گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه

قیمت سکه در آستانه عقب‌نشینی؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱ آبان 1403

کدخبر: ۶۸۰۸۴۱
اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند بازار طلا و سکه معاملات امروز را در سایه نوسانات «طلای جهانی» و «دلار» دنبال خواهد کرد.
قیمت سکه در آستانه عقب‌نشینی؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱ آبان 1403
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی به استقبال دومین ماه پاییز خواهد رفت که در آخرین روز مهر متاثر از «افزایش تقاضا» و «ناپایداری‌های بازار جهانی» شاهد نوسان مثبت قیمت‌ها بود و طلای آبشده و سکه امامی با عبور از سطوح مقاومتی مهم، مسیر صعودی را در پیش گرفتند؛ روندی که نوسانات «دلار» و «اونس طلا» هم بر شدت آن افزود.  قیمت اونس طلا در روز دوشنبه پس از بازگشایی در 2727 دلار، در نیمه دوم معاملات رکورد زد و 2737 دلار معامله شد.

طلای آبشده هم روز دوشنبه را با قیمت 18 میلیون و 559 هزار تومان بازگشایی کرد و در ادامه به 18 میلیون و 765 هزار تومان رسید. این فلز گرانبها در نهایت در سطح 18 میلیون و 680 هزار تومان جا خوش کرد. 

قیمت سکه امامی هم روز گذشته را با 54 میلیون و 550 هزار تومان آغاز کرد و در پی افزایش تقاضا و نوسانات مثبت، به کانال 56 میلیون تومان رسید. اما این پایان کار نبود و سکه امامی در نهایت 55 میلیون و 400 هزار تومان قیمت خورد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب سکه هم در مسیر کاهشی قرار گرفت و با یک درصد افت به 32 درصد رسید. این سطح از حباب همچنان خرید سکه را با ریسک همراه می‌کند و کارشناسان بازار به خریداران هشدار می‌دهند که احتیاط کنند. نیم‌سکه و ربع سکه هم به ترتیب با قیمت 29 میلیون و 700 هزار تومان و 19 میلیون و 250 هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی با قیمت هشت میلیون و 900 هزار تومان بسته شد.

معامله‌گران فنی معتقدند سطح حمایتی کلیدی طلای آبشده در 18 میلیون و 600 هزار تومان قرار دارد و اگر قیمت به پایین این سطح کاهش یابد، احتمال افت بیشتر تا مرز 18 میلیون و 500 هزار تومان وجود دارد. این سطح به عنوان یکی از حمایت‌های اصلی بازار شناخته می‌شود و در صورت شکست آن، ممکن است فشار فروش افزایش یابد و طلای آبشده به سطوح پایین‌تری عقب‌نشینی کند. در مقابل، محدوده مقاومتی مهم طلای آبشده در 18 میلیون و 800  هزار تومان قرار دارد. اگر قیمت بتواند از این سطح عبور کند و بالای آن تثبیت دهد، امکان حرکت به سمت مرز 19 میلیون تومان و حتی سطوح بالاتر قوت خواهد گرفت. این حرکت می‌تواند خریداران بیشتری را به بازار جذب کند و روند صعودی قوی‌تری را ایجاد کند.

به گزارش اقتصادنیوز، تکنیکالیست‌ها معتقدند سطح حمایتی کلیدی سکه امامی در 54 میلیون و 950 هزار تومان قرار دارد. اگر قیمت سکه به پایین این سطح کاهش یابد، احتمال افت قیمت تا محدوده 54 میلیون و 500 هزار تومان وجود دارد. این سطح به عنوان یکی از نقاط مهم حمایتی عمل می‌کند و در صورت شکست آن، فشار فروش در بازار افزایش خواهد یافت. به عقیده این گروه در صورت تحقق پیش بینی فوق، عقب نشینی سکه به سطح 53 میلیون و 800 هزار تومان محتمل است. از طرف دیگر، سطح مقاومتی مهم سکه امامی در 55 میلیون و 600 هزار تومان قرار دارد. اگر قیمت سکه بتواند از این سطح عبور کند،‌ امکان بازگشت به کانال 56 میلیون تومان و حتی سطوح بالاتر وجود خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید