مروری بر گذشته و حال یک رویداد

بزرگ‌ترین محتکر تبریز فراری شد+ عکس

کدخبر: ۶۶۳۹۸۸
اقتصادنیوز: 49 سال پیش دولتمردان تفاوتی بین گرانی و تورم قائل نبودند و در حالیکه افزایش قیمت‌ها ناشی از تورم افسارگسیخته بوده؛‌ اما مسئولان به جای علت یابی، به سراغ معلول رفته و برخی از فعالان بازار را به عنوان عاملان گرانی بازخواست می‌کردند.
بزرگ‌ترین محتکر تبریز فراری شد+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، احتکار کالا همواره یکی از معضلات اقتصاد کشورها در طول تاریخ بوده است و ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیست و همواره در طول هفته هر از چندی شاهد انتشار اخباری درباره کشف و ضبط کالاهای احتکار شده در نقاط مختلف کشور بوده و هستیم. مانند دو روز پیش که سه هزار میلیارد ریال کالای پزشکی، کشاورزی و لوازم خانگی احتکار شده در دماوند کشف شد.

در این عملیات غافلگیر کننده که به دستور سرهنگ حیدری رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران و با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب دماوند و اخذ دستور اجرا شد، تعداد قابل توجهی از انبارهای این شهرستان مورد بازرسی کارآگاهان و مأموران پلیس قرار گرفت.

اما موضوع احتکار مربوط به این روزهای کشور نمی شود و سابقه ای طولانی دارد و از گذشته اقتصاد ایران با چنین مشکلی دست و پنجه نرم کرده است؛ مانند 49 سال پیش که در چنین روزی خبری در روزنامه اطلاعات درباره فرار بزرگترین محتکر تبریز منتشر شد.

Untitled

این روزنامه در تاریخ 13 مرداد 1403 در این باره نوشت: «محاج علی اصغر شمس آذر میلیونر معروف و صاحب بزرگترین کارخانه آرد تبریز که با رای کمیسیون امنیت اجتماعی به اتهام عرضه نکردن کالا و گران فروشی به یکسال زندان محکوم شده است؛ هنوز فراری است. صبح امروز اعلام شد، برای دستگیری محاج علی اصغر شمس آذر عکس وی تکثیر شده و به کلیه پاسگاههای انتظامی استان تحویل گردیده است.»

خبرنگار اطلاعات در تبریز می نویسد: «دیشب در اجتماع بازرگانان و صاحبان صنایع آذربایجان شرقی و فرماندار تبریز ایرج تبریزی معاون استانداری آذربایجان شرقی که با حضور در اتاق بازرگانی این شهر تشکیل شد. کلیه بازرگانان اعلام آمادگی کردند که چهل در صد نرخ ورق برنجی ، پنج درصد نرخ چای مخلوط و ده درصد نرخ چای محصول خارجی و پنج درصد نرخ پارچه های تریکو تولید کارخانه های داخلی را کاهش دهند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید