پشت پرده انتشار خبر هک سایت وزارت علوم/ ماجرا چه بود؟

کدخبر: ۶۵۲۵۰۲
اقتصادنیوز: هک سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که ابتدای هفته جاری منتشر شد مربوط به انتشار خبری توسط پایگاه اطلاع‌رسانی در سایت دولت بود.
پشت پرده انتشار خبر هک سایت وزارت علوم/ ماجرا چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، روز شنبه 19 خردادماه خبری مبنی بر هک سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در فضای منتشر شد. بلافاصله بعد از انتشار این خبر، پیگیری خبرگزاری های رسمی نشان داد که مخابره این موضوع مربوط به خبری در سایت اطلاع رسانی دولت می شود؛ چرا که پایگاه اطلاع رسانی دولت خبری در خصوص هک سایت وزارت علوم در مهرماه سال 1402 منتشر کرده بود. 

به گزارش اقتصادنیوز، در خبری که پایگاه اطلاع رسانی دولت مهرماه 1402 منتشر کرد، آمده بود: «به دنبال حملات مکرر سایبری خرابکارانه به سایت های مختلف کشور در یک سال گذشته و حملات متعدد قبلی به سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی سازمان‌های وابسته به آن، صبح امروز نیز یک حمله خرابکارانه به منظور تلخ کردن کام جامعه دانشگاهی در آغاز سال تحصیلی و همزمان با حضور دانشجویان عزیز در دانشگاه‌ها در اول مهر ماه، انجام شد.».

به گزارش اقتصادنیوز، در مطلبی که خبرگزاری های ایرنا و مهر روز شنبه 19 خردادماه جاری منتشر کردند، هک سایت وزارت علوم صحت ندارد و این پایگاه اطلاع رسانی هم اکنون در دسترس مخاطبان قرار دارد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید