خواسته مهم فعالان اقتصادی/ در سیاست‌های صادراتی تجدیدنظر کنید

کدخبر: ۶۸۰۷۳۶
اقتصادنیوز: فعالان اقتصادی خواستار تجدیدنظر در سیاست‌های صادراتی و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان شدند.
خواسته مهم فعالان اقتصادی/ در سیاست‌های صادراتی تجدیدنظر کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، فعالان اقتصادی در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران به بررسی چالش‌های پیش روی بخش صنعت، از جمله کمبود مواد اولیه، افزایش هزینه‌های تولید و مشکلات صادراتی پرداختند.

فعالین اقتصادی در نشست خود، به چالش‌های متعدد بخش صادرات از جمله نوسانات شدید نرخ ارز، مشکلات در دریافت ارز حاصل از صادرات و افزایش هزینه‌های تولید اشاره کردند. این چالش‌ها در سال گذشته به کسری تجاری 17 میلیارد دلاری منجر شده است. به همین دلیل، فعالین اقتصادی خواستار تجدیدنظر در سیاست‌های صادراتی و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان شدند.

 

 در بخش سخنرانان پیش از دستور، سهراب شرفی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران درباره مسائل ساختاری در اتاق بازرگانی گفت: اتاق باید راهبردهایی برای رشد و توسعه اقتصادی تنظیم کند، اما در عمل اتاق درگیر مشکلات زیادی است که باید برای این موارد چاره‌اندیشی کند.

او ادامه داد: اتاق بازرگانی باید محل اندیشه و تفکر در جهت رونق اقتصادی باشد، اما به دلایلی این موارد حاصل نشده است. باید دولت و مجلس باور کنند که اتاق در تدوین قوانین و سیاست‌گذاری اقتصادی اثرگذار است و باید با توانمندی در درون اتاق این موارد حاضر شود.

مشروح این گزارش را در اکوایران با عنوان «بحران صادرات؛ کسری تجاری 17 میلیاردی تهدیدی برای اقتصاد» بخوانید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید