نیم قرن با اقتصاد ایران؛ 17 تیر

پایان تورم کاذب در کشور با اقدام دولت

کدخبر: ۶۵۸۰۵۳
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
پایان تورم کاذب در کشور با اقدام دولت

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

17 تیر 1354؛ شبکه دوم لوله‌کشی آب در تهران احداث می‌شود

منابع آب منطقه وسیعی- از ورامین گرفته تا سد سفیدرود- برای تامین آب تهران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در اجرای این طرح، آب سد طالقان به عنوان یک منبع کمکی آب تهران به کرج منتقل خواهد شد و در ارتفاعات البرز مشرف بر جلگه تهران و کرج، آب‌بندهایی متعدد احداث می‌شود.

با استفاده از این آب‌بندها، هرزآب‌هایی که اکنون در فصل بارندگی به زیر اراضی جنوب جلگه تهران سرازیر می‌شود برای تامین آب پایتخت در فصول گرم ذخیره خواهد شد.

«هما» به زودی به قاهره پرواز می‌کند

هفته آینده یک هیات به نمایندگی «هما» عازم قاهره می‌شود تا دور تازه مذاکرات خود را با مقامات هواپیمایی مصری آغاز کند.

زمزمه گشایش پروازهای «هما» به قاهره از دو ماه پیش آغاز شد. با توجه به رابطه خوب تهران- قاهره، ‌ناظران آگاه می‌گویند: اولین پروازهای شرکت هواپیمایی ملی ایران میان تهران – قاهره به زودی آغاز می‌شود. در این میان، مسوولان «هما» ضمن تایید شروع مذاکرات مقدماتی برای گشایش پروازهای مستقیم تهران – قاهره از اعلام دقیق تاریخ پرواز افتتاحی و جزئیات قرارداد میان شرکت هواپیمایی ملی ایران و شرکت هواپیمایی مصر خودداری می‌کنند.

17 تیر 1364؛ اوپک بر تثبیت قیمت نفت تاکید کرد

وزیر نفت «گابن» در پایان کار اجلاس وزرای نفت در وین اظهار کرد: اجلاس وزرای نفت 13 کشور عضو اوپک در «وین» با یک توافق کلی برای دفاع از قیمت‌های رسمی نفت به کار خود پایان داد.

به گفته وی سقف و سهمیه تولید 13 کشور عضو بدون تغییر باقی مانده است. شیخ زکی‌یمانی، وزیر نفت عربستان در مورد نظر وی درباره نتیجه کنفرانس به گفتن ایرن‌ها نتایج بسیار خوب بوده است، اکتفا کرد.

17 تیر 1374؛ وزیر اطلاعات: تورم کاذب در کشور با اقدام دولت پایان می‌یابد

دولت مصمم است به تورم کاذب در سطح کشور پایان دهد و ارز حاصل از صادرات غیرنفتی را به گردونه اقتصاد کشور بازگرداند.

علی فلاحیان در اصفهان اعلام کرد: در سه ماه اول امسال 8 عملیات علیه باندهای موادمخدر در استان اصفهان صورت گرفته است که نتیجه آن کشف 1300 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری 41 نفر قاچاقچی است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید