گزارش «اقتصادنیوز» از ورود و خروج سرمایه به بورس

خروج سرمایه 9 روزه شد+ نمودار

کدخبر: ۶۸۱۴۶۲
اقتصادنیوز: پرونده معاملات بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت با خروج هزار و 655 میلیارد تومان دیگر در سمت منفی تابلو بسته شد و به این ترتیب نهمین روز معاملاتی متوالی خروج سرمایه از بازار ثبت شد.
خروج سرمایه 9 روزه شد+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت روند خروج سرمایه از بازار ادامه یافت. خروج سرمایه در آخرین روز از هفته در بالاترین حد ممکن بود و دوشنبه که با عرضه گسترده اوراق در بازار مواجه بودیم نیز کمترین میزان خروج سرمایه این هفته ثبت شد. صندق‌های درآمد ثابت در مقیاس میانگین هفته‌ای با خروج پول همراه بودند و در مقابل صندوق‌های طلا در تمامی روزهای هفته همچنان با ورود پول مواجه بودند.

شنبه: ارزش معاملات خرد در اولین روز از هفته با افتی 28 درصدی به 2هزار و 279میلیارد تومان رسید. 92 درصد از نمادهای بازار سرخپوش بودند و مجموع ارزش صفوف فروش هم از مرز 650 میلیارد تومان عبور کرد و 501 میلیارد تومان سرمایه از بورس خارج شد.

یکشنبه: در دومین روز از هفته 418 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. ارزش کل معاملات امروز در دومین روز از معاملات هفته 15هزار و 140 میلیارد تومان و از این مبلغ هزار و 511 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بوده بود و سهم ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم در کمترین مقدار نسبت به 9 روز گذشته قرار گرفت.

دوشنبه: ارزش کل معاملات امروز بازار در این روز 252هزار و 532 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 2هزار و 845 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بود. در حالی که صیدی، رییس سازمان بورس در جلسه ستاد اقتصادی دولت بر لزوم ارائه جدول زمان‌بندی عرضه اوراق دولتی در بازار سرمایه تأکید کرده بود در این روز 96 درصد از ارزش معاملات بازار سهام به اوراق مشارکت اختصاص داشت و شاهد عرضه 242 هزار و 936 همتی اوراق در بورس بودیم. 62 میلیارد خروج سرمایه حقیقی از معاملات خرد ثبت شد که کمترین میزان در این هفته بود.

photo_2024-10-23_17-35-11

سه شنبه: ارزش کل معاملات امروز در اولین روز از آبان و همزمان با از دست رفتن ابرکانال دومیلیون واحد برای شاخص کل 11هزار و 381 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 2هزار و 706 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بود و نسبت به روز قبل افت داشت. خروج پول از بورس 8 روزه شد و 148 میلیون تومان سرمایه حقیقی از معاملات خرد خارج شد.

چهارشنبه: در آخرین روز معاملاتی هفته ارزش کل معاملات بازار 17هزار و 414 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 2هزار و 119 میلیارد تومان آن سهم معاملات خرد سهام  و حق تقدم بود. همچنین 526 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد و بیشترین میزان در این هفته به این روز اختصاص یافت.

کارشناسان معتقدند با توجه به بالا بودن ریسک‌های سیستماتیک از طرفی و مشاهده نشدن همت جدی برای اقدامی عملی و تزریق نقدینگی به بورس از طرف دیگر فعلا در تالار شیشه‌ای بر همین پاشنه خواهد چرخید و احتمالا خروج سرمایه و روند منفی شاخص‌ها در هفته بعد هم ادامه خواهد یافت.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید