وقوع انفجار خونین در پاکستان/چند نفر کشته شدند؟

کدخبر: ۶۵۲۳۵۵
اقتصادنیوز: هفت سرباز ارتش پاکستان طی حادثه انفجار یک بمب جاده‌ای در کنار کاروان نیروهای امنیتی این کشور در یک ایالت هم‌مرز با افغانستان کشته شدند.
وقوع انفجار خونین در پاکستان/چند نفر کشته شدند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ارتش پاکستان اعلام کرد که یک بمب کنار جاده‌ای که امروز (یکشنبه) در نزدیکی یک کاروان نیروهای امنیتی در شامل غربی پاکستان منفجر شده، منجر به کشته شدن هفت سرباز، از جمله یک سروان ارتش شد.

خبر مرتبط
در انفجار دیرالزور چند سوری کشته و زخمی شدند

اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای امروز (شنبه) از کشته و زخمی شدن چند سوری در انفجار خودرو در دیرالزور خبر دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به این که این حادثه «نشان‌دهنده افزایش حملات شبه‌نظامیان علیه نیروهای امنیتی پاکستان است»، گزارش داد: ارتش پاکستان اعلام کرد که آخرین مورد از این حملات در منطقه لاکی ماروات واقع در ایالت خیبر پختونخوا در مرز افغانستان رخ داد.

هنوز کسی مسئولیت آن را قبول نکرده است اما احتمالا، طالبان پاکستان که حضور پررنگی در این منطقه دارد، مظنون شناخته خواهد شد. طالبان پاکستان که «تحریک طالبان پاسکتان» نیز شناخت می‌شود، گروهی جداگانه است که از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در سال ۲۰۲۱ فعالیت‌های آن بیشتر شده است.

پاکستان در سال‌های اخیر، شاهد افزایش حملات شبه‌نظامیان و عمدتا، در ایالت خیبرپختونخوا بوده است.

اداره مبارزه با تروریسم پلیس پاکستان در پیشاور، امروز، گزارشی را منتشر کرد که در آن اشاره شده، در ۲۳۷ حادثه‌ تروریستی که در پنج ماه گذشته در این ایالت رخ داده،‌۶۵ افسر پلیس کشته و ۸۶ تن مجروح شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی