مدیرعامل پلتفرم زرپاد در رویداد پیشتازان صنعت و اقتصاد :

اقتصاد دیجیتال می‌تواند صنعت طلا و جواهر ایران را از رکود خارج کند

کدخبر: ۶۸۰۹۶۱
شاهین رفیع‌پور، مدیرعامل «پلتفرم زرپاد» در اجلاس سراسری «مدیر شایسته» از ظرفیت صنعت طلا و جواهر ایران برای خلق ارزش افزوده ۲۵ درصدی در بخش صادرات خبر داد.
اقتصاد دیجیتال می‌تواند صنعت طلا و جواهر ایران را از رکود خارج کند

 اجلاس سراسری مدیر شایسته با رویکرد تجلیل از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد، روز شنبه 28 مهر ماه با حضور مدیران دولتی، نمایندگان مجلس و فعالان حوزه‌های مختلف در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.   

مدیر عامل پلتفرم زرپاد در این اجلاس با اشاره به ظرفیت‌های گسترده هنر-صنعت طلا و جواهر ایران گفت: «هنر طلا و جواهر در ایران قدمتی پنج تا هفت هزار ساله دارد و هنرمندان این بخش همواره در عرصه‌های جهانی خوش درخشیده‌اند. در حال حاضر نیز طبق آمارهای اعلامی حدود دو میلیون نفر در این صنعت مشغول به کار هستند. براساس برآوردهای انجام شده، در حالی که ارزش افزوده پتروشیمی در حوزه صادرات تنها 2 درصد است اما صنعت طلا و جواهر کشور این ظرفیت را دارد تا با اجرای سیاست‌های راهبردی صحیح، ارزش افزوده‌ای 25 درصدی در بخش صادرات خلق کند. ولی با وجود تاریخ کهن و ظرفیت گسترده این بخش، صنعت طلا و جواهر به دلایل مختلفی همچون قوانین و مقررات دست‌ و پاگیر، اقتصاد تورمی و غیره، نتوانسته رشد و توسعه پیدا کند».

شاهین رفیع‌پور با تشریح دلایل عدم موفقیت این صنعت و رکود به وجود آمده گفت: « طی سال‌های اخیر سهم مصرف خانوار از تولید ناخالص ملی افزایش یافته که حاکی از تمایل مردم به خرید کالا‌های سرمایه‌ای مثل طلا است. این موضوع خارج شدن پول از بازارهای سرمایه‌ای و چرخه تولید و سرازیر شدن آن به سمت گاوصندوق‌های خانه‌ها را نشان می‌دهد. با خرید طلای آبشده توسط مردم، دیگر ماده اولیه‌ای برای ساخت طلا و جواهر باقی نمی‌ماند و این موضوع حیات تولید‌کنندگان و فعالان این صنعت را با خطر موا‌جه می‌کند. به گونه‌ای که در سال گذشته بیش از چهار هزار کارگاه تولیدی این صنعت تعطیل شدند».

راهکارها و چالش‌ها

راهکارها و چالش‌ها

مدیرعامل پلتفرم زرپاد، در اواسط مهرماه امسال با حضور در اجلاس سراسری پیشتازان صنعت و اقتصاد ایران، حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال را راهکاری اساسی برای رونق گرفتن بازار طلا و جواهر کشور اعلام کرد. 

به گفته شاهین رفیع‌پور، صنعت طلا در ایران یکی از پرپتانسیل‌ترین و قوی‌ترین صنایع بالادستی کشور با بالاترین حد ارزش افزوده است که با آماده شدن بستر‌ها و زیرساخت‌های مناسب می‌تواند به کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید ناخالص ملی و رشد صادرات غیرنفتی کشور کمک کند.

مدیرعامل پلتفرم زرپاد، در مورد راهکارهای حل این چالش‌‌ها و خارج شدن این صنعت از رکود گفت : « ما اعتقاد داریم که مزیت‌های گسترده اقتصاد دیجیتال می‌تواند روند ناامیدکننده فعلی را تغییر دهد و مسیر جدیدی را برای تمامی ذینفعان صنعت طلا و جواهر کشور طراحی کند. براساس این باور خود، پلتفرم زرپاد را راه‌اندازی کردیم تا امکان خرید و سرمایه‌گذاری طلا در مقیاس‌های کوچک و شرایط استاندارد و امن را در بستری آنلاین و دیجیتال فراهم کنیم».

به گفته شاهین رفیع‌پور، زرپاد فعالیت خود را از سال 1402 با پشتوانه بیش از 14 سال کار و تلاش در عرصه تولید آغاز کرده است. این سامانه شمش‌های طلای استاندارد را در مقادیر مختلف کوچک و بزرگ به کاربران خود ارائه می‌دهد.

به گفته مدیرعامل زرپاد، کاربران این پلتفرم، پس از احراز هویت می‌توانند طلای خود را در مقادیر دلخواه (از 500 سوت، یک گرم تا بالاتر) بخرند و پس از خرید، آن را در بسته‌های غیرقابل جعل و از طریق موسسات حمل‌ونقل امن و ویژه و به شکلی سریع در سرتاسر کشور دریافت می‌کنند.

همچنین برای خریدارانی که تمایلی به نگهداری از طلای خود ندارند، شرایطی فراهم شده تا طلای این دسته از کاربران در خزانه‌های کاملا امن و بیمه شده توسط شرکت‌های معتبر بیمه کشور نگهداری شود.

شاهین رفیع‌پور، مدیرعامل پلتفرم زرپاد در مورد مزایای این پلتفرم می‌گوید: « این پلتفرم، چرخه جدیدی را در این صنعت به وجود می‌آورد، چرخه‌ای که از یک سو، خریدار به شکل کاملا قانونی و امن، مصنوعی که طلای خام آن معاف از مالیات است را خریداری می‌کند و از سوی دیگر تولید‌کنندگان این صنعت شرایط مناسب‌تری را تجربه می کنند. در حال حاضر ما تنها سامانه‌ای هستیم که با پشتوانه تولیدی و به عنوان یک زرگر و عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلای کشور ‌می‌توانیم ارائه مصنوع یا شمش استاندارد را با مناسب‌ترین قیمت ممکن تضمین کنیم».

به گفته شاهین رفیع‌پور، زرپاد قرار نیست صرفا طلا را نزد خود نگه دارد بلکه هدف آن ایجاد زنجیره‌ تولید و عرضه و خلق ارزش افزوده است. زرپاد همچنین تصمیم دارد این سرمایه خرد در دست مردم را وارد بستر سرمایه‌گذاری‌های جمعی کند تا آنها بتوانند در قالب طلا سرمایه‌گذاری خود را انجام دهند.

زرپاد یک سامانه آنلاین خرید طلای آبشده است که به شما امکان خرید و فروش طلا با بهترین مظنه قیمت و در امنیت کامل را می‌دهد. زرپاد همچنین خدمات مشاوره، آموزش و مدیریت دارایی در حوزه طلا را ارائه می‌کند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پلتفرم زرپاد می‌توانید به وبسایت این سامانه به نشانی www.zarpaad.com مراجعه کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید