ماهان گستر همگام، مرکز تست هیدرو استاتیک کپسول آتش نشانی

کدخبر: ۶۶۶۳۳۶
خطرات نشتی و انفجار همواره برای کسانی که با تجهیزات و لوازمی از جمله لوله، مخازن گاز، سیلندر و... در ارتباط هستند، وجود دارد.
ماهان گستر همگام، مرکز تست هیدرو استاتیک کپسول آتش نشانی

رپرتاژ آگهی: برای مشاغلی که با این تجهیزات در ارتباط هستند، انجام برخی آزمایش‌ها با هدف اطمینان از سلامت تجهیزات به کار رفته و ایمنی ضرورت دارد. یکی از آزمایشاتی که در این زمینه انجام می‌شود، تست هیدرواستاتیک است که از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کند. برای آشنایی با جزئیات بیشتر در مورد تست هیدرو استاتیک کپسول آتش نشانی، در ادامه با ما همراه شوید.

آشنایی با تست هیدرو استاتیک کپسول آتش نشانی

آشنایی با تست هیدرو استاتیک کپسول آتش نشانی

تست هیدرواستاتیک به نوعی یک تست ایمنی است با هدف اطمینان از سلامت و ایمنی تجهیزاتی که حاوی گاز هستند، از جمله کپسول‌های آتش نشانی صورت می‌‌گیرد. با این تست می‌توان از سلامت و یا عدم نشتی در این تجهیز اطمینان داشت.

کپسول‌های آتش نشانی حتی اگر توسط بهترین برندها و با کیفیت‌ترین متریال نیز تولید شده باشند، دارای طول عمر مشخصی هستند و ممکن است با گذشت زمان دچار مشکلاتی شوند. به همین دلیل بهتر است که کپسول‌های آتش نشانی در یک مدت زمان معین، به صورت دوره‌ای مورد بررسی قرار بگیرند. یکی از تست‌هایی که برای بررسی کپسول‌های آتش نشانی صورت می‌گیرد، تست هیدرواستاتیک می‌باشد.

چه زمانی باید تست هیدرو استاتیک را برای کپسول آتش نشانی انجام داد؟

زمان و شرایط انجام دادن تست هیدرواستاتیک برای کپسول آتش نشانی، متناسب با نوع کپسول متفاوت می‌باشد. برای مثال بهتر است کپسول‌های دی اکسید کربن هر پنج سال یکبار با این تست بررسی شوند. ضمن اینکه شرایط انجام تست برای این دسته از کپسول‌های آتش نشانی نیز باید با فشار پنج سوم صورت بگیرد.

این درحالی می‌باشد که بهتر است تست هیدرو استاتیک برای کپسول‌های خاموش کننده پودر و گاز، هر دو سال یکبار و تحت فشار سه برابر صورت بگیرد. مخازن آتش نشانی آب، گاز و فوم باید به صورت سالانه و تحت فشار 1.5 بار با این تست، بررسی شوند.

کاربرد تست هیدرواستاتیک برای کپسول آتش نشانی

به طور کلی تست هیدرواستاتیک با هدف اطمینان از ایمنی و عدم وجود نشتی و یا آسیب دیدگی در کپسول آتش نشانی صورت می‌گیرد.

نحوه انجام تست هیدرو استاتیک برای کپسول آتش نشانی

نحوه انجام تست هیدرو استاتیک برای کپسول آتش نشانی

برای اینکه تست هیدرواستاتیک برای کپسول آتش نشانی انجام شود، ابتدا مخزن کپسول آتش نشانی که قرار است تست شود تا فشار معینی از آپ پر می‌شود. در نهایت شیر ورودی کپسول آتش نشانی را می‌بندند. در این مرحله باید منتظر بود تا بدنه کپسول آتش نشانی به صورت کامل خشک شود. این بازه زمانی معمولا 30 ثانیه تا یک دقیقه به طول می‌انجامد و بعد از آن می‌توان آزمایش را توسط گیج فشار انجام داد.

ابزار سنجش تست در این مرحله یک عدد را نمایش خواهد داد. مقدار عددی که نمایش داده می‌شود، در حقیقت به سلامت کپسول آتش نشانی اشاره دارد. اگر عددی که نمایش داده شده است، با فشار اولیه در کپسول آتش نشانی برابر باشد، به این معنی است که کپسول به صورت کامل سالم است. با این حال اگر عدد کم شده باشد، نشان دهنده این است که فشار کم شده است و کپسول آتش نشانی دارای نشتی است.

اگر بعد از انجام تست هیدرواستاتیک متوجه نشتی در کپسول آتش نشانی شوید، باید سریعا محل نشتی شناسایی شد و در نهایت نیز درزگیری گردد.

نکات ایمنی مهم در تست هیدرو استاتیک کپسول آتش ‌نشانی

در هنگام انجام تست هیدرواستاتیک، باید برخی نکات ایمنی رعایت شوند. با رعایت این نکات ایمنی، این تست نیز به صورت بدون خطا صورت می‌گیرد و همین موضوع زمینه‌ساز دستیابی به نتایج درست و بدون خطاست.

در ادامه به مهم‌ترین نکات ایمنی در تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی اشاره کرده‌ایم. بهتر است برای رسیدن به بهترین نتیجه، این نکات را مد نظر قرار دهید.

انجام تست هیدرواستاتیک توسط افراد متخصص

اولین نکته مهم برای تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی، کمک گرفتن از افراد متخصص و کاربلد برای انجام این تست می‌باشد. ممکن است این تست ساده به نظر برسد، اما انجام آن در شرایط ایمن و البته رسیدن به نتایج دقیق، نیازمند این است که این تست توسط افرادی که در این زمینه مجرب هستند، انجام شود. بنابراین اگر تصمیم دارید تست هیدرواستاتیک را برای کپسول آتش نشانی خود انجام دهید، توصیه می‌کنیم اینکار را به افرادی که دارای تجربه و تخصص کافی در این زمینه هستند، بسپارید.

یادداشت تاریخ و زمان انجام تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی

از دیگر مواردی که در انجام تست هیدرو استاتیک کپسول آتش نشانی، دارای اهمیت بسیار زیادی است، یادداشت کردن تاریخ و زمان انجام تست هیدرواستاتیک برای این تجهیز می‌باشد.

زمان تکرار و انجام این تست برای کپسول‌های آتش نشانی مختلف، با یکدیگر متفاوت می‌باشد. به همین دلیل مهم است زمان انجام این تست یادداشت گردد.

برای مثال توجه کنید که بهتر است تست هیدرواستاتیک هر پنج سال یکبار برای کپسول‌های CO2 انجام شود. در صورتی که زمان انجام این تست توسط متخصص قبلی به درستی یادداشت نشده باشد، امکان تعیین زمان‌بندی بعدی برای انجام این تست نیز وجود نخواهد داشت.

اگر انجام تست هیدرواستاتیک را به افرادی که در این زمینه متخصص هستند، بسپارید، در نهایت تاریخ و زمان انجام تست بر روی کپسول آتش نشانی درج خواهد شد. اینگونه به راحتی می‌توان زمانبندی بعدی را برای انجام این تست، پیش‌بینی کرد.

هزینه انجام تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی

هزینه انجام تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی

از سوالات رایج در مورد تست هیدرو استاتیک کپسول آتش نشانی، سؤال در مورد هزینه انجام این تست می‌باشد. باید بگوییم که هزینه تست هیدرواستاتیک بر اساس تعرفه هر ساله متفاوت می‌باشد.

در تعیین هزینه نهایی برای انجام تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی، فاکتورهای متعددی تاثیرگذار هستند. از برخی عوامل که در این اختلاف هزینه تاثیر خود را می‌گذارند، می‎‌توان به نوع مخزن و یا سیلندر، روش مورد استفاده برای تست هیدرو استاتیک، استفاده از روشی برای تمیزکاری، فرآیند تمیزکاری، تخصص افراد و میزان دستمزد آن‌ها و... اشاره نمود.

ماهان گستر همگام مرکز تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی

برخی افراد در حوزه کاری خود با مخازن، سیلندرها و همینطور کپسول ‌های آتش نشانی سر و کار دارند و در ارتباط هستند. مخازن و یا کپسول‌هایی که به دلایل مختلفی در معرض برخی خطرات از جمله نشتی، ترکیدگی و یا انفجار قرار دارند. به همین دلیل مهم است افراد به صورت دوره‌ای، سلامت و ایمنی این تجهیزات را بررسی کنند. یکی از روش‌هایی که برای تست کپسول‌ های آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تست هیدرو استاتیک است.

مجموعه ماهان گستر همگام یکی از مجموعه‌های بزرگ در زمینه عرضه انواع تجهیزات ایمنی آتش نشانی و همینطور مرکز ارائه خدمات مرتبط با این تجهیزات از جمله تست هیدرواستاتیک است. اگر تصمیم به خرید انواع کپسول آتش نشانی دارید و یا مایل به انجام تست هیدرواستاتیک برای کپسول آتش نشانی هستید، از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. ما تمامی محصولات را همراه با فاکتور رسمی به شما ارائه می‌دهیم. از همراهی شما تا انتهای این محتوا متشکریم.

 

 

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید