پشت پرده سفر پوتین به کره شمالی پس از 24 سال/ ماجرای تبادل آتش میان دو کره چه بود؟+عکس

کدخبر: ۶۵۴۴۴۸
اقتصادنیوز :ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سفری بی سابقه بعد از 24 سال به کره شمالی سفر کرد و از همان ساعات اولیه روز چهارشنبه برنامه های رسمی خود را در پیونگ یانگ آغاز کرد.این سفر علاوه بر برنامه های رسمی حواشی را هم دربر داشت که به آن اشاره شده است .
پشت پرده سفر پوتین به کره شمالی پس از 24 سال/ ماجرای تبادل آتش میان دو کره چه بود؟+عکس

به گزارش اقتصادنیوز، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه شامگاه سه‌شنبه ۲۹ خرداد وارد پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی شد. این اولین سفر پوتین به این کشور در ۲۴ سال گذشته است.

سفر پوتین به کره‌شمالی بعد از ۲۴ سال

رئیس‌جمهور روسیه در فرودگاه از سوی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مورد استقبال قرار گرفت.

resized_2084823_501

قبل از طلوع آفتاب رسید

احتمالا با توجه به اینکه در زمان رسیدن پوتین هنوز صبح نشده بود، مراسم استقبال از او هم نسبتا متوسط برگزار شد و خوش آمدگویی کیم از رهبر روسیه تنها با یک فرش قرمز و بدون تشریفات مفصلی که در سفر شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در سال ۲۰۱۹ شاهد بودیم، صورت گرفت. بعد از حضور در مراسم خوشامدگویی که سرودهای ملی ۲ طرف نواخته شد، سوار بر خودرو به سمت محل برگزاری مذاکرات با کیم رفت.

63072584

حمایت کره شمالی از روسیه در مقابل اوکراین

ولادیمیر پوتین در آغاز گفت‌وگوهایش با کیم جونگ اون در کاخ «کومسوسان» اعلام کرد، روسیه از حمایت مداوم و بی‌دریغ کره‌شمالی از سیاست روسیه، از جمله در مورد اوکراین، قدردانی می‌کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کارشناسان پیش تر گفته بودند که سفر پوتین به کره‌شمالی احتمالا راه را برای ۲ کشور برای تعمیق همکاری نظامی فراتر از معاملات تسلیحاتی و در عین حال تقویت همبستگی آن‌ها علیه ایالات متحده هموار خواهد کرد.

پوتین با اشاره به سفر سال گذشته میلادی رهبر کره‌شمالی به روسیه افزود: «ما پیشرفت چشمگیری در ایجاد روابط بین ۲ کشور داشتیم. امروز یک سند اساسی جدید که اساس روابط بلندمدت بین مسکو و پیونگ‌یانگ را تشکیل خواهد داد، تهیه شده است.»

resized_2084826_313

resized_2084827_796

مذاکره بر سر «پیمان مشارکت جامع استراتژیک»

کیم جونگ اون هم در جریان گفت‌وگو با پوتین، با اشاره به نقش روسیه در حفظ ثبات استراتژیک در جهان اعلام کرد، روابط بین روسیه و کره‌شمالی وارد دوره جدیدی از شکوفایی می‌شود.به گفته کیم، کره‌شمالی قصد دارد همکاری‌های راهبردی با روسیه را در بحبوحه وخامت اوضاع در جهان تقویت کند.

رهبر کره‌شمالی گفت: اکنون وضعیت در جهان پیچیده‌تر شده و به سرعت در حال تغییر است. در این شرایط، ما قصد داریم ارتباطات استراتژیک با روسیه را با رهبری روسیه بیشتر تقویت کنیم.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت، سند بنیادی جدیدی که مبنای روابط بلندمدت روسیه و کره‌شمالی خواهد بود، تهیه شده است. او پیش از سفر به کره‌شمالی، دستوری را درباره پیمان همکاری استراتژیک با پیونگ‌یانگ امضا کرد.

resized_2084834_382

انفجار مین و تیراندازی هشدار

 همزمان با سفر پوتین به کره شمالی ،خبرگزاری فرانسه اعلام کرد ده‌ها سرباز کره‌شمالی از مرز نظامی عبور و پس از آتش هشدار ارتش تحت فرمان وی به سمت شمال عقب‌نشینی کردند.به گفته این مقام نظامی، در حادثه دیگری نیز چندین سرباز کره‌شمالی در نزدیکی مرز دو کره در اثر انفجار مین مجروح شدند.

به گفته یکی از مقام‌های ستاد کل ارتش کره‌جنوبی، این سربازان در حال پاکسازی و مین‌گذاری در امتداد مرز بودند، اما «در اثر انفجارهای مکرر مین در حین کار، تلفات زیادی متحمل شدند». این مقام افزود، با وجود این «به نظر می‌رسد که ارتش شمالی بی‌پروا به عملیات خود ادامه می‌دهد».

این وقایع در حالی رخ داد که، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای دیداری کم‌سابقه وارد کره‌شمالی شده بود.این دومین بار در کمتر از دو هفته است که نیروهای کره‌شمالی به عبور از مرز مشترک اقدام می‌کنند. در روز ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) نیز تعدادی از نظامیان این کشور برای مدت کوتاهی وارد خاک کره‌جنوبی شدند و پس از هشدارهای صوتی و شلیک‌های هشداردهنده سربازان از جنوب، عقب‌نشینی کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی