مزایای استفاده از تاکسی اینترنتی برای مسافران

کدخبر: ۶۷۲۹۹۱
بیش از یک دهه است که تاکسی‌های اینترنتی توانسته‌اند فرهنگ حمل‌ونقل را تغییر دهند.
مزایای استفاده از تاکسی اینترنتی برای مسافران

رپرتاژ آگهی: در دهه 90 تاکسی اینترنتی پدیده‌ای جدید برای شهروندان بود. تا قبل از آن امکانات سفر درون شهری در تاکسی‌های رسمی، مسافربرهای شخصی و آژانس‌های محلی محدود می‌شد. اما تاکسی اینترنتی دست مسافران را برای انتخاب باز گذاشته است.

در این نوشته قرار است از مزایای تاکسی اینترنتی برای مسافران صحبت کنیم.

تاکسی اینترنتی در ایران و جهان

برای اولین بار در سال 2009 میلادی و در کشور امریکا، شرکت «اوبر» به عنوان اولین تاکسی اینترنتی در اقتصاد دیجیتال متولد شد. در ایران نیز تولد تاکسی‌های اینترنتی به دهه 90 بازمی‌گردد. یعنی در زمانی که شهروندان به امکانات اینترنت پی بردند و توانستند با اپلیکیشن‌های مختلف کار کنند.

اما مزایای استفاده از تاکسی اینترنتی برای مسافران چیست؟ در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

  • اپلیکیشن کاربردی و به‌روز

یکی از مهمترین مزایای تاکسی اینترنتی برای مسافران امکان استفاده از یک اپلیکیشن به‌روز و کاربردی است. مسافران از طریق این اپلیکیشن می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز و در هر موقعیت جغرافیایی، ماشین بگیرند. امکان مشخص کردن مقاصد منتخب، دسترسی و مشاهده مسیر رسیدن به مقصد، پرداخت آنلاین هزینه سفر و ... از جمله امکانات این اپلیکیشن است.

  • تضمین امنیت سفر

تاکسی‌های اینترنتی این امکان را مهیا کردند که مسافر در هر ساعت از شبانه‌روز و با امنیت کامل ماشین بگیرد. پشتیبانی 24 ساعته، تضمین امنیت سفر، امکان اشتراک‌گذاری سفر با دیگران و ... از جمله مزایای استفاده از تاکسی اینترنتی برای مسافران است. رانندگان با ثبت نام تاکسی اینترنتی و برای حضور در این سامانه، باید تاییدیه‌های مختلفی از جمله گواهی سوء‌پیشینه دریافت کنند.

  • قیمت منصفانه

یکی دیگر از جذابیت‌های تاکسی اینترنتی هم برای سفیران و هم مسافران، قیمت منصفانه سفر است. کرایه سفرها بر اساس موقعیت جغرافیایی، ترافیک و ... تعیین می‌شود.

  • طرح‌های تشویقی و تخفیف‌های دوره‌ای

تاکسی‌های اینترنتی برای مسافران به صورت دوره‌ای، طرح‌های تشویقی مختلفی در نظر می‌گیرند. از تخفیف‌های سفر تا بسته‌های اعتباری. 

  • امکان ثبت تجربه کاربری

مسافران تاکسی اینترنتی در پایان سفر به رانندگان امتیاز می‌دهند. این امتیاز در کارنامه راننده ثبت شده و می‌تواند در آینده کاری او و تعداد سفرهای سفیران تاثیرگذار باشد. اشتراک‌گذاری تجربه‌کاربری از مزایای استفاده از تاکسی اینترنتی برای مسافران است.

تغییر فرهنگ حمل‌ونقل

تاکسی اینترنتی توانست شرایط سفر را به نفع مسافران و سفیران تغییر دهد. این کسب‌وکار در شرایطی در دسترس شهروندان قرار گرفت که گزینه‌های محدودی برای سفرهای درون شهری در اختیار آنان بود. اما تاکسی اینترنتی توانست فرهنگ سفر را تغییر دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • بررسی تازه‌ترین آمارهای بانک مرکزی از رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳

      اقتصادنیوز: آمارهای رشد اقتصادی به روش هزینه در بهار امسال نشان می‌دهد رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳ به سطح ۴.۲ درصد رسیده…

    کارگزاری مفید