فرانسه برای آتش بس در غزه پیشقدم شد

کدخبر: ۶۴۱۷۵۵
اقتصادنیوز: وزیر خارجه فرانسه با نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه فلسطین گفت‌وگو کرد.
فرانسه برای آتش بس در غزه پیشقدم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، استفان سژورنه، وزیرخارجه فرانسه با محمد مصطفی، نخست‌وزیر فلسطین به‌صورت تلفنی در رابطه‌ با تلاش فرانسه برای اجرای آتش‌بس در غزه رایزنی کرد.

به نقل از آناتولی، در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه فرانسه درباره آزادی همه اسرا و همچنین ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه تحت محاصره فلسطین (غزه) گفت‌وگو کرد.

وی همچنین خشونت غیرقابل قبولی را که در کرانه باختری در جریان است، محکوم کرد.

خبر مرتبط
حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس + فیلم

اقتصادنیوز: ایستگاه رادیویی اروپا 1 امروز جمعه با اشاره به یک منبع پلیس فرانسه گزارش داد که به دنبال تهدید یک فرد ناشناخته، نیروهای امنیتی در محل حاضر شده‌اند.

ناتالی برودرست، معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه بار دیگر درخواست کشورش برای آتش‌بس فوری در منطقه  و آزادی بی‌قیدوشرط همه اسرا در درگیری اسرائیلی و فلسطینی را تکرار کرد.

اتحادیه اروپا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه چهار شهرک‌نشین افراطی صهیونیست به اتهام نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی وضع کرد.

خبر مرتبط
اعتراف فرانسه به مشارکت در رهگیری پهپادها و موشک های ایران در عملیات وعده صادق

اقتصادنیوز: فرانسه اعلام کرد که رهگیری موشک‌ها و پهپادهایی را که در طول شب شنبه تا یکشنبه برای هدف قرار دادن اسرائیل شلیک شده بودند، به درخواست کشور اردن انجام داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید