تصویب راه‌اندازی نخستین پارک زیر آبی کشور در آبهای ساحلی کیش

کدخبر: ۶۸۲۲۳۵
اقتصادنیوز: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تصویب راه‌اندازی نخستین پارک زیر آبی کشور در آبهای ساحلی این جزیره در راستای توسعه گردشگری دریایی و حفاظت از محیط زیست دریا خبر داد.
تصویب راه‌اندازی نخستین پارک زیر آبی کشور در آبهای ساحلی کیش

رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دوشنبه در نشستی در همین رابطه که با حضور مسئولان محیط زیست و جمعی از معاونان سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان در جهت توسعه گردشگری دریایی و صیانت از محیط زیست دریایی جزیره و تحقق اجرای طرح پارک زیرآبی کیش با خرید و آماده سازی لاشه یک فروند هواپیما، گام نخست را بر می‌دارد.

وی تصریح کرد: خرید این لاشه هواپیما در هیئت مدیره سازمان مصوب شده و همچنین علاوه بر آن، ایجاد سایت شهدای غواص با ادوات جنگی از دیگر بخش‌های پارک زیرآبی جزیره کیش است که به زیستگاهی برای مرجان‌ها و جاذبه ای برای غواصی تبدیل شود.

خبر مرتبط
خبر خوش بنیاد مسکن برای محرومان/ 8 هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود

اقتصادنیوز: سهرابی گفت: پروانه ساختمانی بیش از ۸ هزار واحد مسکونی برای محرومان کشور صادر شده و تاکنون ۵۲ میلیارد تومان برای ساخت مسکن محرومان اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: توسعه گردشگری دریایی به ایجاد سایت‌های مصنوعی غواصی ختم نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای از اقدامات شامل برپایی نمایشگاه عکس و رویدادهای تفریحی و ورزشی است که با همکاری و مشورت اداره محیط زیست کیش و متخصصان این امور، فعالان حوزه دریایی و جامعه کلوپ داران انجام می‌شود.

سرهنگی خاطرنشان کرد: ایجاد سایت‌های مصنوعی غواصی علاوه بر جذابیت گردشگری، با کاهش فشار از سایت‌های طبیعی به حفظ محیط زیست دریایی کیش کمک می‌کند و در همین راستا باید کارگروه توسعه گردشگری دریایی کیش اقدام کند.

رئیس اداره محیط زیست کیش نیز در این نشست اعلام کرد: با راه‌اندازی سایت‌های مصنوعی فشار از روی سایت‌های طبیعی برداشته می‌شود و محیط زیست دریایی کیش حفظ می‌شود.

در این نشست پس از طرح و بررسی موضوعات مرتبط با راه اندازی پارک زیرآب جزیره کیش، رحیم سرهنگی در خصوص تدوین سند توسعه گردشگری دریایی، به‌روزرسانی جانمایی و طراحی سایت غواصی برای غرق لاشه هواپیما، و ایجاد سایت غواصی شهدای غواص دستور پیگیری و اجرا داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید