5 دارای فضای نسبتاً جادار، طراحی قدیمی و متریال‌های با کیفیت پایین‌تر دارد. داشبورد این خودرو، با طراحی ساده و قدیمی و عدم نمایشگر لمسی، عرضه می‌شود.

با این مقایسه، متوجه می‌شویم که از نظر طراحی داخلی، دنا پلاس توربو اتوماتیک در تمام جهات از پژو پارس TU5 برتر بوده و توانسته است نظر مشتریان جوان را  به خود جلب کند.

مقایسه فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5

مشخصات فنی، یکی از موارد بسیار مهم در هنگام انتخاب خودرو برای خرید است، به خصوص افرادی که خرید اقساطی خودرو انجام می‌دهند، باید یک محصول با کیفیت بالا تهیه کنند تا هزینه‌های اضافی برای آنها به وجود نیاورد. در مقایسه فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5، در می‌یابیم که دنا پلاس توربو اتوماتیک در تمام بخش‌های فنی از پژو پارس TU5 برتر بوده است. چرا که موتور قدرتمندتر، گیربکس اتوماتیک، شتاب و سرعت بالاتر، مصرف سوخت کمتر و استاندارد آلایندگی یورو 5، این خودرو را به انتخاب ایده‌آل تبدیل کرده است.

برای درک بهتر، مقایسه فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5 را در یک جدول قرار می‌دهیم:

مشخصه

دنا پلاس توربو اتوماتیک

پژو پارس TU5

نوع موتور

EF7 TC

TU5

حجم موتور

1648 سی سی

1578 سی سی

تعداد سیلندر / سوپاپ

4/16

4/8

حداکثر قدرت

150 اسب بخار

108 اسب بخار

حداکثر گشتاور

215 نیوتن متر

148 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته اتوماتیک

5 سرعته دستی

محور محرک

جلو

جلو

شتاب صفر تا صد

8.5 ثانیه

13.2 ثانیه

حداکثر سرعت

205 کیلومتر در ساعت

190 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

7.1 لیتر در 100 کیلومتر

7.5 لیتر در 100 کیلومتر

حجم مخزن سوخت

60 لیتر

70 لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

یورو 4

مقایسه ایمنی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5

یکی از نکاتی که مد نظر خریداران خودرو قرار می‌گیرد، شرایط ایمنی آن است، چرا که می‌تواند محافظ جان راننده و سرنشینان باشد. به همین جهت، در ادامه به مقایسه ایمنی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5 می‌پردازیم. دنا پلاس توربو اتوماتیک به چهار کیسه هوا مجهز بوده، در حالی که پژو پارس TU5 فقط دو کیسه هوا دارد. هر دو خودرو به سیستم‌های ترمز ABS و EBD مجهز هستند. دنا پلاس توربو اتوماتیک، علاوه بر این، به سیستم ESP (کنترل پایداری الکترونیکی) و HAC (کمک حرکت در سربالایی) نیز مجهز است که در پژو پارس TU5 وجود ندارد.

اگر به دنبال خودروی ایمن هستید تا از سرنشینان خود در برابر تصادفات هم محافظت کنید، دنا پلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو، نسبت به خودرو پژو پارس TU5، گزینه بهتری است.

بررسی آپشن های دنا پلاس توربو اتوماتیک

مقایسه امکانات رفاهی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5

یکی دیگر از آپشن‌های مهم در هنگام انتخاب بین دو خودرو، امکانات رفاهی آنها است. در ادامه، به مقایسه امکانات رفاهی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5 می‌پردازیم. هر دو خودرو به امکاناتی مانند تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، شیشه‌های برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی، سیستم صوتی و ... مجهز هستند. اما خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک از امکانات رفاهی خاص و متعدد بیشتری نسبت به پژو پارس TU5 بهره‌مند است، مانند:

  • سانروف برقی

  • سیستم روشن و خاموش شدن خودکار

  • ورود بدون کلید

  • سیستم هوشمند نور و باران

  • کانال تهویه برای سرنشینان عقب

  • سیستم راهنمای تعویض دنده

  • آینه‌های الکتروکرومیک

  • صندلی‌های کاملاً برقی

دنا پلاس توربو اتوماتیک بهتر است یا پارس TU5؟

تا اینجا، تمام ویژگی‌های ظاهری، فنی و تجهیزات ایمنی را مورد بررسی قرار دادیم. اما اگر هنوز برای شما سوال است که دنا پلاس توربو اتوماتیک بهتر است یا پارس TU5، باید بگوییم در انتخاب بین این دو خودرو محبوب، هنوز چالش‌هایی وجود دارد، چرا که نیازها و سلیقه‌ی شخصی افراد متفاوت است. اگر به دنبال خودرویی با امکانات رفاهی بالا، کابین لوکس و تجهیزات ایمنی کامل هستید، قطعاً دنا پلاس توربو اتوماتیک انتخاب بهتری است. اما اگر خودرویی با سطح امکانات رفاهی متوسط و قیمت مناسب‌تر مد نظر شما است، پژو پارس TU5 گزینه خوبی می‌باشد.

در نهایت، انتخاب بین این دو خودرو به سلیقه، نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری نهایی، هر دو خودرو را به طور کامل تست رانندگی کرده و از نزدیک با آنها آشنا شوید.

مقایسه مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5

یکی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب خودرو، به خصوص به دلیل افزایش قیمت بنزین در سال‌های اخیر، مصرف سوخت آن است. به همین سبب، در ادامه به مقایسه مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5 می‌پردازیم:

  • دنا پلاس توربو اتوماتیک: 7.1 لیتر در 100 کیلومتر

  • پژو پارس TU5: 7.5 لیتر در 100 کیلومتر

مقایسه تجربه رانندگی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5

قطعاً تجربه رانندگی یکی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب خودرو است. به همین جهت، لازم است که مقایسه تجربه رانندگی دنا پلاس توربو اتوماتیک با پارس TU5 صورت بگیرد تا بتوانید خودروی مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. در این مقایسه، متوجه می‌شویم که دنا پلاس توربو اتوماتیک در تمام بخش‌های مربوط به تجربه رانندگی، از جمله شتاب، هندلینگ، کیفیت سواری، مصرف سوخت، فضای کابین، دید به بیرون و ایمنی، نسبت به پژو پارس TU5 برتر است.

سوالات متداول

قیمت کدام خودرو بیشتر است؟

قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک به طور قابل توجهی از پژو پارس TU5 بیشتر است.

کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟

هر دو خودرو از مدل‌های محبوب بین خریداران هستند و ارزش نهایی خرید به نیازها، شرایط و بودجه شما بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی، می‌توانید با کارشناسان کیان خودرو در ارتباط باشید. (58402-021)

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی