گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

حباب درهم سقوط کرد؛‌ سیگنال مهم به قیمت دلار رسید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۶ مهر 1403

کدخبر: ۶۷۷۵۷۵
اقتصادنیوز: معامله‌گران معتقدند تداوم اختلاف نرخ دلار تهران با نرخ دلاری درهم و تتر منجر به تغییر مسیر دلار خواهد شد؛ موضوعی که باید دید در جریان معاملات امروز رقم خواهد خورد؟
حباب درهم سقوط کرد؛‌ سیگنال مهم به قیمت دلار رسید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۶ مهر 1403

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در روز یکشنبه شاهد نوسان قیمت‌ها در سایه اخبار سیاسی بود؛ روندی که در پی آن سرمایه‌گذاران تغییر رفتار دادند و بازار ارز و سکه در سایه هیجانات فعالان بازار حرکت کرد. حباب درهم نیز در جریان معاملات روز یکشنبه کاهش یافت و به 384 تومان رسید. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، میزان فعلی پایین‌ترین سطح حباب از اوایل مهرماه است؛ موضوعی که به کاهش هیجانات در بازار کمک خواهد کرد.

با این حال، معاملات روز گذشته در حالی سپری شد که قیمت دلار در هرات و تهران در کانال جدید قرار گرفتند. دلار هرات معاملات خود را با گپ منفی 120 تومان در 62 هزار و 270 تومان آغاز کرد و با نوسان مثبت وارد کانال جدید شد؛ دلار در بازار تهران هم مسیر هرات را دنبال کرد. نوسانات روزانه دلار هرات در روز گذشته حدود 1 هزار تومان بود که باعث ایجاد فشار روانی بر بازار شد.

افزایش قیمت در بازار ارز رسمی نیز محسوس بود و قیمت دلار مبادله‌ای با گپ مثبت 45 تومان به 49 هزار و 878 تومان رسید و حواله دلار نیز با افزایش 42 تومان به 47 هزار و 188 تومان معامله شد. در همین حال، یورو مبادله‌ای و حواله آن نیز با افزایش چشمگیر به ترتیب 54 هزار و 754 تومان و 51 هزار و 801 تومان قیمت‌گذاری شدند. درهم امارات نیز با گپ منفی 40 تومان در 17 هزار و 100 تومان بازگشایی شد و تا 17 هزار و 340 تومان بالا رفت. در این بین برخی تحلیلگران از احتمال نزدیکی نرخ نیما به نرخ آزاد خبر داده‌اند

قیمت درهم امارات روز گذشته را با گپ منفی 40 تومان در 17 هزار و 100 تومان آغاز کرد و در پایان روز به 17 هزار و 340 تومان رسید. حباب دلاری درهم روز گذشته با کاهش به 384 تومان رسید که نسبت به هفته گذشته کمترین مقدار بود.

بازار رمزارزها هم در روز یکشنبه با نوسانات قابل توجهی همراه شد که مهم‌ترین آن کاهش فاصله تتر با دلار تهران بود که به کمتر از 50 تومان رسید و به تعدیل قیمت‌ها کمک کرد. با کاهش اختلاف بین نرخ دلاری درهم و تتر با دلار تهران، احتمال کاهش بیشتر هیجانات در بازار ارز وجود دارد. بیت‌کوین نیز روز گذشته در سطح 27 هزار دلار نوسان داشت، اما این نوسانات به دلیل تمرکز بیشتر بر بازارهای داخلی کمتر مورد توجه قرار گرفت.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی، تداوم اختلاف نرخ دلار تهران با نرخ دلاری درهم و تتر منجر به تغییر مسیر دلار از صعودی به نزولی خواهد شد. این گروه معتقدند با توجه به نوسانات اخیر و ورود دلار هرات به کانال 62 هزار تومان، سطح حمایت اول دلار هرات در محدوده 61 هزار و 200 تومان است و در صورت شکست این سطح، احتمال افت بیشتر تا 60 هزار و 800 تومان هم وجود دارد و اگر قیمت این اسکناس زیر سطح 60 هزار و 800 تومان تثبیت شود، کاهش ارزش این اسکناس تا مرز مهم 60 هزار تومان محتمل است. همچنین سطح حمایت اول برای دلار تهران در محدوده 61 هزار و 500 تومان قرار دارد و اگر این سطح حمایتی شکسته شود، قیمت دلار تا محدوده 60 هزار و 900 تومان کاهش خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید