نیم قرن اقتصاد ایران؛ 27 شهریور

سرنوشت تثبیت قیمت‌ها تا پایان شهریور مشخص می‌شود

کدخبر: ۶۷۲۲۵۴
اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش‌های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.
سرنوشت تثبیت قیمت‌ها تا پایان شهریور مشخص می‌شود
عکس: اکوایران/ دانیال شایگان

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

27 شهریور 1354؛ آمریکا 105 هزار خانه در ایران می‌سازد

شرکت‌های خانه‌سازی آمریکا در ایجاد پنج هزار واحد مسکونی در تهران و چند شهرستان مهم مشارکت خواهند کرد. این خانه‌ها اختصاص به کارشناسان و تکنسین‌های خارجی مقیم ایران خواهد داشت.

وزارت مسکن و شهرسازی از چندی قبل برای احداث تعدادی واحد مسکونی ویژه خارجیان مقیم ایران مطالعات و مذاکراتی را انجام داد.

توافق همکاری شرکت‌های آمریکایی در ساخت پنج هزار خانه در اجلاس جدید گروه خانه‌سازی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آمریکا در تهران صورت گرفت.

در این اجلاس که در پی مذاکرات اولین اجلاس واشنگتن صورت گرفت خانه‌سازی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آمریکا درباره چگونگی همکاری دولت آمریکا و مشارکت شرکت‌های آمریکایی در اجرای برنامه احداث 100 هزار واحد مسکونی با استفاده از مصالح پیش‌ساخته سبک به توافق رسید.

27 شهریور 1374؛ پیشهادهای ایران برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ترکمنستان و ارمنستان

سومین اجلاس سه‌جانبه وزیران خارجه ایران، ترکمنستان و ارمنستان عصر دیروز در ایروان آغاز به کار کرد.

دکتر ولایتی، وزیر خارجه گفت: اجلاس سه‌جانبه جمهوری اسلامی، ترکمنستان و ارمنستان از آن جهت حائز اهمیت است که علاوه‌بر تقویت رشد سریع تجاری، گسترش ارتباطات و توسعه ترانزیت، نقش ویژه‌ای برای برقراری صلح و امنیت حفظ ثبات در منطقه، به همراه دارد.

27 شهریور 1384؛ سرنوشت تثبیت قیمت‌ها تا پایان شهریور مشخص می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از تلاش دولت برای تعیین سرنوشت تثبیت قیمت 9 قلم کالای اساسی تا پایان شهریورماه جاری خبر داد.

فرهاد رهبر افزود: تصویب پیشنهادها درباره قیمت 9 قلم کالای اساسی (بنزین، نفت، گاز، نفت سفید، نفت کوره، برق، مرسولات پستی، تلفن، آب و فاضلاب) سال آینده و ارائه آن به مجلس در دستورکار فوری دولت قرار دارد.

به گفته وی، دولت لایحه مربوط به تثبیت قیمت 9 قلم کالای اساسی برای سال 1385 را تا پایان شهریورماه جاری تصویب و به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد.

دولت باید در این لایحه دلایل افزایش قیمت و میزان پیش بینی شده برای هر کدام از اقلام را بیان کند تا در صورت تصویب و تایید مجلس بتواند منابع حاصل از آن را در بودجه سال بعد پیش‌بینی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید