بازگشت آرامش به بازارها/ دلار کاهشی شد

کدخبر: ۶۷۷۹۹۷
روز گذشته با توجه به کاهش ریسک‌های سیاسی که بر بازارهای مالی اثرگذار هستند، آرامش نسبی در بازارها حاکم شد.
بازگشت آرامش به بازارها/ دلار کاهشی شد

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بر این اساس، دلار کاهش نرخ را تجربه کرد و در معاملات روز گذشته بورس، شاخص کل پس از ۸ روز معاملاتی منفی، بالاخره جامه سبز به تن کرد.

کاهش حجم و ارزش صفوف فروش و رشد شاخص می‌تواند گویای گذر بورس از شرایط بحرانی و رسیدن به تعادل باشد. به نظر می‌رسد که بورس در هفته آینده بتواند معاملات بهتری را تجربه کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد دسترسی به ابزارهای نوین سرمایه‌گذاری در بازارهای ریالی راحت‌تر از گذشته شده است. نتیجه ارزیابی اثر این ابزارها این است که ابزارهای نوین تامین مالی همچون لندتک‌ها و پلتفرم‌های تامین مالی جمعی، مانعی در برابر نوسانات بازارهای دارایی خواهند بود و از تقاضای سفته‌بازی می‌کاهد.

دلار آزاد در بازار روز گذشته افت نرخ یک پله‌ای را تجربه کرد. تحلیلگران معتقدند میل کاهشی اسکناس آمریکایی در روزهای کم‌التهاب نشانه عدم وجود انتظارات تورمی بلندمدت در میان افراد جامعه است. این افراد چشم‌انداز بازار پس از فروکش کردن ریسک‌های منفی را کاهشی می‌دانند.

نرخ دلار در شرایط بی‌خبری 100 تومان ارزان شد. به عقیده فعالان ارزی ارقامی که هم‌اکنون جهت خریدوفروش اسکناس‌های خارجی ارائه می‌شود از پشتوانه معاملاتی برخوردار نیست. سقف قیمت روزهای اخیر قیمت شاخص ارزی نیز رقم 63 هزار و 550 تومان است. مشاهدات حاکی از آن است که در بخش قابل توجهی از اختلاف سقف و کف ذکر شده معامله نقدی صورت نگرفته است. یعنی با فشار اولیه اخبار قیمت از کانال 60 به کانال 62 و با فشار ثانویه از کانال 62 به نیمه کانال بالاتر حرکت کرده است. به عقیده این افراد عدم وجود پشتوانه معاملاتی در یک روند کاهشی یا افزایشی شارپی موجب می‌شود که جبران آن نیز با سرعت نسبتا بالایی صورت بگیرد. یعنی درصورت تخلیه شدن ریسک‌های چند روز اخیر، قیمت دلار بدون مواجهه با حمایت معامله‌گران به کانال‌های 60 و 61 هزار تومانی بازخواهد گشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید