گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز

استارت پولبک قیمت دلار زده شد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ مهر 1403

کدخبر: ۶۸۰۶۱۳
اقتصادنیوز: معامله‌گران معتقدند قیمت دلار بین محدوده مقاومت و حمایت در نوسان است و باید دید اسکناس آمریکایی در جریان معاملات امروز اصلاح قیمت را استارت خواهد زد؟
استارت پولبک قیمت دلار زده شد؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۳۰ مهر 1403
عکس:‌ اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز معاملات امروز را در حالی از سر خواهد گرفت که در روز گذشته متاثر از نوسانات مثبت قیمت‌ها در سطوح جدیدی قرار گرفت؛ روندی که به عقیده معامله‌گران ناشی از «ریسک‌های سیستماتیک» و «هیجانات» در بازار است و در پی آن دلار هرات معاملات را با گپ مثبت 330 تومانی در کانال 64 هزار تومان بازگشایی کرد و در عبور از مرز مقاومت در این کانال ناکام ماند. 

بازار رسمی هم شاهد نوسان مثبت قیمت‌ها نسبت به روز گذشته بود و بر اساس اعلام مرکز مبادله طلا و ارز ایران، قیمت دلار آمریکا به 50 هزار و 255 تومان رسید و نرخ حواله دلار نیز 48 هزار و 649 تومان تعیین شد. قیمت یورو نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 54 هزار و 617 تومان رسید و نرخ حواله یورو نیز به 52 هزار و 873 تومان افزایش یافت.

قیمت درهم امارات هم معاملات یکشنبه را با گپ مثبت 100 تومانی در 17 هزار و 600 تومان آغاز کرد و در نیمه اول معاملات تا 17 هزار و 670 تومان افزایش یافت. اما در نیمه دوم معاملات، بازار به شکلی عجیب روند کاهشی به خود گرفت و قیمت درهم به 17 هزار و 600 تومان بازگشت. معامله‌گران معتقدند تغییر روند قیمت درهم امارات ناشی از مداخله بازارساز در ساعات پایانی معاملات است که به بازگشت قیمت به نرخ بازگشایی منجر شد. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز نشان می‌دهد، حباب دلاری درهم نیز امروز در ۲۴۲ تومان ثبت شد که نشان‌دهنده تفاوت ارزش بازاری و ذاتی این اسکناس است.

تکنیکالیست‌ها معتقدند مهم‌ترین سطح حمایتی دلار هرات در 63 هزار و 500 تومان قرار دارد که در معاملات اخیر چند بار آزمایش شده است. این سطح نشان دهنده فشار خرید قوی است که مانع کاهش بیشتر قیمت شده است. به عقیده این گروه اگر قیمت به زیر این سطح حمایتی سقوط کند، احتمال حرکت به سمت سطح حمایتی بعدی در 63 هزار تومان قوت خواهد گرفت. شکست این سطح می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از ورود بازار به یک روند نزولی تلقی شده و احتمال مشاهده کاهش بیشتر تا محدوده 62 هزار و 700 تومان را تقویت کند.

تحلیلگران معتقدند شکست این سطوح حمایتی، فشار فروش در بازار را افزایش خواهد داد و در پی آن شاهد کاهش تقاضا برای دلار خواهیم بود؛ موضوعی که می‌تواند معامله‌گران را به سمت فروش‌های هیجانی هدایت و قیمت‌ها را وارد فاز اصلاحی عمیق‌تری کند. همچنین گروهی از معامله‌گران فنی معتقدند فاصله قیمت‌ها از سقف هنوز تبدیل به یک روند نزولی نشده و واکنش در مرز حمایت برای بازار مهم است. اگر در این پولبک مرز حمایت از دست برود روند نزولی می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید