زلنسکی دست پر از نشست ویژه با اعضای ناتو بیرون آمد

کدخبر: ۶۴۱۶۶۰
اقتصادنیوز: ینس استولتنبرگ پس از نشست ویژه وزیران دفاع کشورهای عضو و رئیس جمهوری اوکراین گفت که اعضا با ارائه تعدادی بیشتری سامانه‌ پدافند هوایی به کی یف موافقت کردند.
زلنسکی دست پر از نشست ویژه با اعضای ناتو بیرون آمد

خبرگزاری رویترز گزارش داد، دبیر کل ناتو گفت: علاوه بر سامانه های پاتریوت، سامانه های دیگری نیز وجود دارد که متحدان می‌توانند (به اوکراین) ارائه کنند که سامانه فرانسوی "سمپ تی" (SAMP/T) از جمله آنهاست. کشورهای دیگری که سامانه پدافندی قابل عرضه در اختیار ندارند، متعهد شده‌اند که برای خرید آنها از اوکراین حمایت مالی کنند.

در همین حال رویترز در خبری جداگانه نوشت یک کشتی باری از مبدأ روسیه که ۴ مارس (۱۴ اسفند) در آلمان و به ظن نقض تحریم ها توقیف شده بود، اکنون آزاد شده است.

خبر مرتبط
اوکراین: اگر در جنگ شکست بخوریم جنگ جهانی سوم رخ می‌دهد

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر اوکراین گفت که اگر این کشور در جنگ با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد.

دادستانی اعلام کرده که کشتی "آتلانتیک نویگیتر" (Atlantic Navigator II) ۲۵۱ کانتینر چوب توس را به مقصد آمریکا حمل می کرد. چوب مشمول تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه است، اما مشمول تحریم های آمریکا نمی شود.

این کشتی که توسط یک شرکت مستقر در کانادا مدیریت شده و تحت پرچم جزایر مارشال تردد می‌کند، برای برخی از مشتریان آمریکایی نیز اورانیوم غنی‌ شده که خارج از شمول تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا است، حمل می کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید